"איך יכול להיות ששחקן שצריך לפתוח בנבחרת אפילו לא נכנס כמחליף אצל דגו?"

play
מסאי דגו | מאור אלקסלסי
צפו: שער סולו אדיר ופצצה של חלאילי קבעו 1:2 לבני ריינה על מכבי חיפה 02:54

ראובן עטר ביקר את המאמן בתוכניתו של יניב קטן ב"רדיו חיפה": "הקבוצה נראית שבעה, יש חוסר שליטה, אנחנו לא יכולים להיראות ככה. אם הוא לא יחזיר אליו את השליטה, מכבי חיפה תתבזה בפלייאוף העליון"

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

הפרשן וכוכב העבר של מכבי חיפה, ראובן עטר, עלה לשידור בתוכניתו של יניב ב"רדיו חיפה" וניתח את מצבה של האלופה אחרי ההפסד לבני ריינה ולקראת משחק הגביע מול מכבי נתניה.

עטר התייחס להפסד לריינה: "עדר ללא רואה, סק עושה מה שבא לו. לא רק שהוא רב עם שחקנים, בעשר הדקות האחרונות הוא שיחק חלוץ. אני לא מאמין שמסאי דגו נתן לו את ההוראה הזו, כי אם כן אז זו טעות ענקיות. הגבהות, ניסיונות להעיף כדורים למעלה – זה מתאים לקבוצת תחתית בליגה השנייה. חשבתי שיבואו רעבים. איזה רעבים, אולי בעשר הדקות הראשונות, אחרי הגול כבר לא היה סדר. אתה מסתכל על המשחק ורואה קבוצה מאורגנת – ריינה, לעומת קבוצה שכל אחד חושב שהשני יעשה. אין סדר וארגון, וגם הציוות היה לא טוב. בסיבוב הראשון ביקרנו מאוד את דגו והוא תיקן ושינה תוך כדי תנועה. לאחר מכן החמאנו לו ללא הפסקה. נגד ריינה זו הייתה הפעם הראשונה שהרגשתי חוסר שליטה שלו. לא רק טעויות בהרכב אלא גם חוסר שליטה וזה בלט".

מסאי דגו מאמן מכבי חיפה | מאור אלקסלסי

על הצבתו של תומר חמד בהרכב אמר עטר: "אני אוהב אותו מאוד והכל טוב ויפה. מכבי חיפה צריכה שחקן צעיר, רענן, שרץ עם תנועה קדימה וחילופי מקום. תומר חמד זה אותו סגנון של פיירו, רק שהוא בכושר פחות ממנו. זה טוב אולי להכניס אותו כמחליף ל-20 דקות, אבל לפתוח איתו?"

על כך שעיליי פיינגולד שוב לא שותף אמר עטר: "איך הוא מעדיף את קנדיל על פיינגולד? איך פיינגולד לא פותח בהרכב? אני לא מבין את זה. איך יכול להיות שפיינגולד המוכשר הזה, שלדעתי צריך לפתוח בהרכב נבחרת ישראל, לא פותח וגם לא נכנס כמחליף? זו פעם שנייה נגד ריינה שהוא לא שותף ואנחנו רואים אותו עושה בסוף אימון לבד על המגרש. אמרתי, פיינגולד צריך להיות בהרכב קבוע. הוא מכניס אנרגיות טובות, הוא שחקן טוב והוא צריך לשחק. יש לו קטע למסאי שהוא מעלים שחקנים שנמצאים בתקופה טובה – שימיץ', נאור, פיינגולד. הקבוצה נראית שבעה וגם שפת הגוף, יש חוסר שליטה שעוד לא היה".

עיליי פיינגולד | מאור אלקסלסי

האם מכבי חיפה עדיין במאבק האליפות: "כרגע אין שום סיבה שמישהו בכלל ידבר על זה. לא הייתי רוצה לסכם את העונה, כי יש עוד תשעה מחזורים ויש עוד את הגביע. אני מאוד מקווה שהקבוצה תצליח להגיע לגמר. יום רביעי מאוד משמעותי להמשך, כי ברגע שאתה נמצא בשלבים המתקדמים של הגביע, זה נותן דחיפה ומומנטום לליגה. אי אפשר לסכם, זה לא נכון עכשיו להחליט מי יעזוב והאם המאמן יישאר".

האם לדגו יש את היכולת לעצור את המפולת: "במסיבת העיתונאים הוא אמר שאחרי המשחק הוא לא ישן בלילה ומנתח את המשחק. אני מאוד מקווה שהוא יראה את מה שקרה. אם הוא רוצה להרוויח את הקבוצה, הוא צריך קצת לזעזע. אני שם את סק בחוץ ונותן לשימיץ' לשחק. פיינגולד צריך להיכנס, ונותן גם לזיו בן שימול הילד. הוא לא השפיע כל כך, אבל יש בו קצב אחר. הרי מי הרים את מכבי חיפה בתחילת העונה? הצעירים, הם נתנו את המנוף ואת הדחיפה הגדולה, הכניסו אנרגיות טובות לקבוצה".

שימיץ' וסק | צילום מסך, אילוסטרציה

עטר המשיך: "מכבי חיפה כשהיא משחקת, לא משנה מה התוצאה ומה הדקה, הקבוצה צריכה כמו כל הקבוצות הגדולות בכל העולם – להמשיך לשחק כדורגל מרגל לרגע ולחפש את הפתרונות תוך כדי תנועה. אתה יודע כמה הגבהות סתמיות היו נגד ריינה? קורנו לבד הרים אולי איזה 10 פעמים. איך שהוא מרים אני אומר לעצמי 'למה'. ההרמות כל כך שקופות, אתה לא מפתיע אף אחד ולריינה יש שני בלמים מאוד גבוהים שהתמודדו עם זה כבר במשחק הקודם ובקלות".

על המשך העונה: "זה לא הסוף, יש עוד תשעה מחזורים, אני מקווה שמה שאנחנו מדברים יגיע למסאי, כי הוא רק יכול להחכים וללמוד. כמו שהוא תיקן בסיבוב הראשון הרבה דברים שדיברנו עליהם, הוא צריך להקשיב גם עכשיו ולתקן. אם צריך להעמיד מישהו במקום אז לעשות את זה. לאמן את מכב יחיפה זה לא לחודש ולא לחודשיים, אתה צריך להוכיח כל הזמן, אי אפשר להיות בסדר עם כולם כשלא הולך, אתה צריך לקבל החלטות. אני מצפה גם שאנשים סביבו ומעליו ייתנו לו את הביטחון הזה שהוא יכול לעשות. אנחנו לא יכולים להיראות ככה. באר שבע במומנטום, באנרגיות טובות והם רוצים עכשיו את המקום השני, ואנחנו נמצאים במקום השני ונראים הכי פחות טוב. למזלנו ביום רביעי אנחנו מקבלים קבוצה שנראית יותר רע מאיתנו".

מאמן מכבי חיפה, מסאי דגו | ברני ארדוב

עטר סיכם: "דגו חייב לזעזע ולהחזיר את הקבוצה אליו. כשהתחילה המחצית השנייה מול ריינה, הוא התחיל עם תנועות הידיים שלו והוא לא הפסיק לצעוק ולנסות לכוון. הייתה לו רבע שעה, הוא לא כיוון אותם? הוא חיכה שהם יעלו ואז הוא יתחיל לחלק הוראות? אני מאוד הופתעתי. דגו צריך להבין, הוא חייב להחזיר אליו את השליטה, כי אם לא אנחנו נתבזה בפלייאוף ונאבד גם את המקום השני".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי