אוהדי מכבי חיפה זועמים: "יש גורמים דוגמת בניון, לכאורה, שמנסים לפגוע בנו"

אוהדי מכבי חיפה
אוהדי מכבי חיפה | מאור אלקסלסי

ארגוני האוהדים של הירוקים פרסמו הודעה זועמת: "מנסים לסגור איתנו חשבונות בדרך שונה מהרגיל ומנסים לגרום לנו להצטייר כגזענים". חשש במועדון מעונש רדיוס, הדיון המשמעתי על אירוע טדי נדחה

(גודל טקסט)

אווירה קשה הייתה אתמול (שלישי) באימון מכבי חיפה לאחר ההפסד 2:0 לבית"ר ירושלים, שהותיר את הפער ממכבי ת"א בפסגה על שש נקודות. בקבוצה סיפרו על תסכול גדול בקרב השחקנים, שידעו כי שוב פספסו הזדמנות לצמק את הפער מהמקום הראשון, למעשה בפעם השלישית העונה.

האימון שנערך היה אימון שחרור לשחקני ההרכב הראשון ואימון משחקונים לשחקני הספסל, אשר נוהל בעיקר על ידי עוזר המאמן פול גרובס. מרקו בלבול דיבר בסיום ההפסד בטדי על האכזבה שלו מיכולת השחקנים, אך באימון, כהרגלו, לא ערך אסיפה.

הערב אמור היה לעמוד המועדון לדין בעקבות הדלקת האבוקות בתחילת המשחק וגם בעקבות הנהמות כלפי שחקן בית"ר ירושלים, פרדי פלומיין, אבל לבקשת המועדון הדיון נדחה למועד לא ידוע. בכרמל מבינים כי מצפה להם עונש כבד בשל הדלקת האבוקות, כפי שקרה בתקופה האחרונה גם להפועל ומכבי תל אביב וגם להפועל באר שב, והחשש הוא מרדיוס שיוטל על הקבוצה – אם היה נערך דיון היום וחיפה הייתה נענשת ברדיוס, הוא היה נערך במשחק הליגה נגד הפועל ב"ש. כעת, בעקבות הדחייה, לא מן הנמנע שאם יהיה רדיוס, הוא יהיה במחזור הפלייאוף הרשאון מול הקבוצה שתסיים את העונה הסדירה במקום החמישי – בהנחה שמכבי חיפה תסיים שנייה. משחק רדיוס, בין אם נגד ב"ש או כל קבוצה אחרת, צפוי להיערך באצטדיון בלומפילד.


במכבי חיפה התנצלו על נהמות האוהדים לעברו (דני מרון)

כחלק מהניסיון למצוא את האשמים ואולי להפחית את העונש הצפוי, בחיפה ביקשו מראשי אצטדיון טדי את הצילומים ממצלמות האבטחה בניסיון לזהות את הנוהמים כלפי פלומיין. זו גם הסיבה שהדיון נדחה, כדי שבמועדון יוכלו לאסוף כמה שיותר ראיות ועדויות. מבדיקה ראשונית התברר לראשי המועדון כי האוהדים הנוהמים לא מוכרים מיציעי סמי עופר, אבל בכל זאת, כפי שעשו בתקופה האחרונה, גם הפעם ינסו לתפוס את הנוהמים ולהגיש נגדם תלונות אישיות. "לא ניתן שדבר כזה יקרה אצלנו. כמו שאנחנו מוציאים סכומי עתק כדי לעצור את המתפרעים בסמי עופר, לא נוותר גם במקרה זה. לא ניתן שבודדים יפגעו בקהל הגדול שלנו", אמרו במועדון.

אגב, בניגוד לדיון שנעשה אחרי המשחק הקודם בין הקבוצות, אז אנטואן קונטה טען כי שמע נהמות והירוקים הכחישו, הפעם במועדון הודו באופן מיידי ואף התנצלו בפני פלומיין. מי שלא אהבו את זה היו ארגוני האוהדים של הירוקים, שזועמים על ההאשמות של אנשי בית"ר ופרסמו הודעה ארוכה ונוקבת, בה גם הביעו ביקורת נגד מנהלה המקצועי של הירושלמים, יוסי בניון.

"אפשר להגיד עלינו הרבה דברים, זה לא באמת מעניין אותנו, אבל לא ניתן להדביק לנו את המילה גזענות. את החותמת לדו קיום חתמנו על דגלנו, צבענו וקבוצתנו, ואם יש כמה גורמים כדוגמת יוסי בניון, לכאורה, שמנסים לפגוע בקהל ולסגור חשבונות בדרך קצת שונה מהרגיל, אנחנו כאן כדי להילחם על שמנו הטוב. אנחנו, ארגוני האוהדים של מכבי חיפה מצהירים – מכבי לא הייתה ולעולם לא תהיה קבוצה גזענית, וכך גם הקהל שלה, בקבוצה שלנו משחקים ערבים, נוצרים, דרוזים, יהודים שחורים, לבנים וכך גם תמצאו את אנשי הארגונים שלנו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי