חנן ממן ביקש לעזוב, אלטון אקולטסה מועמד לבאר שבע

חנן ממן
חנן ממן | אריאל שלום

הקשר שוחח עם אבוקסיס וקיבל אור ירוק למצוא קבוצה עד סגירת חלון ההעברות, בית"ר פנתה. שחקנה של סט. טרוידן עשוי להצטרף. אבוקסיס: "בצער רב, כנראה נקפיא את שטקוס"

(גודל טקסט)

יומיים לפני סגירת חלון ההעברות, בהפועל באר שבע עובדים בקצב גבוה במטרה לחזק את הסגל. בנוסף לקשר הפורטוגלי דויד סימאו, שאמור לעבור היום (שלישי) בדיקות רפואיות בבית החולים סורוקה ולחתום בקבוצה עד לסיום העונה, בבאר שבע מנסים לחזק גם את החלק הקדמי, כאשר אחד המועמדים המובילים שהוצעו לקבוצה הוא שחקן הכנף ההולנדי אלטון אקולטסה בן ה-24, שגדל במחלקת הנוער של אייאקס. אקולטסה משחק בקבוצת סט. טרוידן מהליגה הבלגית, במדיה רשם תשע הופעות העונה. בעברו הוא שיחק גם במדי ווסטרלו וקלאב ברוז'. במקביל להולנדי, הוצעו לבאר שבע גם חלוצים זרים.

עם צירופו הצפוי של סימאו, בסגל של האדומים מהנגב יהיו כבר שישה זרים, כך שבמקרה שקבוצתו של יוסי אבוקסיס תרצה לצרף את אקולטסה או חלוץ זר, היא תצטרך להקפיא עד לסיום העונה את השוער הליטאי ארנסטס שטקוס, שעבר היום ניתוח לאחר ששבר את ידו באימון הקבוצה בתחילת השבוע.


אלטון אקולטסה. עשוי להגיע לבירת הנגב (VIRGINIE LEFOUR/AFP via Getty Images)

בנושא אחר, לאחר האימון המסכם שערכה הפועל באר שבע לקראת משחק החוץ מחר מול מכבי נתניה, ביקש ממן לקיים שיחה עם המאמן יוסי אבוקסיס, בה הודיע לו הקשר כי הוא מעונן לעזוב, זאת עקב צירופו הצפוי של הקשר הפורטוגלי דוד סימאו שצפוי לחתום היום בבאר שבע עד לסיום העונה, והעובדה כי באר שבע מעוניינת לצרף לסגל לפני סגירת חלון העברות קשר התקפי נוסף, כשעל הפרק נמצא ואלטון אקולטסה.

בניגוד לפעמים קודמות בהם אבוקסיס התנגד נחרצות לשחרורו של ממן, הפעם החליט לא לעמוד בדרכו של השחקן והכניס לתמונה גם את המנכ"ל אסי רחמים. לאחר השיחה, הקשר קיבל אור ירוק למצוא קבוצה חדשה והוצא מהסגל למשחק נגד נתניה, למרות חסרונו של רמזי ספורי, שטרם התאושש מפציעתו בכתף. ממן מחזיק בחוזה לשנתיים נוספת מעבר לעונה הנוכחית ושכרו מוערך בכ-300 אלף דולר לעונה, כך שאם בית"ר תרצה לצרפו, היא תצטרך לקחת על עצמה גם את מלוא שכרו של ממן. גם הפועל חיפה, הקבוצה שבה גדל ממן, עוקבת אחרי ההתפתחויות.


חנן ממן. קיבל אור ירוק לעזוב (דני מרון)

לאחר התיקו 1:1 נגד מכבי תל אביב באצטדיון טוטו טרנר, הפועל באר שבע של יוסי אבוקסיס תרצה לקחת שלוש נקודות כשתצא מחר (רביעי) למשחק חוץ נגד מכבי נתניה (19:45, שידור ישיר בספורט2). הפער מהשלישית בטבלה, בית"ר ירושלים, עומד על שש נקודות והקבוצה מהדרום ממש לא ויתרה על המאבקים בליגה. אבוקסיס דיבר במסיבת העיתונאים על ההכנות למשחק, התיקו נגד מכבי תל אביב וחלון ההעברות בינואר, כשלצידו ישב ז'וסוואה שנשאל, בין השאר, על שחקן הרכש החדש דויד סימאו.

אבוקסיס התייחס תחילה למשחק כשהוא נשאל גם על משחק הגביע בין הקבוצות: "זה נכון שהיה משחק קשוח בגביע. השחקנים צריכים להגיע בכל משחק ולא משנה מה היה בעבר – להסתכל על הטבלה, על העונה הזו כדי לסיים כמה שיותר גבוה ובטעם טוב. אנחנו באמת יודעים שתמיד קשה נגד מכבי נתניה בחוץ, יש לה הרבה שחקנים איכותיים. עלינו להגיע מאוד מוכנים למשחק הזה ומצד שני גם לנו יש שחקנים טובים שצריכים להביא יותר איכויות במשחק.


"צריכים להתחיל להביא נקודות". יוסי אבוקסיס (דני מרון)


השוני מהמשחק נגד מכבי תל אביב והצורך של ב"ש ליזום: "נכון שמשחקים נגד מכבי תל אביב והקבוצות הגדולות הקהל תמיד רוצה פייט ומלחמה קודם כל, אבל גם נגד מכבי היינו צריכים להביא יותר איכות. לדעתי במחצית הראשונה היינו יותר טובים . לאחר מכן איבדנו ריכוז אחרי שספגנו אבל ידענו לחזור למגרש. עלינו להביא יותר כדורגל ואיכויות מקדימה מהרבה שחקנים בכל מגרש. אנחנו צריכים לקבל ביטחון, אנחנו לא מצליחים לעשות את הקפיצה הזו מבחינת יכולת כי בכל פעם יש הרכב אחר בשל פציעות וחיסורים ולא הגיע הרכב שהתייצב ואנחנו לא רצים עם הרכב אחד".

על דויד סימאו שעקבו אחריו הרבה זמן והאם יגיע עוד רכש ושטקוס יוקפא"גם אם נביא זר נוסף אז שטקוס לצערנו יפנה לנו מקום נוסף, בצער גדול. אנחנו מנסים ואני מקווה שנצליח להביא עוד שחקן אחד או שניים. סימאו צריך לעזור לנו יותר בהחזקת הכדור, הנעת הכדור, יש לו טכניקה טובה. אנחנו כל הזמן מנסים לחזק את הקבוצה. נקווה להצליח להביא עוד שניים לפחות".

חיזוק אחד כבר יש, השני בדרך? (הפועל באר שבע, רשמי)
חיזוק אחד כבר יש, השני בדרך? (הפועל באר שבע, רשמי)

האם העובדה שסימאו פורטוגלי מהווה שיקול בהחתמתו: "כמובן שתמיד זה עוזר וחוסך לשחקנים את ההשתלבות, בעיקר בינואר אבל זו בטח לא הסיבה. חשבנו שיש לו את האיכויות כדי לעזור לנו".

הפער בין הרצוי למצוי בחלון ההעברות: "כמובן שרצינו יותר, אבל אמרתי, ניסינו להביא מספר שחקנים, המועדון עשה הכל אבל זה לא הסתדר. עולם ההעברות לא פשוט. לפעמים אתה רואה שחקנים ומחליט שאתה רוצה שהוא יגיע – ואז הצד השני מפיל את העסקה. כל סוכן של שחקן בודק עוד הרבה אופציות במקביל וזה קרה לנו בחלון הזה לצערנו. בינואר לעתים צריך להתחייב לחוזה ארוך טווח וזה משהו לא פשוט. אני חושב שלא משנה מי שנצרף, עלינו לסיים את העונה בצורה טובה".

האפשרות לצמצם פערים מהמקום השלישי: "כמובן, אמרתי לכולם. קבוצות ייאבדו נקודות אבל אנחנו לא יכולים לדבר על קבוצות אחרות אם אנחנו לא נעשה משהו. אנחנו צריכים להתחיל לנצח ולהביא נקודות. קודם כל נסתכל על עצמנו. הליגה היא קשה, יש הרבה משחקים שאתה חושב שהם בטוחים אבל הם לא. עלינו להיות יציבים ולנצח".



שחקני הפועל באר שבע. "התקשינו לעשות את קפיצת המדרגה" (דני מרון)

ז'וסואה נשאל על סימאו: "אני שמח שיהיה עוד עוד שחקן פורטוגלי, שיחקנו יחד בקבוצות הצעירות וגם בנבחרת. הייתי מפורטו והוא מבנפיקה. הוא יכול לעזור לנו, צריך לתת לו זמן ואני בטוח שהוא שחקן טוב".

העמדה של שחקן הרכש: "שיחקנו יחד בנבחרת, אני שיחקתי מקדימה והוא קצת מאחורה אבל צריך לשאול את המאמן איך הוא ישלב אותנו, אני לא יודע מה הוא יבחר". הוא שיחק 6 או 8".

מכבי נתניה תרצה לנקום: "אין נקמה בכדורגל. צריך להיות אגרסיביי תמיד, גם באימונים, זה לא משנה נגד מי משחקים. צריך לחשוב על עצמנו, על הביצוע שלנו ולעבוד טוב. אנחנו רוצים לקחת שלוש נקודות לבאר שבע".


ז'וסואה . שמח לקבל חבר פורטוגלי חדש (דני מרון)

התחושות מהמשחק נגד מכבי תל אביב: "אני מאוכזב שלא ניצחנו, תיקו זה לא מספיק עבורנו, רצינו שלוש נקודות. ככה לא נוכל להתקדם כקבוצה וכמועדון. כמו שהמאמן אמר – לא שיחקנו מספיק טוב כפי שרצינו. במחצית השנייה הצלחנו לא להפסיד וזה חשוב אבל זה לא מספיק. אנחנו רוצים לקחת את הנקודות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי