מכבי ת"א לוחצת בניסיון לסכם על צירוף גאנם, שוינפלד עזב רשמית

קייס גאנם
קייס גאנם | אריאל שלום

אחרי שנפרדה מעטר, האלופה מקווה להתחזק בשחקן ההתקפה של הפועל רעננה ומנסה לרקום טרייד. לודוגורץ לא מוכנה בשלב זה להשאיל את ביטון, החלוץ התיר את חוזה במטרה לשוב לארה"ב. הצהובים נקנסו ב-4,000 ש"ח

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

זה היה באוויר במשך תקופה ארוכה, אבל כפי שפורסם לראשונה בספורט1 – הבוקר (רביעי) זה הפך לרשמי ואלירן עטר עזב את מכבי תל אביב ועבר לבית"ר ירושלים.

עטר, שהיה מלך השערים של הקבוצה בליגה בעונה שעברה וכמובן אחד השותפים הבכירים לתואר האליפות בו זכתה מכבי ת"א ב-31 נקודות הפרש, הפך העונה לשחקן ספסל ולמעשה שותף בחמישה משחקי ליגה בלבד מתחילת העונה. המאמן ולאדן איביץ' לא ספר את החלוץ כבר מתחילת השנה ומאז משחק הגביע נגד הפועל אום אל פאחם, ב-21.12, הוא כלל לא נכלל בסגל.

הבוקר, למרות השנים הרבות בהן שיחק במכבי ת"א, הודעת הפרידה שהוציא המועדון היתה די לקונית ולא כללה ציטוטים או דברי פרידה מאף גורם במועדון, אך כן נכתב בה שהצדדים הגיעו לסיכום על התרת החוזה. מהרגע שהחלוץ קיבל אישור לנהל מו"מ מול בית"ר, הובהר לו שהקבוצה לא תשלים את שכרו ושחוזהו יותר אם יסכם תנאים בקבוצה אחרת וירצה לעזוב. כידוע, חוזהו הנוכחי במכבי ת"א, שהוארך בקיץ בהתאם לאופציה שהייתה למועדון, אמור היה להסתיים בסיום העונה הנוכחית.


עטר נגד אום אל פאחם. מאז לא היה בסגל (דני מרון)

בהודעה שהוציאו הצהובים באתר הרשמי נכתב: "המועדון רוצה להודות לאלירן עטר על הרגעים היפים והשערים הנפלאים במשך כל עונותיו במדים הצהובים-כחולים. אלירן שחקן מוערך מאוד על ידי המועדון, עזר לנו לזכות בתארים והפגין מקצוענות לכל אורך הדרך. המועדון מאחל לאלירן הצלחה בהמשך דרכו". עם השלמת המעבר, אמר עטר לאתר הרשמי של הצהובים: "אני מודה למועדון הכדורגל מכבי תל אביב על השנים היפות. אני שמח שיצא לי להיות שותף להמון רגעים שמחים ומאחל למכבי בהצלחה בהמשך"

עטר שיחק במכבי במשך שש עונות ובשתי קדנציות שונות בהן זכה בשתי אליפויות, שני גביעי טוטו, סופר-קאפ והופיע פעמיים בשלב הבתים של הליגה האירופית. במאזנו של עטר 29 שערים ב-90 הופעות בכל המסגרות מאז חזר לקדנציה שנייה במכבי ב-2017. החלוץ, שכבש בעונה שעברה 12 שערי ליגה והיה מהשחקנים המשמעותיים בזכייה באליפות, כבש בשש עונות במכבי ת"א 96 שערים ב-216 הופעות בכל המסגרות.

בתוך כך ממשיכים בקרית שלום, לנסות ולמצוא פתרונות עבור מספר שחקנים שמסרבים לעזוב, למרות שאינם נמצאים בתוכניות המקצועיות של איביץ'. לראשי המועדון נותרו קצת יותר מ-24 שעות לבצע שינויים בסגל וגם אם יהיה שינוי כזה או אחר, מדובר בהחתמה של לא יותר משחקן אחד בלבד.


ינסה להשתחרר מאחד משחקני החלק הקדמי בסגל הרחב (אריאל שלום)

אחרי שאיביץ' הדגיש בסיום המשחק נגד רעננה שלא יבוצע שום שינוי במצבת הזרים של הקבוצה, כלומר כל ששת הזרים הרשומים יישארו, כולל אורוש ניקוליץ' שעדין פצוע, מתמקדים הניסיונות בשוק הישראלי, כאשר שמותיהם של דן ביטון וקייס גאנם נמצאים על הפרק. מבחינת הצהובים, גאנם הוא האופציה המועדפת והוא עשוי להגיע במסגרת טרייד שחקנים עם אשר אלון, כפי שכבר פורסם לראשונה בספורט1.

ברעננה העלו את שמותיהם של שחר פיבן, מתן חוזז וארון שוינפלד וביקשו לקבל לפחות אחד מהם במסגרת העסקה. לאחר שבמכבי סירבו לתת את פיבן, שמו ירד מהפרק ורעננה החתימה בלם זר. שויינפלד שוחרר היום רשמית לאור בקשתו לחזור לארה"ב, החלוץ התיר את חוזהו חצי עונה לפני סיומו, ואילו וחוזז מסרב לעזוב את קרית שלום ולא מוכן לעבור לשום קבוצה אחרת, כך שנכון לעכשיו, העסקה תקועה. ב-24 השעות שעוד נותרו עד סיום החלון, ינסו במכבי לשכנע לפחות אחד משחקני ההתקפה לעזוב כדי לאפשר את הוצאת עסקת גאנם לפועל.

לאתר הרשמי אמר ארון שוינפלד לאחר עזיבתו: "מכבי תהיה בלב שלי תמיד. השנים האחרונות היו מלאות ברגעים של שמחה ואהבה. אני לא יכול להודות מספיק למועדון ולאוהדים על התמיכה במהלך שלוש השנים בהן היינו ביחד. יאללה מכבי"!. כזכור, שוינפלד הגיע בפברואר 2017 ובשלוש שנים כבש 10 שערים ב-76 הופעות בכל המסגרות – בין השאר כבש את שער האליפות בעונה שעברה נגד מכבי חיפה והקיץ את השער שהוביל לזכייה ב"אלוף האלופים".

בנוגע לביטון, שחקנה של לודוגורץ הבולגרית, הדברים סבוכים יותר, שכן הבולגרים מתעקשים על תג מחיר של למעלה ממיליון וחצי יורו, ולא מוכנים לשום מתווה של השאלה עם אופציית רכישה עתידית. בנושא אחר, מכבי תל אביב עמדה בשעות הערב לבין הדין בגין השלכת כוס לכר הדשא במהלך משחק החוץ נגד הפועל באר שבע ונקנסה בסכום של 4,000.


לודוגורץ מתעקשת על מעל מיליון יורו (Barrington Coombs – PA Images / Contributor)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי