"פיפ"א צבועה. רוסיה מיד הושעתה, למה שותקים לגבי נבחרת ישראל?"

play
הלחץ על אופ"א גובר? נבחרת ישראל | GettyImages, ATTILA KISBENEDEK/AFP
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 21.3 04:50

נבחרת פלסטין ממשיכה לקרוא להשעיית ישראל מגוף הכדורגל העולמי, שחקנה מוחמד בלאח אמר: "אני נחרד, מאוכזב, לבי נשבר"

(גודל טקסט)

הקונגרס השנתי ה-74 של פיפ"א יתקיים בחודש מאי בבנגקוק שבתאילנד, כשאחד הנושאים שיעלו על הפרק הוא איסור על ישראל להשתתף בתחרויות כדורגל בינלאומיות על רקע המלחמה בעזה.

ההתאחדות הפלסטינית כבר פנתה לפיפ"א במטרה ברורה – להשעות את ישראל מגוף הכדורגל העולמי, במטרה "לטפל בהפרות חסרות תקדים ומהותיות המתרחשות על ידי ישראל של זכויות אדם והמשפט ההומניטרי בשטחים הכבושים".

שחקן נבחרת פלסטין מוחמד בלאח אמר היום (חמישי) לאל ג'זירה כי פיפ"א צבועה – מצד אחד מנסה לקדם יוזמות חברתיות הקוראות לשוויון, ומנגד לא מטילה אף סנקציה על ישראל. "כל הקמפיינים הללו חושפים את הצביעות של פיפ"א", אמר. "רוסיה מיד הושעתה, אז למה פיפ"א שותקת לגבי ישראל? הלוואי שכל השחקנים והעסקנים יתמכו בנו במהלך רצח העם הזה".

"אני משוכנע שכולם ימשיכו לשתוק, אז כל שנותר לי הוא לקוות לסיום מהיר של המלחמה", הוסיף בלאח. "ישראל החריבה את המועדון שלי, אל-סדאקה, שם העברתי 20 שנה. אני נחרד, מאוכזב, יוצא מהכלים. זה שובר את הלב".

שחקני נבחרת ישראל בדקת דומייה
הלחץ על אופ"א גובר? נבחרת ישראל | GettyImages, ATTILA KISBENEDEK/AFP

לפי אל ג'זירה, מספר כדורגלנים ומאמנים פלסטינים נהרגו במהלך המלחמה. בדומה לבלאח, גם חוסם וואדי לא הצליח להצטרף לנבחרת במהלך אליפות אסיה, והוא עדיין בעזה. "זו לא הפעם הראשונה שהורגים אותנו", אמר. "בעבר מנעו מאיתנו לשחק גם בטורנירים מקומיים, מונעים מאיתנו את הזכויות הבסיסיות ביותר, בעוד ישראל יכולה להשתתף במפעלים בינלאומיים למרות שהיא מבצעת אינספור פשעי מלחמה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי