"נבחרת ישראל תרוויח אם רוני לוי ימונה למאמן, אני יודע שזה חלום גדול שלו"

play
מאמן הפועל חיפה רוני לוי | לירון מולדובן
צפו: זהבי כבש צמד, מכבי תל אביב חזרה מפיגור בדרך ל-1:3 על הפועל חיפה 03:32

בריאיון ב"רדיו חיפה", קפטן הפועל חיפה דור מלול התייחס לאפשרות שמאמנו יחליף את אלון חזן: "רוצה שהוא ימשיך אבל אשמח בשבילו". וגם: מתי הוא מתכנן לפרוש מכדורגל והרשמים שלו מנועם בן הרוש

קבוצות: הפועל חיפה
(גודל טקסט)

אחרי ההפסד נבחרת ישראל לאיסלנד ולקראת פתיחת הפלייאוף העליון בליגת העל, קפטן הפועל חיפה דור מלול עלה לשידור ב"מהדורת שישי של הפאנל" ב"רדיו חיפה" ודיבר בהרחבה.

על התבוסה מול איסלנד אמר מלול: "חבל, הייתה ציפייה גדולה, או לפחות רצון להגיע לגמר ולראות אם אנחנו מסוגלים להעפיל. כולנו התאכזבנו. אני בטוח שאף אחד לא עשה בכוונה, כלם ניסו והשתדלו, אבל משהו לא עבד לצערי. אני לא במקום של לבקר את הנבחרת או את מקבלי ההחלטות, אני עדיין שחקן פעיל. להגיע לנבחרת? אני ריאלי, כן? אני לא בדמיונות. היו לי זימונים ואני אוהד של הנבחרת, שיחקתי בכל הנבחרות. כל עוד אתה שחקן פעיל אתה לא צריך לבקר את מקבלי ההחלטות".

על מאמנו, רוני לוי, שמוביל את הפועל חיפה לעונת נהדרת: "רוני עושה עונה אדירה ועצומה ואני חושב שאם הוא יהיה בנבחרת היא תרוויח בגדול. ממליץ? שמע, אני רוצה שהוא ימשיך איתי, כן? אבל אני מאוד אשמח בשבילו כי אני יודע שזה חלום גדול שלו".

רוני לוי עם דור מלול | דני מרון

על כך שהוא שיחק בארבע תפקידים שונים העונה: "לאורך כל הקריירה ברגע שאני מחליף תפקידים זה מחייה אותי, מזיז לי נקודות מחשבה ונותן לי להסתכל על המשחק בצורה אחרת. כל עוד אני זז בין תפקידים,  אני חי את המשחק. ברגע שאתה הרבה שנים באותו תפקד, הכל נהיה כבר סיסטמטי. אתה חוזר על אותו דבר ואותן פעולות. ברגע שאתה משחק את אותו תפקיד כל הזמן ולומדים אותך, אתה צריך לנסות להמציא את עצמך מחדש. תפקיד שאני הכי אוהב? אבא שלי יגיד לך באמצע. אני חושב שבקישור יש לי הרבה מה לתרום כי אני נוגע המון בכדור, אבל גם כבלם השנה זה קרה לי המון".

עוד כמה שנים הוא רואה את עצמו ממשיך לשחק: "להגיד לך שאני רואה את הסוף? אני לא חושב ששנה הבאה תהיה האחרונה שלי. כל עוד אני מרגיש טוב בגוף, עושה את הריצות עם ילדים בני 19 ואני לא מרגיש שאני מפגר מאחור. היום שאחרי? עשיתי קורס מאמנים. להגיד לך שבוודאות אלך לכיוון הזה? קשה לי עדיין".

דור מלול, שחקן הפועל חיפה | מאור אלקסלסי

על המהפכה בסגל בתחילת העונה: "היה לנו חדר הלבשה שרץ המון שנים ביחד. רוב השחקנים רצו לפחות שש שנים והיו כאלה שרצו איתי גם יותר. ברגע שהיה שינוי כזה דרסטי זה דרש ממני דברים אחרים. פתאום חדר הלבשה חדש לגמרי, נשארנו אני ולירן סרדל היחידים וכל השאר באמת התחלפו. זה דרש להעמיד את חדר ההלבשה מחדש וכמובן שאני מכורח הנסיבות נהייתי המבוגר האחראי. עזבו מבוגרים ממני כמו קדוש ולויטה ואחרים שהם בני גילי, ובאמת נשארתי היחיד. עצם זה שאני עונד את סרט הקפטן, מצאתי את עצמו בהמון מצבים שלא מצאתי בעבר – מכוון צעירים, מדבר, מדריך, מארגן ומסדר. מה שצריך אני שם בשביל הקבוצה".

על נועם בן הרוש שכבר הוזכר כמועמד למכבי תל אביב ומסומן כמגן הימני הבא של הכדורגל הישראלי: "הוא כישרון ענק. אני חייב להגיד שהוא ילד בן 18 והמשחק שלו מאוד מאוד בוגר, המחשבה שלו בוגרת והדרך שבה הוא מתנהל היא מאוד בוגרת לגילו. אלה דברים שקשה למצוא אותם היום. אתה רואה את ההתפתחות, הטכניקה וההצטרפות להתקפה שמשתפרת ממשחק למשחק. יש לו עוד הרים וגבועת להשתפר אבל זה מעודד כי כשאתה מסתכל על הגיל שלו, אתה אומר לעצמך 'איזה יופי, לאן הוא יכול עוד להגיע'. אני חושב שהוא המגן הבא של נבחרת ישראל ואם הוא ימשיך ככה צפוי לו עתיד גדול".

נועם בן הרוש חוגג לצד דור מלול הפועל חיפה | מאור אלקסלסי

על תומר יוספי שזומן לנבחרת ולא שיחק נגד איסלנד: "להגיד לך שהייתי בטוח שהוא יקבל דקות? לא, כי יש הרבה שחקנים שכבר רצים תקופה מסוימת עם המאמן הנוכחי של הנבחרת, אז הבנתי שהוא ימשיך להאמין בהם וללכת איתם. תומר בכושר אדיר, באמת, הוא סוחב את הקבוצה ונותן לנו המון נקודות חיוביות, הוא עושה דברים שהרבה שנים לא עשו בהפועל חיפה ומצדיק את המספר 10 על גבו".

על מאבק הירידה בליגת העל: "זה לא פחות מסקרן ממה שקורה למעלה. ראיתי את המשחקים האחרונים של הפועל פתח תקוה, למשל, ואני חושב שדווקא בדרבי הם היו צריכים לנצח וגם במשחקים טובים הם לא מצליחים לקחת את הנקודות. כרגע מסתמן שהם בבעיה הכי חמורה ואז באה או המסורת או היכולת. יש את אשדוד שכרגע מתקשה לייצר נקודות ויש את הפועל ת"א ובית"ר ירושלים שבגלל המסורת תמיד נוטים לחשוב שהן יישארו".

שחקן הפועל חיפה תומר יוספי חוגג | דני מרון

מי תהיה אלופה: "תדלגו על השאלה. מכבי תל אביב פתחה קצת פער אבל ראינו שהעונה זה משתנה מאוד מהר, קבוצות נכנסות למומנטום וגם להפך. מול איזה קבוצה היה לי יותר קשה לשחק? האמת שהמשחקים שאני הכי אוהב הם נגד מכבי תל אביב ומכבי חיפה. בניגוד להפועל ירושלים ודברים כאלה, יש לך הרבה יותר שטחים, אתה משחק כדורגל והמשחק מתעלה לרמה יותר גבוהה. אני מעדיף תמיד לשחק נגד שתי הקבוצות האלה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי