"אימנתי חלוצים גדולים, אבל הוא אחד מהגדולים ביותר מבחינת סיומת"

play
רוני לוי, מאמן הפועל חיפה | מאור אלקסלסי
צפו: זהבי כבש צמד, מכבי תל אביב חזרה מפיגור בדרך ל-1:3 על הפועל חיפה 03:32

בריאיון מיוחד ב"רדיו חיפה", מאמן הפועל חיפה רוני לוי החמיא למלמד: "ברמות הגבוהות ביותר מבחינת סיומת". על יוספי: "מבחינת כדורגל הוא עדיין 5 או 6 מתוך 10". וגם: מאבק האליפות ומי מאמן העונה הסדירה?

קבוצות: הפועל חיפה
(גודל טקסט)

בריאיון מיוחד שהעניק לתוכנית "ספורט ב-2" ב"רדיו חיפה", רוני לוי סיכם את העונה הסדירה הנהדרת של הפועל חיפה, דיבר על המטרות שנשארו למועדון בפלייאוף העליון והתייחס גם לשני הכוכבים הבלתי מעורערים של הקבוצה שלו – תומר יוספי וגיא מלמד שפורחים תחתיו העונה.

על השער הפסול של בר לין וההפסד הכואב: "הגענו למשחק הזה בצורה מאוד בעייתית, לא היה לנו חלוץ בסגל חוץ מטובול מהנוער. מכבי תל אביב אחרי המכה שהם קיבלו באירופה, היה ברור שהם יבואו עם המון התלהבות ומוטיבציה להחזיר ולתת להפועל חיפה בראש. מצד שני, אולי היה אצלם גם חשש ופאניקה מסוימת. ניצלנו את זה טוב בתחילת המשחק. אם היינו קצת יותר החלטיים וחכמים היינו יכולים אפילו להגדיל את התוצאה. ואז המומנטום השתנה. דווקא לפני הגול שנתנו, היינו שוב באיזה מומנטום ואז אחרי ה-2:2 כבר יש הרגשה שאתה גם יכול לנצח את המשחק. זה מאכזב ומתסכל שהלכו כל כך הרבה מהלכים אחורה. חייכתי בציניות, כי זה לא מתאים".

על העונה הסדירה שהסתיימה במקום הרביעי: "יש לי צוות נהדר, אנחנו עובדים קשה מאוד כדי שהקבוצה תיראה טוב ותשחק טוב. זה נכון שחלק מהאתגרים הם להגיע לפלייאוף העליון ואחר כך להתברג הכי גבוהה שאפשר בפלייאוף העליון, אבל האתגרים שלנו הם גם שרמת המשחק שלנו תעלה ואני חושב שבבלומפילד רמת המשחק שלנו עלתה מאוד, גם בלחץ שהפעלנו לפרקים על מכבי תל אביב וגם מבחינת הנעת הכדור תחת הלחץ שלהם – הרבה פרמרטים מקצועיים שאנחנו עובדים עליהם כל השנה ובאו לידי ביטוי. היו במשחק הזה הרבה דברים טובים, חוץ מהתוצאה שהיא אולי הדבר החשוב ביותר".

רוני לוי עם דור מלול | דני מרון

מה שונה בהפועל חיפה הנוכחית לעומת הפועל חיפה של העונה שעברה: "בעונה שעברה היו שחקנים שעשו קריירה נהדרת, שמות מפוצצים אבל כבר לא בשיא הקריירה שלהם. אם יש לך אחד או שניים מהם כמו דור מלול, אז זה נפלא שיש לך אותם בסגל, אבל כשיש לך מקבץ כזה גדול אז זה קשה מאוד. כשהגעתי להפועל חפה בעונה שעברה אני מאוד חששתי שהקבוצה תרד ליגה. לטעמי זו הייתה קבוצה שיכולה לרדת ליגה. לזכותו של יואב כץ בינואר הוא הביא כמה שחקנים שחלק מהם לא היו הכי טובים שיכולנו להביא, אבל לפחות הייתה איזשהי תחרות והשארנו את הקבוצה בליגה הרבה לפני סוף העונה. השנה עשינו חילוף משמרות משמעותי בקבוצה והרבה מאוד שחקנים שתרמו מאוד להפועל חיפה עזבו. הגיע חבר'ה חדשים, רעננים וצעירים. ידענו שייקח זמן לחבר את כל זה ביחד. זו קבוצה שהיא כמעט חדשה לגמרי וזה תהליך שלוקח זמן. תוך כדי הזמן הזה אני חושב שהאווירה אצלנו במועדון היא טובה והתגבשנו להיות קבוצה טובה".

לוי המשיך: "לא תמיד בקיץ אחד או בחודש ינואר אחד אתה מצליח לעשות את כל מה שאתה רוצה מבחינת בניית הסגל. אי אפשר, זה לוקח זמן. הפועל חיפה עשתה מהלכים טובים בקיץ ואני חושב שהקיץ הבא יהיה הרבה יותר נוח וקל להתקדם עוד מדרגה קדימה. ינואר האחרון? מאמן תמיד רוצה עוד שחקנים, אבל זה לא היה פשוט עם המלחמה בארץ, שחקנים לא התלהבו להגיע. כבר החתמנו קשר זר ואז דברים לא הסתדרו כי הוא לא עבר את הבדיקות הרפואית. מה שיש לנו זה בסדר גמור, יש לנו שחקנים שמגיעה להם מילה טובה, הם עושים עונה נהדרת ומפתיעים אותי לטובה בגישה שלהם".

מפתיעים בגישה שלהם. שחקני הפועל חיפה | מאור אלקסלסי

על המטרות בפלייאוף העליון: "אני חושב שככל שעבר הזמן אנחנו כקבוצה התקדמנו ברמה האישית והקבוצתית. אנחנו יכולים לקרוא תיגר על הקבוצות הגדולות ולהיאבק בהן. אתה יודע, לפעמים בכדורגל אתה צריך שהדברים יסתדרו לצד שלך ולכיוון שלך, אבל אני בטוח שאנחנו יכולים לשחק כדורגל טוב בכל מגרש. אנחנו קרובים לכך שכל הסגל יהיה בריא ואני מאוד בטוח בשחקנים שיש לי. בחיים ובקריירה, אתה תמיד מסמן מטרות אבל תוך כדי תנועה דברים זזים ויש אפשרויות אחרות. בתחילת שנה אם היית שואל אותי, פלייאוף מבחינתי היה נפלא – חששתי שהכל חדש ודברים יכולים להסתבך ולא להיתפס, אנחנו רואים מה קורה למי שלא בפלייאוף העליון. גם בשנים הקודמות בנו בהפועל חיפה קבוצה לפלייאוף העליון. יואב משקיע הרבה, אכפת לו מהקבוצה, זה טבעי שהוא ירצה. אז תוך כדי תנועה המטרות משתנות. המטרה עכשיו? המטרה הייתה להיות בפלייאוף העליון, אני לא חושב שהיא מובנת מאליה, זה שאנחנו במקום הרביעי ובמרחק כזה גדול מהקבוצות שמאחורינו זה מרשים וזה מאפשר לנו לחלום. הראייה קדימה היא כרגע אל עבר המקום שלישי. באופן טבעי אתה מסתכל קדימה ורוצה לשאוף כמה שיותר גבוה, וזה אפשרי. יש אפשרות כרגע להגיע למקום שלישי ונעשה את הכל כדי להגיע לשם. התחרות היא קשה נגד הפועל באר שבע שהיא קבוצה חזקה מאוד. כבר בפתיחת הפלייאוף אנחנו ראש בראש נגדם בבית שלהם זזו משימה קשה ונעשה את הכל כדי לנצח".

על כך שניסו קפילוטו בחר בו למאמן העונה הסדירה ובמי הוא היה בוחר: "תודה לניסו, באמת מחמיא מאוד, כיף לשמוע. מימר ודראפיץ' ראויים. גם רובי קין עושה עבודה נהדרת. זו החלטה קשה, אני פחות טוב בזה ואני חושב שכולם ראויים. מכבי חיפה ומכבי תל אביב עדיין יש להן מטרות, לעומת סכנין, ריינה ואולי אנחנו שכבר הגענו למטרות. אני מניח שאם אחת מהן תהיה אלופה באופן טבעי המאמן שלה יהיה מאמן העונה".

רוני לוי | קובי אליהו

על תומר יוספי שעושה עונה נהדרת וזומן לסגל הנבחרת למשחק מול איסלנד: "חלק מהאתגרים שלנו כאנשי מקצוע הם לקדם שחקנים שיגיעו לרמה של שחקנים מובילים בליגה שלנו ויגיעו לנבחרת וייצאו לחו"ל, כמו שקרה לי עם גדי קינדה בבית"ר ירושלים ועוד הרבה אחרים. יוספי הוא גם אחד כזה, שחקן נהדר עם המון יכולות אישיות אבל הוא בשלב בקריירה שהוא צריך לעבור דרך של רמת אימון, רמת התנהלות והתקדמות נכונה. איפה אני מדרג אותו מ-1 עד 10? בגישה וברצון ללמוד ולהתקדם, הוא כבר באזור 8-9, בכדורגל שלו אני חושב שהוא עדיין באזור 5-6. הוא יכול לקפוץ מדרגה. כיף שיש לנו שני נציגים בנבחרת – אותו ואת יואב ג'רפי".

על גיא מלמד שחזר מפציעה: "עברנו חודש ושבוע בלעדיו שזה קשה מאוד להיות בלי המוציא לפועל העיקרי שלך. התמודדנו עם זה בצורה מאוד טובה. אני יכול להעיד, ואימנתי חלוצים גדולים, הוא אחד מהגדולים ביותר מבחינת סיומת, הוא ברמות הגבוהות ביותר. שילבנו אותו בבלומפילד, זו הייתה חזרה חשובה עבורו ואני בטוח שאחרי הפגרה נראה אותו. נבחרת? בלי קשר למלמד, אני שומע לפעמים דיבורים על שחקנים שמוזמנים ולא מוזמנים לנבחרת, אני חייב להגיד שיש שחקנים שזה לא משנה אם הם טובים בליגה – הם לא שחקנים ברמה של נבחרת, ויש שחקנים שהם לא בולטים בליגה וכן שחקנים ברמה של נבחרת. היו הרבה שחקני ליגה מצוינים שלא הגיעו לנבחרת מעולם. אני לא רוצה לגעת בשמות. יש עניין של יכולת של שחקנים להתמודד ברמות הכי גבוהות ולפעמים הליגה שלנו היא לא ברמות הכי גבהות והיא לא תמיד משקפת. כל עניין לגופו".

גיא מלמד שחקן הפועל חיפה | קובי אליהו

על מאבק האליפות: "מכבי חיפה קבוצה נהדרת, שכבר הוכיחה שהיא יכולה לסגור את הפער, אבל העניין המרכזי הוא שהיא לא יכולה לעשות יותר טעויות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי