יצחקי: "נרצה להחזיר את בית"ר למקום שהיא ראויה לו"

play
ברק יצחקי מוצג כמאמן החדש של בית"ר ירושלים עם ברק אברמוב, אלמוג כהן | שלומי גבאי
ההשוואה לדגו והסיבה לבחירה. צפו: ברק יצחקי הוצג כמאמן בית"ר ירושלים 03:06

ברק יצחקי הוצג כמאמנה החדש של בית"ר, והודה שאמור היה להתחיל רק בעונה הבאה: "השחקנים צריכים להבין את המצב". אלמוג כהן: "היה עם ברק קליק". אברמוב: "גם את מסאי דגו עיתונאים קטלו, ותראו מה הוא עושה לליגה"

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

שלושת הפסדי הליגה הרצופים הביאו את בית"ר ירושלים לחשב מסלול מחדש. במועדון הודיעו היום (שני) על מינויו של ברק יצחקי כמאמן הראשי החדש לשתי עונות וחצי, במטרה להשאיר את הקבוצה שהסתבכה במאבקי התחתית בליגה. יצחקי משלים שדרה מקצועית חדשה לגמרי, כאשר משה אוחיון ישמש כעוזרו במקום גל כהן שנפרד מוקדם יותר מהקבוצה והסמכות המקצועית הבכירה תהיה אלמוג כהן, שעזב את מכבי נתניה ויהיה המנהל המקצועי בבית"ר ירושלים.

ברק יצחקי מוצג כמאמן החדש של בית"ר ירושלים
שוב צהוב שחור. יצחקי | שלומי גבאי

ברק אברמוב: "קודם כל רוצה להגיד תודה רבה לגל כהן, שהיה איש מערכת בתקופות הכי קשות של המועדון, תמיד דאג רק למועדון ולקבוצה, ולכולם, הכי טוב שיכול היה לעשות. תמיד עבד קשה, גם בחוסר ודאות כלכלית. לצערי, הבמה שהוא קיבל, אחרי שחיכה הרבה זמן לתפקיד, הוא לא הצליח בגלל חוסר מזל. הא עשה דברים נכון, ולצערי כדורגל זה גם תוצאות והוא לא הצליח. אבל אני בטוח שהוא יצליח. בית"ר זה מועדון עוצמות, שצריך בו להיות הרבה מעבר למאמן כדורגל".

על יצחקי: "ידעתי שאני רוצה להביא מנהל מקצועי ולשנות את הסיסטם של המועדון. ידעתי שאני רוצה את אלמוג כהן, כבר הרבה עונות, אהבתי אותו בתור שחקן ובתור איש מקצוע. הוא טיפח שחקנים, וגם כששיחרר הצליח להביא להם מחליפים. הוא הביא הישגים לנתניה, ואני שמח שהוא בא לעבוד איתי. היה לנו קליק, הבנה מאוד טובה, וכשאני רוצה מישהו והוא רוצה לבוא אליי, הפן הכלכלי הוא לא הבעיה.

"הוא חתם לשלוש שנים וחצי, מבחן התוצאה הוא חשוב, אבל הדרך לא פחות חשובה. כשדיברנו על מאמן הוא אמר ברק יצחקי, ואני שמח שהוא אמר את זה. פנינו ליצחקי. אומנם הדברים נעשו לעונה הבאה, אבל קרה מה שקרה בשבוע האחרון, הבנו שאנחנו צריכים לעשות את זה מוקדם יותר.

"היו לברק לבטים, הוא רצה לבנות את הקבוצה מאפס לעונה הבאה, אבל הוא מאמין בקבוצה ומאמין בכולם, ואני מאמין שנצא לדרך חדשה".

ברק יצחקי מוצג כמאמן החדש של בית"ר ירושלים עם ברק אברמוב, אלמוג כהן
התערבות מקצועית? אברמוב: "כשיש לי מאמן מהשורה הראשונה ומנהל מקצועי, אין לי מה להתערב. אבל אם יהיה לי מה להגיד, אני אגיד" | שלומי גבאי

ברק יצחקי: "אחרי השיחה עם ברק הבנתי שזה המקום הנכון להגיע אליו. כולם מכירים את האהבה שלי ואת הזהות שלי עם בית"ר, עוד בימיי כשחקן. אני שמח לעמוד היום בצוות המקצועי ולהיות המאמן של הקבוצה. כמובן מאמנים בסוף נמדדים בתוצאות וניצחונות, אבל הדרך חשובה. ואנחנו יודעים שיש בפנינו דרך לא פשוטה. אנחנו קרובים למקום שמוביל לירידת ליגה. אבל אני מאמין בשחקנים, מאמין בצוות שנמצא איתי. השחקנים צריכים להבין שהם נמצאים באחד המועדונים הגדולים בישראל, אם לא הכי גדול. הם צריכים להבין באיזה מצב הקבוצה נמצאת. עם עבודה קשה והדרך הנכונה, גם התוצאות יגיעו, ונוכל להתעסק גם בטווח הרחוק. ננסה לשנות כמה דברים קטנים, אנחנו לא קוסמים, לא נוכל לשנות הכל ביום או יומיים, זה דרך. אבל אני מאמין באנשים. קיבלתי פה הזדמנות, וארצה להוכיח שההחלטה שהם לקחו היא נכונה".

אברמוב על הטענות של התערבות המקצועית מצדו: "כולם מדברים על זה, אבל ברק אברמוב לא מתערב, אלא אומר את מה שהוא חושב אחרי משחק. כשיש לי מאמן מהשורה הראשונה ומנהל מקצועי, אין לי מה להתערב. אבל אם יהיה לי מה להגיד, אני אגיד".

למה עד עכשיו לא הביא מנהל: "עם יוסי מנהל מקצועי זה קשה. זה עבודה בשיתוף פעולה, וידעתי שאיתו היה קשה להביא מנהל מקצועי. כשהוא עזב, הבאתי מנהל מקצועי".

אלמוג כהן מוצג כמנהל המקצועי של בית"ר ירושלים
"היה קליק עם ברק, ואני בטוח שיצחקי הוא האיש הנכון" | שלומי גבאי

יצחקי: "לאמן את בית"ר זה לא קל. אנחנו מכירים את המועדון. אנחנו אנשי כדורגל. באנו מהמגרש. גם התנסיתי כמאמן. עבדתי עם מאמנים. תמיד שמחתי לשמוע על אימונים ותוכניות עבודה. בסוף, אצטרך להביא מהניסיון שלי כאיש כדורגל, כמובן בעזרת אלמוג – שהוא מנהל מקצועי שונה מאחרים. הוא נמצא על הדשא בכל אימון. ביחד נרצה להחזיר את בית"ר למקום שהיא ראויה להיות בו.

"ראיתי כמעט את כל המשחקים של בית"ר העונה. אבל במשחק האחרון בלט לי משהו. דקה 93, בסכנין, 1:1, במגרש קשה – ושמונה שחקנים של סכנין ברחבה של בית"ר, ורק חמישה שחקנים של בית"ר ברחבה. אלה דברים שלא יכולים לקרות. המחויבות של השחקנים חייבת לעלות. כל שחקן חייב להראות שהוא ראוי להישאר בבית"ר".

אלמוג כהן: "מנהל מקצועי צריך להביא פתרונות למאמן. הבאתי שחקנים טובים לנתניה, אבל זה מעבר. זאת הדרך של המועדון. היה קליק עם ברק, ואני בטוח שיצחקי הוא האיש הנכון. אני לא אחד שאוהב לצאת באמירות. אבל בית"ר צריכה להתבסס בצמרת שנה אחרי שנה אחרי שנה. זה מועדון ענק, וחייב לחזור להיות שם".

ברק יצחקי מוצג כמאמן החדש של בית"ר ירושלים
| שלומי גבאי

אברמוב על יצחקי חסר הניסיון: "העיתונאים גם קטלו את מסאי דגו, ותראו מה הוא עושה לליגה".

על המצב הכלכלי: "למועדון יש הרבה חובות. לא מתחייב שנרכוש שחקנים בכסף גדול. בינואר מי שרציתי שיבוא, לא רצה להגיע. מה שהיה בשוק, הבאנו. לא חלמתי על המצב הזה, אבל זה הכדורגל. לא חשבתי שיוסי אבוקסיס לא יסיים את העונה. כסף זה מה שמשחק. אם אנחנו מקום רביעי בתקציב שחקנים, ציפינו שנהיה באזור הזה.

"אני כמו הקהל רוצה לראות כדורגל שמח. בראייה שלי אני רוצה איתי את אלמוג וברק לטווח ארוך. העונה הכי טובה של בית"ר בעשור האחרון הייתה עם מנהל מקצועי, יוסי בניון".

יצחקי: "מאמין בעבודה קשה, אולי זה לא היה נראה ככה כשהייתי שחקן, אבל אני מאמין בזה. אם כולם יעבדו קשה, נוכל לצעוד קדימה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי