סוער בבני יהודה: אוהדים פרצו לחדר במהלך הצגת אלישע לוי

ברק אברמוב, אלישע לוי
ברק אברמוב, אלישע לוי | דני מרון

כעשרה אנשים גידפו במשך דקות את אברמוב, שהבהיר: "פרחחים על גבול העבריינים, המשטרה צריכה לפעול. אם יבוא רוכש, אעזוב". המאמן החדש: "חייבים את האוהדים איתנו". וגם: מכירת סורו, אצטדיון בלומפילד וחיזוק

קבוצות: בני יהודה
(גודל טקסט)

לאחר שסיכם לעונה וחצי בתום "המשא ומתן המהיר אי פעם" ומונה למאמן בני יהודה, אלישע לוי הוצג היום (חמישי) כמחליפו של יוסי אבוקסיס במסיבת עיתונאים חגיגית בהשתתפות הבעלים ברק אברמוב והמנכ"ל כפיר אדרי. המשימה הראשונה של מאמן הנבחרת לשעבר, ששב לקווים לאחר שנה בבית, היא משחק בית לא פשוט מול הפועל תל אביב המתאוששת (ראשון החל מ-20:00, שידור ישיר בספורט1).

על האירוע החגיגי העיבו כעשרה אוהדי בני יהודה, שפרצו לחדר, הוצאו בכוח, והמשיכו לגדף במשך דקות ארוכות את הבעלים ברק אברמוב. "אני לא מבין את המחאה הזו, לא יודע מה הם רוצים, כנראה שיש מניעים נסתרים", הגיב אברמוב הנסער. "אם הם רוצים שאעזוב, שיביאו רוכש. אין לי פה רווח או משהו, באתי לעשות טוב ואני חושב שהצלחתי. אם לא רוצים אותי, שיביאו רוכש ושיהיה לו בהצלחה. יבוא רוכש, אתן לו את הקבוצה, אבל עד היום איש לא דיבר איתי. הבאת אלישע לוי היא אמירה, אני רוצה לקדם את המועדון. אם יבוא רוכש שיעמוד בהתחייבויות שלי, אברך על כך. אני לא אעזוב את המועדון אם לא יבוא רוכש. אני אדם חזק. לא כיף לי ולא כיף למשפחתי. אני חושב שאני מנהל את המועדון בצורה טובה, אולי לא כמו שהאוהדים היו רוצים".

אברמוב הוסיף: "אני מגמד את הקהל? במה? אני אחזור ארבע שנים אחורה, באתי לפה בגלל הקהל. התחברתי לשכונת התקווה ולקהילה, בגלל זה הגעתי. נתניה הייתה על המדף והייתה קבוצה נוספת שהציעו לי, אבל רציתי את בני יהודה כי התחברתי למועדון, לאנשים ולקהל. מה קרה באמצע אני לא יודע וצר לי על כך. יש לנו קהל מצוין, אבל יש קומץ שפגע גם בחזי מגן ובמשה דמאיו ובעוד אנשים אחרים, ועכשיו אני הכתובת שלו. אני חזק יותר מהאחרים ואני פחות מתייחס. כיף זה לא, לא לי ובוודאי שלא למשפחתי. אם יבוא רוכש, נסגור הכל בכמה דקות. אני לא רוצה לזלזל בקומץ הזה, אבל הוא לא שווה התייחסות. אני מדבר עם כולם בגובה העיניים ורבים רוצים שאשאר פה. לפרחחים אני לא מתייחס, הם על גבול העבריינים. לא כיף שבאים הביתה שלי, אבל זו הסיטואציה והמשטרה צריכה להתערב. תקציב השחקנים גדול מהעונה שעברה. הבאנו שחקנים. הם לא ביכולת שאנחנו רוצים, זה נכון, אבל הבאנו שחקנים מקבוצות גדולות כמו גדיר, אלו ודוס סנטוס. עשינו את הדברים שהמאמן רצה. אנחנו במצב בסדר גמור. אנחנו לא מקבלים מספיק תפוקה מהשחקנים שמרוויחים הרבה, אבל בסוף העונה נסכם ולא עכשיו". 

אברמוב המשיך: "יוסי אמר לי 'מיציתי' והוא סיים את דרכו. ויתרתי על הפיצוי ולא רציתי כסף. בדיוק כמו שחקנים, מי שרוצה להתקדם צריך למכור אותו. כשרוצים להתקדם, צריך להמשיך הלאה. ככה הכדורגל עובד. לבני יהודה יש קהל טוב, הבעיה שהוא לא רוצה לבוא למגרשים בגלל אותם אנשים. אני מקבל טלפונים והודעות מאנשים, לא רק אוהדי בני יהודה, שאומרים לי שזה גועל נפש. הם לא שווים התייחסות. מי שצריך לפעול פה זו המשטרה שצריכה לתת את הדעת. היום זה קללות, מחר אולי מעבר לכך. מה שהיה בבלומפילד ביום שני – חציית קו אדום בכדורגל הישראלי בשנים האחרונות. המשטרה צריכה לעצור את אותם אנשים. אחרי המשחק הזה, חברת האבטחה לא תישאר כי היה פה מחדל. אני סיימתי איתם. המשטרה צריכה לטפל בנושא הזה".


דורש את התערבות המשטרה. ברק אברמוב (דני מרון)

על עזיבת יוסי אבוקסיס: "הפועל באר שבע פנו ליוסי באישור שלי. אמרתי להם אם תסתדרו, תדברו איתי. משפחת ברקת דיברה איתי ולא רצתה לשלם פיצויים. זה או שאעצור את זה ואקבל מאמן ממורמר שלא רוצה לעבוד פה, או להביא משהו חדש למערכת, דם חדש, איש מקצוע שאני לא יודע אם הוא פחות טוב מיוסי אבוקסיס. על הנייר, הוא אפילו יותר טוב. להתעקש על סכום כסף כזה או אחר, אני בקשרים מצוינים עם משפחת ברקת, אני מאמין שאם ארצה מהם משהו ביום מן הימים הם ייענו לי בחיוב. אני מאחל להם בהצלחה בהמשך. מי שלא רוצה להיות בבני יהודה, לא יהיה בבני יהודה. אם זה יוסי אבוקסיס, מנהל או שחקן. יוסי לקח את המחאה קשה כי הצלחנו. יש מחאות כשמועדון נכשל, אנחנו מבינים את זה, אבל כשאתה מצליח? זה משהו חדש בישראל. לצערי אנחנו צריכים להתמודד עם זה עד שיבוא רוכש חדש".

על אצטדיון בלומפילד: "חתמתי עם העירייה לחמש שנים. להגיד לכם שהאצטדיון טוב לנו? האמת היא שלא, אבל העירייה בנתה אצטדיון עבור התל אביביות ועכשיו לבוא ולא לשחק בו זה יהיה קצת לא פייר מבחינתי. אם תהיה לי דרך יציאה לאצטדיון מתאים יותר, אשמח. הכי אשמח שיהיה לנו אצטדיון משלנו. נפגשתי עם מישהו מהעירייה וביקשתי מגרש, הוא אמר לי שבשלב הזה בגלל בניית בלומפילד אין מה לדבר. בעתיד אולי זה יקרה".

על סורו שצפוי לעזוב: "ראשית, יש לנו סגל טוב שצריך להוציא ממנו יותר ממה שהוציאו ממנו. אני ואלישע יודעים איזה תפקידים אנחנו רוצים, עדיין אין לנו את השחקנים. אלישע יקבל איזה שחקן שהוא ירצה, לא תהיה פה בעיית תקציב. אי אפשר להשאיר שחקן כמו סורו שמשחק מול 800 צופים, כשיש לו הצעה מאחת הקבוצות הגדולות באירופה שמשחקת מול 800 אלף צופים. אי אפשר להגיד לשחקן שהגיע לנקודת מפתח בחיים שלו 'לא, אתה נשאר בבני יהודה'. אם אשאיר אותו, כך זה ייראה בהמשך. הוא לא מרוויח הרבה כסף ולא יהיה לו כייף להיות פה. אם תהיה הצעה רשמית, אתם תדעו מזה. יש הרבה מתעניינות, זה בהחלט נכון, אך בשלב זה אין שום דבר רשמי על הפרק". 

הבחירה באלישע לוי: "אני רוצה להודות ליוסי אבוקסיס על שנתיים וחצי מדהימות, במהלכן היה לי כיף להיות הבעלים של בני יהודה. מעבר למאמן, יוסי הוא חבר שלי, יוסי הוא איש שמאוד יקר לי וזה ימשיך להיות כך לעד. אני מאחל לו בהצלחה בהפועל באר שבע, אבל עם כל הכבוד ליוסי מה שמעניין אותי זה בני יהודה. אני שמח ונרגש שהצלחתי להביא את אלישע לבני יהודה. נכון שישבתי עם מספר מאמנים, אבל ברגע שישבתי איתו אמרתי לו אחרי חמש דקות שהוא המאמן של בני יהודה. היה לנו חיבור וקליק. ברגע שזה קורה, הדרך להצלחה היא יותר בטוחה. אני שמח שהוא רצה לבוא כי היו לו מספר הצעות מקבוצות אחרות. הוא מאמין במועדון ובדרך שלי וזה חשוב לי לדעת שאנחנו הולכים יד ביד".


"היה חיבור וקליק מהרגע הראשון" (דני מרון)

אלישע לוי אמר: "אני יכול לומר לכם שאני שמח להיות בבני יהודה, הרגשתי בדיוק כמו שברק אמר. מאמנים באים והולכים, זו הזדמנות לברך את יוסי ולאחל לו בהצלחה. הוא עשה בבני יהודה דברים מדהימים. הוא לא רק קולגה, אלא חניך שלי לשעבר ואני מאחל שיצליח. אני פה מפני שאני מרגיש שאני בא למקום מאוד מיוחד. אימנתי בהמון מקומות, אבל לתחושתי אני בא למקום מאוד מקצועי ומשפחתי, שזה שילוב שיכול ללכת ביחד. כדורגל זה משחק של תוצאות, אבל לשם כך צריך את האטמוספירה המתאימה. נעשה הכל כדי שתהיה אווירה טובה. אי אפשר להצליח בלי אטמוספירה טובה, אנחנו צריכים וחייבים את הקהל של בני יהודה. מצידנו, נעשה כל דבר כדי לחזק את הקבוצה וכדי שהיא תלך לימים יפים".

על כך שהוא לא אימן במשך שנה: "ההרגשה היא מצוינת, אני בהחלט שמח וזה חשוב לי מאוד. אחרי הרבה מאוד שנים אינטנסיביות, למעלה מ-25 שנה, קרה מצב שלא פתחתי עונה וזה נתן לי הרבה חומר למחשבה והרבה תובנות. לקחתי את הזמן כדי להתבונן מהצד ולהיות עם משפחתי. הייתי מחובר לכדורגל כל הזמן. במקצוע שלי אני מאמן כדורגל, אני אוהב את זהו מתפרנס מזה ואני מאוד שמח לשוב. מבלי לפגוע באף מועדון כזה או אחר, רציתי את המקום המתאים. זה נראה לי מתאים ומרגיש לי טוב. נעשה הכל כדי להצליח".

על מחאת האוהדים אמר לוי: "בחיים שלי לא פחדתי מאף אתגר ואני חושב שאני נמצא במקום הנכון, שהוא חם ומשפחתי. כיף לעבוד פה. משברים תמיד יש. לשחקן, למאמן, למועדון – תמיד יש. אני בא ורוצה שנפתח דף נקי, אני ער למצב, דיברנו על זה ברק ואני, צריך לחזק את הקבוצה במקומות הנכונים. אף אחד לא מתעלם מהבעיות, אני רוצה דף נקי. זה מועדון מיוחד וחשוב בכדורגל הישראלי ולכן צריך להניח בצד את כל המשברים ולגייס את כל הכוחות כדי לצאת לתקופה יותר טובה".

על משחק ההתקפה של בני יהודה: "אין לנו הרבה זמן, אני מכיר את הסגל ומאמין בו. בוודאי שיש בעיות. יש לנו צורך נקודתי לחזק את הקבוצה בכמה עמדות וזה ברור לכולנו. איך משנים את זה? צריך לעשות את הדברים הנכונים מבחינה פיזית ומנטלית. המערך, הסגנון והיכולות נקבעים לפי השחקנים שעומדים לרשותך. נעשה הכל כדי להוסיף את השחקנים שישפרו אותנו. אני מכיר את השוק וזה לא יהיה קל, אבל אני מאמין שנעשה את זה. אלמד את השחקנים לעומק ונתקדם קדימה".


מצא בית חם? אלישע לוי (דני מרון)

התקופה הקצרה במכבי פ"ת: "הסגל שאני בניתי ירד ליגה? אפשר להסתכל על זה אחרת. באתי לפ"ת מתוך רצון גדול, השינויים באו אחרי בינואר כשהיה יותר כסף. כשאתה מאמן כדורגל, הרבה מאוד פעמים יש תקופות פחות טובות. זה לא מעיד על הכלל. אין לי שום עניין לדבר על העבר ועל הרזומה שלי, ב-99 אחוז מהמקרים בניתי קבוצות טובות וחזקות ואני לא אפרט מעבר לכך. אנחנו רק התחלנו לעבוד ואחרי 17 משחקים דורגנו באמצע הטבלה. לא הייתה את הזמן ואת הסבלנות להמשיך קדימה. זו הנקודה. מאמן נמדד בתוצאות אבל הוא לא קוסם, הוא צריך כלים. זה לא רק שחקנים טובים אלא מועדון כמו שיש פה בבני יהודה".

המטרות: "הראשונה היא לייצב את העסק. אנחנו בעמדה של פלייאוף עליון, אבל צריך לדעת לא לגלוש למטה. הכל נזיל בכדורגל וצריך להיות בעניינים עם היד על הדופק. אחר כך אנחנו נסתכל קדימה. אם נצליח להביא את השחקנים הנכונים, הדרך שלנו תהיה יותר טובה. מן הסתם, כאחד ששואף גבוה, צריך להסתכל למעלה כי אנחנו יותר קרובים לשם. אנחנו בעמדה טובה עם כל הכוח והרצון להשתחל לפלייאוף העליון".

על גיא צרפתי שאמור היה להיות עוזרו ובסוף לא יצטרף: "רציתי להביא עוזר משלי, אבל מצאתי פה צוות מצוין. יעקב, אבנר וכל האנשים שעוסקים במלאכה. אני יכול ללכת איתם. התעניינתי בצרפתי, אך זה נפל והוא לא יהיה פה. אם אצטרך עוד איש כזה או אחר בהמשך, אז זה מה שיקרה".


תחילתו של פרק חדש בבני יהודה (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי