גל שחרורים בב"ש. שחקנים מאיימים: "לא נתנצל, אם צריך נתבע את אלונה"

אלונה ברקת
אלונה ברקת | לירון מולדובן

בעוד שבמועדון מדברים על קיצוצים נרחבים, השחקנים זועמים ומבהירים: לא נסכים לחל"ת, ברקת תעמוד בחוזים. בסביבתה מאשרים: חיפשה לעזוב את המועדון זמן רב. גם רחמים יעזוב

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

"אם ההודעה של אלונה אכן תישאר בעינה, יהיה כאן גל שחרורים בקיץ שלא היה בשנים האחרונות. הפירוש של מינוי נאמן הוא פשוט: קיצוץ בכל הגזרות. יהיו שחקנים שיתבקשו לקצץ יותר". כך אמר אתמול  בלילה (ראשון) מקורב לבעלים של הפועל באר שבע, אלונה ברקת, לאחר שהודיעה שהעבירה את הניהול לידי נאמן, הודעה שגרמה לטלטלה בתוך במועדון. עו"ד יצחק יונגר, שמונה לנאמן, ניהל אתמול שיחות עם אנשי המועדון מתוך ניסיון להבין לאן מועדות פניו של המועדון ומה יהיה תקציבו בעונה הבאה. בשלב זה, ההערכות מדברות על תקציב שנע סביב 20-30 מיליון שקל, אך ההחלטה אינה סופית. בתוך כך, לספורט1 נודע כי גם המנכ"ל אסי רחמים יעזוב את המועדון.

ראוי לציין כי למרות ההודעה של ברקת, אין מדובר בעזיבה של ממש. העברת הזכויות פירושה שהיא מעמידה את הקבוצה למכירה, אך כל עוד אין מכירה היא נשארת הבעלים וחייבת לממן את המשכורת בהתאם לערבויות שהפקידה. "להודעה של אלונה אין משמעות מעשית", הדגישו מקורבים למועדון.

אבל עוד קודם, הרקע לעזיבתה החל ביום רביעי, אז פורסם בספורט1 כי ארבעת שחקני הקבוצה נפגשו עם הבעלים בביתה וזו ביקשה מהם לקצץ 30 אחוז מהחוזה של כלל השחקנים. מאוחר יותר, בשעות הערב, פורסם כי השחקנים שכרו עורך דין וכי הם החליטו לא להסכים לקיצוץ בעונה הבאה. רגע לפני ההחלטה הדרמטית של ברקת, שהודיעה עוד באותו יום לשחקנים כי הדד-ליין שלהם מסתיים ביום ראשון, ניסה שיר צדק להניא את חבריו מההחלטה, אולם ללא הצלחה. בתגובה, במוצאי השבת החליטו השחקנים כי הם לא מתכוונים להחזיר תשובה לברקת בעקבות סירובה להיפגש עם עו"ד רועי רוזן, הנציג שמונה מטעמם לצורכי המשא ומתן.

שחקני הפועל באר שבע (דני מרון)

בבאר שבע סיפרו אתמול כי "חוסר הכבוד הוא רק הקש ששבר את גב הגמל. היא הייתה עוזבת בכל מקרה, גם אם היו שולחים מכתב, אבל זה מעיד על חוסר אכפתיות". לאחר ההודעה, בתוך המערכת התגלו חילוקי דעות קשים בין השחקנים. חלקם סבור עד עכשיו שיש לגבש עמדה אחידה ולקצץ, אבל חלק מהשחקנים חושב שהודעה כזאת תשחק לידיה של ברקת.

בחזרה לנאמן, שיצטרך להחליט כעת מה לעשות עם השחקנים – האם להמשיך לנהל את הקבוצה ולחלק את המשכורות בזמן או לשלוח אותם לחל"ת. "הסיפור בהפועל פתח תקוה שבו עו"ד יונגר מונה למפרק שונה לגמרי. כאן מדובר במועדון שמגיע אחרי תקופת אליפויות, היא מודיעה על עזיבה בשלב אחר לגמרי וזו לא אותה סיטואציה. התקציבים שונים, הניהול שונה, לא עוד מועדון שיימכר במיליון שקל", אמרו אתמול בבאר שבע על הנאמן שמינתה הבעלים.

עו"ד יונגר מכר בשעתו את הפועל חיפה ליואב כץ לאחר שמונה למפרק לאחר מותו של רובי שפירא ז"ל וברקת אמרה כי היא סומכת עליו שיוכל להוציא את הקבוצה מהמשבר הכלכלי אליו נקלעה עם עזיבתה. התקציב יושתת כעת על סעיפי ההכנסות ובמועדון ישאפו לבנות תקציב נמוך משמעותית. כץ אמר אתמול לספורט1: "עו"ד יונגר היה אחד משלושה אנשים שמכרו לי את המועדון, אני חושב שהוא יודע מה שהוא עושה. הוא לא בנאדם קל. מדובר בעורך דין ומפרק טוב. בשביל לנהל מועדון, בסופו של יום, צריך להיות איש עסקים. הוא עבד גם בהפועל פתח תקוה. יש לו הרבה ניסיון, אבל יש לו ניסיון כמפרק, תפקיד שבו הוא מוגבל יותר. כנאמן אתה מוגבל פחות. אני חושב שבסופו של יום אלונה ברקת תחזור".

שיר צדק. מאמציו לא עזרו (מאור אלקסלסי)

דבריו של כץ משקפים הלך רוח שונה של מספר שחקנים במועדון. למרות הדברים שהזכרנו קודם, אתמול נעשה ניסיון נוסף מצד שחקנים במועדון לערוך "חישוב מסלול מחדש" ואולי להודיע שההם מוכנים לקיצוץ, אלא שרובם מסיר את הכפפות וכאמור, מבקר את הבעלים. "אלונה לא עזבה בגללנו, אין לנו רגשות אשם, להפך. זה היה רק הטריגר. גם אם נודיע לא בטוח שהיא תחזור. היא תצטרך לשאת בכל החוזים שלנו ואם לא, לא נהסס לתבוע אותה על כל שקל. אין לנו שום כוונה להתנצל". שחקן אחר הוסיף: "הבנו שאין כוונה להוציא אותנו לחל"ת אבל בכל מקרה לא נסכים לחל"ת. אם היא תפר הסכמים, נתבע. יש לה התחייבויות, אם לא תעמוד בהם ולא תהיה ברירה, נפנה לבית המשפט".

לטענת מקורבים למועדון, ברקת חיפשה לעזוב את המועדון כבר זמן רב, והעובדה שהשחקנים סירבו לקיצוץ נתנה לה סיבה טובה לעשות זאת. "בעלים לא עוזב בגלל 30 אחוז יותר או פחות. אם זו הייתה עונת האליפות הראשונה, היא הייתה עוזבת?", אמר אותו מקורב. "יש כאן המון אלמנטים. היא גם חשה סוג של מיצוי. זו לא אותה התלהבות שהייתה לה. גם בעלה, אלי, לא חשב שנכון עבורה להישאר. ימים יגידו אם המועדון שהביא אליפויות יחזור עשר שנים אחורה".

השחקנים, אגב, לא יוצאים נקיים גם מצד האוהדים. הלילה נודע כי מספר אוהדים של הקבוצה צירפו שחקנים לקבוצת וואטסאפ ובה הטיחו בהם דברים קשים. השחקנים עזבו את הקבוצה. כמה מהם קיבלו מסרים אישיים לטלפון שלהם ואמרו: "אנחנו מבינים את הכעס של האוהדים, לא צריך לגרור את זה לפסים אלימים. הם צריכים להבין שלא רצו לשמוע אותנו".


"חיפשה לעזוב את המועדון זמן רב" (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי