"גדי קינדה? אני מאוכזב ממנו, הוא בא למכבי חיפה כאילו הוא לא רץ שני מטר"

play
גדי קינדה | מאור אלקסלסי
במסיבת הפרידה משרי: 0:4 למכבי חיפה על נתניה, שער גדול לחלאילי 03:50

עזיבת שרי ("הקבוצה תסתדר, אבל זה לא יהיה אותו הדבר"), מי אמור למלא את החלל ("בין סייף לרפאלוב"), היכולת ("נהנה יותר מאשר בשנים האחרונות") וסבע ("לא רואה שינוי"). ראובן עטר ניתח ב"רדיו חיפה"

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

אחרי שהביסה 0:4 את מכבי נתניה, צימקה את הפער ממכבי תל אביב לנקודה ונפרדה לפחות זמנית מהקפטן צ'ארון שרי, מכבי חיפה ממשיכה בהכנות לקראת גמר גביע הטוטו מחר מול המוליכה באצטדיון בנתניה (רביעי, 20:00). בינתיים, ראובן עטר, כוכב העבר של המועדון, התראיין בתוכניתו של יניב קטן ב"רדיו חיפה" וניתח את היכולת המצוינת שמציגה לאחרונה האלופה.

על הרביעייה מול מכבי נתניה, אמר עטר: "זו הייתה תצוגה וזה מאוד מפתיע בתקופה כזו של עומס משחקים – איזה קצב היה, במיוחד במחצית הראשונה. שאפו לצוות המקצועי. נתניה באה לשחק כדורגל ונענשה על כך. כשמכבי חיפה בפורמה ואתה מנסה ללחוץ אותה גבוה – למרווחים שנוצרים נכנסים שרי, רפאלוב, חלאילי ודוד. תן לשרי ורפאלוב לקבל את הכדור כשלפניהם יש שחקנים מהירים שעושים תנועה, דיברתי על זה כמה פעמים בחודש האחרון – אז זה מה שקורה ודין מבקיע בצרורות, הוא נהנה מהפירות ומהתנועה ומחילופי המקומות. אתה כבר לא יודע מי משחק באיזה תפקיד, רפאלוב היה בשמאל ועבר לימין, דוד פתח בימין ופתאום נכנס להיות חלוץ – אי אפשר לשמור עליהם, אין מאצ' אפ ברור מראש מול מכבי חיפה. אתה יכול להגיד לקשר 'קח את רפאלוב, שמור עליו' אבל מה קורה אם הוא הולך פתאום לצד שמאל? כמשדובר בכל כך הרבה שחקנים מהירים ואיכותיים, אז קל לעשות את הלחץ הגבוה. אני נהנה במחזורים האחרונים יותר מאשר בשנים האחרונות, מכיוון שיש טעם של שחקני בית והרבה. אני נהנה יותר כתוצאה מכך".

שחקן מכבי חיפה צ'ארון שרי | ברני ארדוב

על הפרידה משרי והשחקן שאמור להיכנס לנעליו: "זכינו, ראינו את שרי במלא רגעי קסם. הרבה שערים יפים, אבל אין ספק שהשער נגד פריז סן ז'רמן היה ה-שער. בדרך כלל נפרדים משחקן טוב כשהוא מתקדם, פה הוא לא הולך לקבוצה יותר טובה אלא בגלל הנסיבות. ליבנו איתו ועם המשפחה ואנחנו מבינים את המהלך. ברור שהוא יחסר. מכבי חיפה תסתדר בלי שרי, אבל זה לא יהיה אותו הדבר. קינדה אמור להיכנס, אבל נראה לי שבתקופה הקרובה לפחות זה יהיה בין סייף לרפאלוב, שיצטרך לקחת עוד יותר. קינדה לא בכושר, הוא בא לא טוב ואני מאוכזב ממנו ומההכנה שלו להגעה למכבי חיפה. ציפיתי שהוא יעשה הכנה הרבה יותר טובה, כי המשא ומתן התנהל במשך שלושה שבועות והוא בא כאילו הוא לא רץ שני מטר. הציפיות היו אחרות. קח למשל את סייף, לאט לאט הוא נכנס והוא מתעייף. הוא נותן הכל עד שנגמר לו הכוח וכל משחק הוא נותן יותר ויותר. כיף לראות".

על עילי פיינגולד שנראה מצוין במשחקים האחרונים: "זה נראה כאילו שהוא משחק בנוער, עם איזה ביטחון. הוא יודע לשים גוף לפני שהשחקן מקבל את הכדור, מאוד חכם במשחק שלו. הוא זוכה במאבקים שלו בקלות כתוצאה מכך שהוא מאוד חכם וקורא את המהלך. סונדגרן? אני ממשיך עם פיינגולד כל עוד הוא ביכולת הזאת, מגיע לו, הוא זכה בחולצת ההרכב בזכות ואין שום סיבה להחליף בזמן הקרוב".

עילי פיינגולד שחקן מכבי חיפה | מאור אלקסלסי

השיפור במספרים של חלאילי: "זה בא לידי ביטוי בעקבות כך שיש לו עזרה בחלק ההתקפי – זה לא רק הוא לבד, אלא מתחלק בין כל השחקנים. הקבוצה משחקת, חילופי המקומות האלה – דוד כבש שני שערים אבל התנועה שהוא עושה היא בשביל עוד שחקן".

על גוני נאור: "אתה יודע מה שונה ממשחקים קודמים? הוא שיחק לעומק ולא לרוחב או אחורה. אתה רואה את הביטחון גם אצלו. בתקופות כאלה, כל מי שתשים יזרום עם מה שקורה".

ההצלחה של מסאי דגו למרות החיסורים הרבים בסגל: "שאפו לדגו על מה שקורה בשלושת השבועות האחרונים. לגבי הסגל, גם עם כל החיסורים, קח את ההרכב ואת הסגל במשחק מול נתניה – זה סגל יותר טוב מכל הקבוצות בליגה. הוא מנהל אותו בצורה יוצאת מן הכלל. ביקרנו אותו כשלא היה טוב ואנחנו מחמיאים לו עכשיו כשטוב, ואנחנו נמשך ללוות אותו והלוואי שזה ימשיך כך. הוא השתלט על הסגל, לא התבכיין על חיסורים ותמיד ידע לעשות את ההתאמות ולשנות תוך כדי תנועה".

מסאי דגו מאמן מכבי חיפה | דני מרון

על חזרה אפשרית של דיא סבע לסגל: "אני לא חושב שאנחנו צריכים לעסוק בזה, כי מכבי חיפה לא זו שדיברה על זה. קשה לי להאמין, הרי אנחנו יודעים שהייתה ישיבה של כולם והתקבלה החלטה להוציא אותו מהסגל לגמרי ושהוא לא ישחק במכבי חיפה. אני לא רואה שינוי, כי זאת החלטה מאוד ערכית ואני לא רואה סיבה להחזירו. זה לא שהשעו אותו בגלל עבירה כזו או אחרת, אלא החליטו שהוא לא יהיה. סבע כבר סגר בטורקיה, לפי מה שהוא אומר, ויצא שהוא בסוף לא רוצה לנסוע לשם אז אני מניח שהוא יחפש קבוצה אחרת".

על גמר גביע הטוטו והלו"ז המטורף: "שמונה משחקים שבכל אחד אתה צריך לתת את המקסימום. אני באמת לא יודע איך יצליחו להתמודד עם זה. לפחות הצליחו להביא ששלושה שחקנים, אבל בסוף שרי הלך וחייבים לפחות עוד שני ישראלים שמכירים. אולי להחזיר את אחד המושאלים או להעלות מהנוער, כי לסגל הקיים יהיה קשה במשחקים הקרובים".

על חזרתו של תומר חמד: "הרגש גבר על ההיגיון ואני בעד. יש אוהדים שגדלו על חמד ויש פה רומנטיקה. אם בהמשך הוא ייקח דקות של אחד כמו חג'ג' או מישהו אחר, אז אנחנו נגיד את מה שאנחנו חושבים, אבל זה שהביאו אותו ושנותנים לו את הכבוד לסיים פה – הוא אישיות יוצאת מן הכלל ואני בעד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי