בלי זרים ובלי קהל: תסריט אפשרי להמשך העונה בליגת העל

play
פייר קורנו שחקן מכבי חיפה מאוכזב | מאור אלקסלסי
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 22.10 07:40

המנהלת אישרה כי בכוונתה לחדש את העונה בעוד כחודש, אבל לא מעט נושאים עלו בפגישה בהשתתפות ראשי הקבוצות. הדאגה הגדולה של הבעלים למקרה שהזרים לא ישובו, הפתרונות האפשריים וביניהם פתיחת חלון העברות מיוחד, ההצהרה של אבי לוזון והאם יהיו אוהדים?

(גודל טקסט)

לא מעט נושאים חשובים ואפילו דרמטיים עלו היום (ראשון) בישיבת הזום של כל קבוצות ליגת העל עם מנהלת הליגות בכדורגל. מיד עם פתיחת הדיון הוציאה המנהלת הודעה רשמית לכלי התקשורת שכותרתה הייתה שהשאיפה היא לחזור ולשחק בליגת העל ב-25 בנובמבר, אלא שבמהלך הישיבה שנערכה למעלה משעה, עלו עוד נושאים רבים שטרם הובאו לידי מסקנות והודעות רשמיות.

ראשית, הובהר כי חזרת שחקנים זרים לקבוצות לא תהווה פקטור בכל הקשור לחזרת ליגת העל. כמו שאמר יושב ראש מכבי פתח תקוה, אבי לוזון: "מי שבא – ברוך הבא. אנחנו נשחק עם מי שירצה לשחק בליגת העל".

אנטוניו ספר לצד הלדר לופס הפועל באר שבע
היערכות לחלון מיוחד והקפצת שחקני נוער אם שחקנים זרים לא יחזרו | ברני ארדוב

נושא הזרים היה מאוד משמעותי בפגישת הזום הבוקר וכאשר נשיאת הפועל באר שבע אלונה ברקת, לה יש מעבר לשישה זרים כולל המתאזרחים (מיגל ויטור ומריאנו באריירו), שאלה כיצד ניתן יהיה לשחק אם הזרים לא ישובו לארץ, נאמר לה שבמידת הצורך "יקפיצו שחקנים מקבוצות הנוער כדי להשלים את הסגלים". כמו כן, במידת הצורך ההתאחדות לכדורגל תורה על פתיחה יוצאת דופן של חלון העברות כבר בסוף חודש נובמבר על מנת שקבוצות ליגת העל יוכלו לצרף שחקנים להשלמת הסגלים מהליגה הלאומית ומהליגות הנמוכות.

עניין נוסף שקשור לזרים עליו דיברו אנשי מכבי תל אביב וקבוצות אחרות היה למקרה ששחקנים זרים מסרבים לשוב לארץ לחזור, על אף שכרטיסי השחקן שלהם נקנו על ידי הקבוצות. על הנושא הזה לא ניתנה תשובה מאחר שמדובר בהחלטות של אופ"א, אבל מן ההיגיון הוא שקבוצות אשר תתמודדנה עם זרים שאינם רוצים לשוב לשחק בליגת העל, תוכלנה למכור אותם בחלון ההעברות האירופי בחודש ינואר.

נושא נוסף שעמד במרכז ההתדיינות הבוקר היה הקהל. בעלי הקבוצות שאלו האם יהיה נכון לחזור לשחק כדורגל אם לא יאשרו כניסת אוהדים ליציעים. הנושא הזה לא קיבל אישור רשמי, אבל מרוח הדברים של ראשי המנהלת עולה היה שכל עוד אפשר לשחק כדורגל, יחזרו לשחק גם אם אין קהל במגרשים.

אוהדי מכבי חיפה
אם לא תהיה ברירה, ליגת העל תתחדש ללא אוהדים ביציעים | מאור אלקסלסי

שני נושאים שלא דנו עליהם בשלב הזה ומקווים לא להגיע אליהם בהמשך, הם קיצור הליגה והעתקת המשחקים למספר אצטדיונים במרכז הארץ בלבד. מדובר בשני נושאים שעלולים להיות על השולחן בעתיד, אם המלחמה תתרחב למספר זירות, אך בשלב הזה לא עלו מכיוון שאם הליגה תחזור בסוף חודש נובמבר כמתוכנן, אפשר יהיה לסיים אותה עד תחילת חודש יוני תוך שיתקיימו משחקים גם באמצע השבוע בשלל האצטדיונים. בהתאם להוראות פיקוד העורף, בשלב זה אסור לשחק ברחבי הארץ.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי