"פחות מיומיים אחרי הטעות, לא היה נכון שפריד כבר ישפוט"

play
יגאל פריד שופט כדורגל | מאור אלקסלסי
אין דרמה גדולה מזו: הפועל חיפה הפכה ל-2:3 על בית"ר ירושלים 04:33

גורם באיגוד הסביר מדוע הוחלט להסיר את פריד מעמדת ה-VAR היום: "החלטה מקצועית, שופט צריך לקחת פסק זמן כדי לחשוב, לתקן, להבין במה שגה"

(גודל טקסט)

איגוד השופטים פעל אתמול (שישי) במהלך שאינו אופייני לו מזה זמן רב. העונה, כל שכן בתקופת המלחמה, האיגוד נמנע מהשעיות של שופטים וכך למעשה קורה מאז כניסתו לתפקיד של יו"ר האיגוד גיורא ענבר. הגם שלא מדובר בהגדרה של השעיה, ביטול המינוי של יגאל פריד לשפוט היום כשופט VAR במשחק בין הפועל באר שבע למכבי בני ריינה הוא לא דבר שבשגרה. באיגוד הקפידו מזה זמן רב לבקר ולתקן מצד אחד, אבל לא להושיב שופטים בבית תקופה ארוכה מאידך, כפי שקרה בעבר לא מעט פעמים.

יחד עם זאת, הוחלט אמש שפריד לא ישפוט היום, אחרי אירועי המשחק בין הפועל חיפה ובית"ר ירושלים, לאחר שלא קיבל את המלצת שופט ה-VAR דניאל בר נתן לבטל את הפנדל הראשון לזכות האדומים.

גורם בכיר באיגוד השופטים מסביר הבוקר: "אין כאן עניין של עונש, יש כאן החלטה מקצועית. אנחנו פחות מ-48 שעות אחרי האירוע בחיפה, שקיבל אתמול תהודה גדולה ברגע שהוצאנו הודעה רשמית על כך שיגאל היה צריך לקבל את ההמלצה של דניאל. כשאנחנו פחות מ-48 שעות משם, זה לא יהיה נכון מקצועית להושיב כבר שופט מול המסך כאילו לא קרה כלום. שופט צריך לקחת פסק זמן מסוים, מקצועי, כדי לחשוב, לתקן, להבין במה הוא שגה, ולא צריך אחרי פחות מ-48 שעות להושיב אותו בלחץ של משחק ובאחריות של VAR כדי לקבל את ההחלטות".

יגאל פריד שופט כדורגל
יגאל פריד שופט כדורגל | מאור אלקסלסי

חשוב להדגיש כי מדובר כאמור במקבץ של אירועים לא טובים שהיו באחרונה מצד שופטים מרכזיים ושופטי VAR בליגת העל. ייתכן כי מישהו באיגוד הבין כי אחרי לא מעט מחזורים עם טעויות ברורות, צריך גם להטיל סנקציה מסוימת כדי להעביר מסר ליתר השופטים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי