"אנחנו הרבה יותר טובים ממכבי ת"א, אני לא רואה אותם מנצחים בבאר שבע"

play
ליאור רפאלוב מכבי חיפה מול מכבי תל אביב | אריאל שלום
צפו: דין דוד כבש שער בזק, מכבי חיפה ניצחה למרות שסכנין הייתה יותר טובה 03:01

מירוץ האליפות ("גם אם היה למכבי ת"א משחק נגד ריינה או סכנין, לא מאמין שהיא יכולה לנצח - זו קבוצה לא טובה"), חזרת בכר למכבי חיפה ("צריך להביא זרים שמשחקים בארץ") ודגו ("קיבל החלטות קיצוניות")

(גודל טקסט)

הפרשן וכוכב העבר ראובן עטר עלה לשידור בתוכניתו של יניב קטן ב"רדיו חיפה" והתייחס להחלטת המועדון הירוק למנות את ברק בכר במקום מסאי דגו, ודיבר גם על סיכוייה של מכבי חיפה למחוק שוב פער של עשר נקודות ולזכות באליפות סנסציונית על חשבון מכבי תל אביב.

עטר הפתיע ולא פסל קאמבק נוסף: "יש זיק של תקווה. צמצמנו את הפער לשבע נקודות ולך תדע. הרי מכבי תל אביב קבוצה לא טובה, אנחנו יותר טובים מהם וזה מה שמרגיז. אנחנו הרבה יותר טובים מהם. לא בגלל שאנחנו כל כך טובים, אבל הפער הזה משקר וזה לא הפער שאמור להיות. מכבי תל אביב לא קבוצה טובה. המשחק נגד באר שבע הוא מאוד מאוד חשוב להם להמשך. אם הם לא מנצחים במשחק הזה, יש סיכוי לקאמבק נוסף. אני לא רואה אותם מנצחים בבאר שבע. גם אם היה להם משחק נגד סכנין או ריינה, לא הייתי מאמין שהם יכולים לנצח – הם קבוצה לא טובה".

שחקן הפועל באר שבע מיגל ויטור, עם שחקן מכבי תל אביב ערן זהבי | אריאל שלום

על סיום דרכו של מסאי דגו: "זה הכדורגל. עד לפני חודש וחצי הוא עשה עבודה מצוינת, שלט בעניינים, הכל דפק כמו שצריך ורק מחמאות היו לדגו ולקבוצה ששיחקה טוב והובילה את הטבלה. בחודש וחצי מסאי קיבל הרבה החלטות לא טובות – הרכבים, חילופים וציוות שחקנים. פעמיים ריינה והפועל ת"א – שלושת המשחקים האלה הם ההבדל בין מכבי תל אביב למכבי חיפה בטבלה. עד לפני המשחקים האלה היינו במקום ראשון והכל היה בסדר, זה היה בשליטה של מכבי חיפה.

"אם זה היה קורה הפוך ורובי קין היה מפסיד ואנחנו היינו מנצחים, אז היו אומרים החלטות לא טבות של מכבי תל אביב והוא הפסיד את האליפות. עד אז מסאי עשה המון דברים טובים. כולם אוהבים אותו והוא נכנס ללב של כולם, אבל אנחנו מדברים מקצועית והיו לו החלטות קיצוניות. תוך כדי העונה הערנו מלא ווהוא שינה, התגבר ובאמת עשה דברים יפים שאי אפשר לקחת ממנו. אירופה זה הישג, גם שילוב השחקנים הצעירים והמשחקים נגד מכבי תל אביב. מנגד, כשאתה מאבד את התחרות על האליפות ואת הגביע עוד לפני פתיחת הפלייאוף – אין מה לעשות. כולם תמימי דעים שגם ההרכבים וגם החילופים לא היו נכונים ועל זה דגו נפל וקם".

רובי קין מאמן מכבי תל אביב עם מסאי דגו מאמן מכבי חיפה | אריאל שלום

עטר המשיך: "אני חושב שיש למסאי הרבה טענות לעצמו. אתה עושה לו הנחות כי הוא צעיר, זה כבר היה בידיים שלו. הוא זה שהביא את מכבי חיפה למצב שהכל היה תלוי בה. המהלך להביא אותו? עד לפני חודש וחצי זה עבד טוב. אני חושב שמסאי הרס לעצמו, הוא איבד את השליטה על הקבוצה והכל קרס לו וזה הידרדר. החלטות לא טובות הביאו עוד החלטות לא טובות, כמו חילופים מהבית – להוציא את רפאלוב ומוחמד בדקה ה-60 ב-0:1 על ריינה – שם התחיל כל המהפך. האחריות היא עליו, אני לא יכול להאשים מישהו אחר. עצם זה שהוא לא ממשיך, מכבי חיפה מודה שהיא כנראה טעתה לגבי דגו, ועוד בטח כשיש על המדף אחד כמו ברק בכר".

איך דגו יעמוד מול השחקנים במשחקים שנותרו: "זה התפקיד של שחקנים כמו ליאור רפאלוב ואחרים שהם מקצוענים וצריכים להרים את כולם. אני דווקא רואה שהכל יהיה יותר משוחרר. התחילה חרושת שמועות, זה לא היה בריא ומכבי חיפה עשתה נכון שקיבלה את ההחלטה ועשתה שקט לכולם. השחקנים שמשחקים עכשיו לא יודעים שבכר מסתכל עליהם? הם יהיו מחויבים".

חוזר למכבי חיפה. ברק בכר | דני מרון

על חזרת בכר: "הוא לא מקבל את אותם שחקנים שהיו לו, אבל חצי ממה שהיה לו כן. היו למסאי שמונה שחקני הרכב שהיו בעונה שעברה ולקחו אליפות, היו לו תשעה עד אמצע העונה עם שרי. לחזק את הקבוצה? ברור, אבל מה האופציות? קשה להביא לפה זרים בגלל המלחמה, זו תהיה בעיה מאוד גדולה. כל שחקן שהוא טוב יעדיף את קפריסין, יוון וכל מדינה פה באזור על פני מדינה שנמצאת במלחמה. ברק צריך לקחת שחקנים זרים טובים שנמצאים פה וכבר משחקים בליגה".

איך ייראה שיתוף הפעולה בין אלברמן לבכר: "הזמן יוכיח לנו ונראה אם זה יחזור לעבוד כמו בקדנציה הקודמת. אנחנו נדע תוך כדי תנועה וזו סוגיה מאוד מעניינת. שיתוף הפעולה חייב להיות מצוין, כי אם לא זה רק יצור בעיות בהמשך. יענקל'ה שחר יהיה זה שיתווה את הדרך. אם אלברמן עמד מאחרי ההחתמה של ברק או לא, אנחנו לא יודעים. אם לא, השאלה מתי עדכנו אותו. בטוח דיברו איתו על יחסי העבודה ביניהם ואנחנו נראה את זה תוך כדי תנועה. אם יש החלטה של בעלים, אלברמן צריך לקבל אותה. לדעתי בחודש האחרון יענקל'ה גם היה זה שהחליט לגבי דגו ואז מה האופציות שיש לך? מאמן זר לא רלוונטי בתקופה הזו, ומה שנשאר מבחינת ישראלים זה בכר".

גל אלברמן, יעקב שחר | אתר רשמי, באדיבות מכבי חיפה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי