"הכל תלוי בנו למרות הפער ממכבי ת"א, נקיא דם בשביל לקחת אליפות"

play
שון גולדברג, עבדולאי סק, גוני נאור, לורנצו שימיץ' שחקני מכבי חיפה | ברני ארדוב
צפו: גרינפלד הלך נגד המלצת ה-VAR, מכבי חיפה מעדה נגד הפועל ת"א 02:27

מאבק האליפות ("לא קל לרדוף אבל מאמינים בדרך שלנו"), בית הדין ("זה מחלחל ומבאס"), המכות בין סק לשימיץ' ("יש אמוציות בכדורגל") ורפאלוב ("סוחף את כולם"). שון גולדברג בריאיון מיוחד ב"רדיו חיפה"

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

אחרי פגרת הנבחרות והמפלה מול איסלנד ולקראת פתיחת הפלייאוף העליון, שון גולדברג, שנחשב בעיני רבים לבלם הישראלי הטוב בארץ, עלה לשדור בתוכניתו של יניב קטן ב"רדיו חיפה" והתייחס בין השאר לניסיון של מכבי חיפה לסגור את הפער ולזכות באליפות רביעית ברציפות.

הריאיון עם גולדברג נערך לפני שהערעור של מכבי חיפה נדחה והנקודה לא הוחזרה. הבלם התייחס למאבק האליפות: "יש עשרה משחקי גביע וכל משחק חשוב לנוכח העובדה שהפער גדול, אנחנו צריכים להתעסק במה אנחנו עושים על המגרש. למרת הפער הכול תלוי בנו, רוצים לצמצמם ולשמוח בסיום. המשחקים הגדולים יכולים לשנות מומנטום, אבל כל משחק הוא על שלוש נקודות ונגד כל קבוצה חשוב שנגיע ב-100% ונעשה הכול בשביל לנצח. כל מעידה יכולה להיות משמעותית, מכבי חיפה תגיע לפלייאוף בכל הכוח, נקיא דם אם צריך בשביל להיות מאושרים בסוף העונה".

גולדברג המשיך: "זה לא קל שיש פער והתחושה שאתה צריך לרדוף, זה מתיש. מצד שני יש פידבק חיובי כי צמצמנו פער של 10 נקודות העונה וזה מראה לנו שאפשר לעשות את זה. יש עוד הרבה נקודות בקופה ועוד שני משחקים ישירים נגד מכבי ת"א. זה לא יהיה קל אבל זה אפשרי ואנחנו מאמינים בדרך שלנו".

שון גולדברג שחקן מכבי חיפה חוגג שער | דני מרון

על המכות בין סק לשימיץ' בחדר ההלבשה בפירנצה אמר גולדברג: "יש אמוציות. אם לא הייתה את התשוקה הזאת לנצח לא היינו משחקים כדורגל. לפעמים זה בסדר גמור, נותנים חיבוק ונשיקה והכל בסדר".

על עומס המשחקים: "הייתה תקופה מאוד עמוסה, זה לא קל אבל אנחנו לא באים לחפש תירוצים, אנחנו נבחנים על המגרש ועל התוצאות שלנו וחשוב שנביא קבלות. הייתה עונה אירופית מדהימה ולא קלה בכלל, המון טיסות ומלחמה, נוצר עומס של משחקים. עמדנו בזה יפה מאוד, עכשיו סיימנו את החלק האירופי וזה נותן לנו להתרכז בליגה ובגביע ואנחנו הולכים על זה בכל הכוח, חידשנו מצברים. גם מכבי ת"א חוותה עומס גדול ושתי הקבוצות ידעו לעמוד בזה בצורה טובה. אנחנו צריכים להסתכל על עצמנו ולא להסתכל על הפער ולהשתפר ממשחק למשחק, ככל שנתקרב לסוף העונה נתייחס לעניין הפער".

על בית הדין ועונשי הורדת הנקודות, אמר: "זה מחלחל, יש לנו אוזניים ואנחנו שומעים מה קורה, לא קל להתנתק, זה לא תירוץ אבל דברים יכולים להתנהל אחרת, בסופו של דבר משחקים כדורגל ורוצים שהכול ייקבע על המגרש. זה מבאס, אבל אנחנו מתרכזים בכדורגל ולסיים את העונה הכי טוב שאפשר".

שחקן מכבי חיפה שון גולדברג מול שחקן פיורנטינה ניקולאס גונסאלס | רויטרס

על מסאי דגו אמר גולדברג: "הוא העמיד קבוצה מדהימה והצליח ללכד אותנו ולחבר אותנו, יש המון פצועים לאורך העונה ולא משנה מי נכנס הוא מתפקד טוב. זה לא מובן מאליו, ייאמר לזכותו של מסאי שהוא עשה את זה על הצד הטוב ביותר".

על הצעירים הרבים שיש במכבי חיפה העונה: "לא פשוט לחבר את כל החבר'ה הצעירים, זה הימור אבל בגלל שהמרקם החברתי טוב, בנוסף לשילוב עם השחקנים המנוסים שנותנים להם את המקום לפרוח, זה שילוב נהדר שבא לידי ביטוי על המגרש".

על ענאן חלאילי: "יש לו יכולות פיזיות אדירות, ממש אירופאיות לכל דבר והוא גם מספק קבלות – הוא מביא מספרים ועושה פעולות יפות ואני שמח שהוא עוזר לנו כרגע".

שחקן מכבי חיפה ענאן חלאילי | דני מרון

על המנהיגים בקבוצה: "ליאור (רפאלוב) מאוד מנוסה וסוחף אחריו את כולם. העזיבה של צ'ארון שרי הייתה מאוד משמעותית, הוא היה קפטן אמיתי, אבל יש הרבה שחקני מנוסים – אני, עבדולאי סק, דניאל סונדגרן ועוד. ליאור מדהים, הוא שחקן ברמה אדירה, לא סתם הוא היה כל כך הרבה שנים באירופה. אנחנו לומדים ממנו, זה מאוד חשוב שיש פיגורה כזאת בחדר ההלבשה".

על דולב חזיזה שנעדר כבר תקופה ארוכה מאוד מהמגרשים: "יש לו בעיה, פציעה שהוא לא מצליח לצאת ממנה, הוא עובד מאוד קשה בשביל לחזור לעצמו ואני מקווה שהוא יחזור כמה שיותר מהר".

על המטרות: "אנחנו מכבי חיפה ואנחנו נלחמים כל עונה על כל התארים האפשריים, כל תואר שלא ניקח אנחנו נתבאס, אין תירוצים. אנחנו רוצים לזכות בכל התארים. העונה הזאת היא מרתון וצריך לעשות סיכומים רק בסוף, מקווה שנדבר שוב בסוף העונה ונהיה שמחים".

אוהדי מכבי חיפה | מאור אלקסלסי

על האווירה בסמי עופר: "זה מטורף, האוהדים הם כמו עוד שחקן על המגרש וזו חוויה כל פעם מחדש. האצטדיון מלא כל משחק וזה פשוט מדהים. קל להגיד בדיעבד, אבל אם היינו מארחים את המשחקים באירופה היינו יכולים להגיע רחוק יותר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי