לוי: "מהיום נראה את בית"ר כמו שאנחנו מצפים". גרסיה ייעדר כחודש

בית"ר ירושלים
בית"ר ירושלים | דני מרון

מאמן בית"ר ירושלים החמיא לשחקניו לאחר ה-0:2 על מכבי חיפה: "עטר וממן שחקנים מנוסים, היכולת של קונטה גבוהה מאוד. מאמין ב-DNA התקפי". איתמר ניצן: "מגיע לי להיות בנבחרת". פלומיין טען לנהמות של קהל הירוק

(גודל טקסט)

כמו בחלון ההעברות הקיץ, גם בזה של ינואר ביצעה בית"ר ירושלים שינויים די מהותיים בסגל. בשבוע שעבר, רגע לפני שמסתיימת האפשרות לשנות את הסגל עד העונה הבאה, יוסי בניון ורוני לוי התחזקו בחנן ממן ובאלירן עטר. הערב (שני) השניים כבר עלו בהרכב, החלוץ שהגיע ממכבי ת"א אף היה מהמצטיינים וכבש בדקה ה-26 פנדל בדרך ל-0:2 מרשים – ללא ספק הניצחון הכי גדול של בית"ר העונה – שצימק את הפער ממכבי חיפה לשש נקודות בלבד, שזהו כעת גם ההפרש בין הירוקים למוליכה מכבי ת"א.

אמנם בית"ר ירושלים השיגה ניצחון גדול ובמשך שלוש השנים האחרונות לא הפסידה בביתה למכבי חיפה, אך מה שאולי העיב במעט על החגיגות של בית"ר הייתה תקרית מיד לאחר המשחק בין פרדי פלומיין לאוהדי ושחקני מכבי חיפה. לאחר שהצרפתי כבש עמוק בתוספת הזמן וקבע את תוצאת המשחק, הוא חגג ליד היציע הירוק, נראה מתגרה בקהל והוביל לעימות עם שחקני מכבי חיפה, שמיהרו למקום ומהומה נצרה. לאחר המשחק טען פלומיין כי הוא סבל מנהמות מהאוהדים הירוקים, דבר שייבדק כעת על ידי אנשי בית"ר ירושלים.

בשורה נוספת שהתקבלה היום בבית"ר ירושלים היא שהקשר ליוואי גרסיה, שאת המשחק הערב החמיץ בעקבות צבירת חמישה כרטיסים צהובים, נבדק היום בעקבות הפציעה בברכו וייעדר כארבעה שבועות.


פלומיין. טענותיו לנהמות מצד הקהל הירוק ייבדקו (דני מרון)

וכיצד סיכם את הניצחון הגדול המאמן רוני לוי? "ערב מצוין מבחינתנו. ברור שהאמנתי לפני המשחק, בבית"ר ירושלים אפשר לעשות דברים יפים. עברנו חודש מורכב. עזב אותנו גדי קינדה והיו לנו חמישה פצועים, כך ששיחקנו עם הרכבים מחליפים וזה הביא אותנו למצב בו נפלנו מהרגליים גם ביכולת. צירפנו שני שחקנים מאוד איכותיים כמו עטר וממן, זה בדיוק מה שהיה חסר לנו. כל השחקנים התחברו אליהם ואני חושב שהניצחון בהחלט הגיע לנו היום".

אם זה הניצחון הכי גדול שלהם העונה: "היה משחק טקטי מצוין שלנו, היה לנו כמה כאלה כמו בגמר הגביע נגד מכבי ונגד מכבי בסמי עופר. היו לנו כמה וכמה משחקים טובים מאוד השנה, גם מול באר שבע בחוץ".


על הבכורה של עטר וממן
: "אני חושב שהקבוצה שלנו מאוד מבינה מה אנחנו דורשים מהם. כשאתה מכניס שני שחקנים מנוסים, הם מוצאים את מקומם מהר מאוד. יכול להיות שאם היה יותר חיבור לאורך זמן, היינו גם מגדילים את התוצאה כי יצאנו להרבה התקפות מעבר ולא קיבלנו בהן החלטות מספיק טובות"


חוגג ועטר. "שחקנים מנוסים מוצאים את מקומם מהר" (דני מרון)

שני ההפסדים הרצופים: "הגענו לשני המשחקים האחרונים, שהיו תוך ארבעה ימים, אחרי חודש מאוד אינטנסיבי וקשה. מהיום נראה את בית"ר שאנחנו מצפים לראות. לצערי איינבינדר וגרסיה פצועים ואני מקווה שהם לא ייעדרו תקופה ארוכה, אבל אני מאוד רגוע כי יש לי קבוצה איכותית ואני מאוד סומך על השחקנים".

איך שומרים על יציבות: "זה משמעותי מאוד. עד הימים הרעים האלו, היו לנו חודשיים וחצי נהדרים. אני מקווה שמהיום אנחנו נתחיל עוד סדרה כזו".

על עלי מוחמד: "היו לנו שיחות בתוך המועדון איתו, הבהרנו לו מה מצפים ממנו. לפעמים מצפים משחקנים להוביל מהר מאוד, לפעמים צריך סבלנות עם שחקנים חדשים, בטח זרים. אני בבטוח שעלי ימשיך להציג את אותה יכולת בעתיד".


מוחמד וחוגג בסיום (דני מרון)

על קונטה: "אחת הדרישות הייתה להניע את הכדור מאחור, למרות הלחץ של מכבי חיפה. רציתי שנשחק עם ביטחון וקונטה מאוד משמעותי עם הכדור. המהירות שלו היא ערך מוסף, אבל מה שחשוב לא פחות זו יציבות והמשכיות. אין ספק שהיכולת של אנטואן גבוהה מאוד".

האווירה בקבוצה: "למען האמת, יש לנו קבוצה מיוחדת. האווירה היא מצוינת ביום יום. החבר'ה רציניים ועובדים טובים, אבל לפעמים יש בריחות וצריך לדעת לאתר מי מסוכן ועם מי צריך לדבר. ביום ביום אני מאוד נהנה לעבוד עם השחקנים האלו, וזה לא דבר שתמיד קורה. כולם יודעים את ההיסטוריה שלי עם מכבי חיפה, אבל התרכזתי בעצמי. הגענו אחרי ימים רעים מאוד ורצינו לשמח את הקהל, שבא ונתן תצוגה נפלאה שדחפה אותנו כמו שאנחנו צריכים. כשהם דוחפים כך, קשה מאוד מול בית"ר".

על הקריאות מהקהל והביקורות: "הקהל תמיד מצפה שהקבוצה תמיד תנצח ותשחק כדורגל התקפי, אני מבין אותו. יש לאוהדים ציפיות רבות ואעשה את הכל בשביל שהם ישמחו. בית"ר ירושלים, מתחילת העונה, משחקת עם הרכב הכי התקפי שיכול להיות. זו הדרך שאני מאמין בה וזה ה-DNA של בית"ר ירושלים".


מאמין ב-DNA ההתקפי של בית"ר. רוני לוי ופלומיין (דני מרון)

לאחר מכן התייצב מול המיקרופון גם השוער איתמר ניצן, שהדף פנדל, הצטיין וסיפר על הלחץ שהשתחרר לאחר שני הפסדים: "רצינו לעצור את הרצף ולא להיקלע למשבר, ואין דרך יותר טובה מלנצח בטדי, בבית, עם קהל כל כך הרבה קהל. הצלחנו להחזיר להם אחרי שני המשחקים האחרונים. ידענו שנפגוש קבוצה ממש טובה, אבל התמקדנו בעצמנו, באנו ממוקדים והתייחסנו לפרטים הקטנים יותר, אולי גם באנו יותר צנועים".

עוד אמר ניצן: "אנחנו עדיין בתהליך של בנייה, זו קבוצה שהשנה התחילה כמעט מאפס ואנחנו במקום טוב ואנחנו רק מתקדמים – הניצחון הזה הוא בהחלט אמירה ומבחינתנו השמיים הם הגבול".


עטר וניצן. גיבורי הערב של בית"ר (דני מרון)

עצירת הפנדל של שרי: "אני עובד מאוד קשה, נותן את כל כולי באימונים ומחוץ לאימונים ומקבל את התמורה על המגרש".

אם מגיע לו מקום בנבחרת: "אני חושב שצודקים מי שאומרים שמגיע לי להיות בנבחרת".


התגובה של חוגג לאחר לידת בנו השלישי והניצחון (אינסטגרם)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי