ברק יצחקי על הצעד המפתיע של מכבי חיפה: "מהלך אמיץ ושונה"

play
ברק יצחקי | דני מרון
היעד הבא של גלוך, התפקיד החדש של ייני והאם בכר כבר הכי גדול? צפו 57:29

מאבק האליפות בליגת העל, השחקן שחסר להפועל באר שבע, השינוי בקריית שלום והיעדר חלוץ בנבחרת - מנהל מחלקת הכדורגל של מכב תל אביב לשעבר ופרשן ספורט1 כיום, דיבר אצל "קטן ב-2" ב"רדיו חיפה"

(גודל טקסט)

ברק יצחקי, פרשן ספורט1 ומנהל מחלקת הכדורגל של מכבי תל אביב לשעבר, עלה לשידור בתוכנית "קטן ב-2" ברדיו חיפה ודיבר על מצבה של נבחרת ישראל והיעדרו של זהבי, מאבק האליפות בליגת העל, מינויו של מסאי דגו למאמן מכבי חיפה ועונשי הפחתת הנקודות בבתי הדין.

יצחקי התייחס לניצחון הנבחרת על בלארוס, לאי זימון זהבי ולסיכויים להעפיל: "לא גנבנו את המשחק. למרות שהיינו במשחק פחות טוב וקצת חשופים, עדיין הנבחרת הייתה טובה יותר והגיעה למצבים. זאת עובדה כרגע שאין חלוץ. השערים והמהלכים מגיעים ממנור סולומון או מאוסקר גלוך, וגם מגבי קניקובסקי שהבקיע מול בלארוס והגיע למצב במשחק ברומניה שיכול היה לנצח את המשחק.

"הנבחרת קצת מתקשה בהבקעת שערים. זה בית בהזמנה, זה בית שגם הקבוצות שכביכול אמורות להתמודד מולך, בטח רומניה שנמצאת במקום השני, ראינו את המשחק – משחק חוץ במגרש קשה והיינו טובים מהם לאורך כל המשחק. לכן, החלום חי וקיים. בסופו של דבר יש מקבלי החלטות, זו ההחלטה שהם קיבלו וצריכים להתיישר איתה. האם נעלה ליורו? כולנו מקווים, אנחנו מחכים לזה כל כך הרבה שנים. כרגע זה נראה שזה אפשרי מאוד ובוא נחזיק אצבעות ונתפלל שסוף סוף נעשה את זה".

גיבור הערב. גבי קניקובסקי | ברני ארדוב

על המצב בליגת העל: "ליגה של מכבי חיפה ומכבי תל אביב? זה נראה ככה, אבל גם בתחילת העונה שעברה באר שבע התקשתה טיפה. אני לא הייתי מספיד אותה עדיין, אבל אתה צודק – זה נראה שזה יהיה קרב בין מכבי חיפה למכבי תל אביב. כרגע אין לבאר שבע את השחקן שיבקיע 20 או 25 שערים בעונה ויבוא ברגע שקשה והמשחק תקוע ויידע להכריע אותו. למכבי חיפה ולמכבי תל אביב היה את זה בעונה שעברה. כרגע זה לא נראה שלבאר שבע יש את השחקן הזה".

על ההחלטה של מכבי חיפה למנות את דגו למאמן הקבוצה: "מגיע למסאי קרדיט, זה מהלך מאוד אמיץ ושונה ממה שהיינו רגילים בשנים האחרונות. אני חושב שהאחרון שעשה את התהליך הזה היה רוני לוי. להגיע אחרי ברק בכר, זה מאוד מאוד קשה. זו קבוצה ששיחקה בליגת האלופות ושיחקה טוב, היו משחקים שהיא התמודדה שווה מול שווה מול קבוצות שהן מהאריות של הכדורגל. מסאי נכנס לנעליים גדולות. עד עכשיו אני חושב שהוא עושה עבודה טובה ורק הזמן ישפוט אם המהלך הזה היה נכון או לא".

מסאי דגו | דני מרון

על רובי קין והשינוי שחל במכבי תל אביב: "מכבי תל אביב שינתה את המערך, זה נראה שהיא כרגע משחקת כדורגל טוב וגם התוצאות טובות. אני בטוח שתהיה ליגה מעניינת".

על בתי הדין והפחתת הנקודות שספגו בית"ר ירושלים ומכבי חיפה: "אני מקווה מאוד שהתקנון ישתנה וימצאו דרך טובה להתמודד עם כל הבעיות, כי יש בעיות ואני מקווה שימצאו את הפתרון הנכון ולא יענישו בצורה כזו. היום אלה מכבי חיפה ובית"ר, מחר זו מכבי תל אביב וקבוצות אחרות. זה משהו שצריך להגיע מהמדינה, מהממשלה וממשרד הספורט – צריך לחוקק את הדברים האלה. אני חושב ששינו זוארץ שם על זה הרבה מאוד דגש, אני יודע שהוא מתעסק בזה המון, כי העונשים האלה צריכים לצאת מהכדורגל. הם פוגעים גם בחלק מהאוהדים שלא מגיע להם להיפגע. גם בעלי הקבוצות, בטח הגדולות שמשקיעות המון כסף על אבטחה ויש להן קהל מאסיבי, נענשים בקנסות, רדיוסים והפחתת נקודות. יש פגיעה גדולה בבעלים של הקבוצות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי