"אף בעל בית או יו"ר בליגת העל לא היה עושה את מה שיענקל'ה שחר עשה"

play
יעקב שחר נשיא מכבי חיפה | מאור אלקסלסי
"אם יש קבוצה שיכולה לאבד פעמיים 10 הפרש, זו מכבי תל אביב של קין" 48:03

חזרת בכר ("מהלך אמיץ"), סיום דרכו של דגו ("גם אם יהיה נס וניקח אליפות, יענקל'ה לא יחזור בו"), השינויים לקראת העונה הבאה ("צריך להביא שחקנים חדשים") וסוגיית כיוף ("מביא עוד שוער לצידו")

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

שחקן העבר ציון מרילי עלה לשידור בתוכניתו של יניב קטן ב"רדיו חיפה" וניתח את מצבה של מכבי חיפה, מחילופי המאמנים ועד השינויים הגדולים שברק בכר יצטרך לעשות בסגל האלופה.

על מינוי ברק בכר למאמן הקבוצה החל מהעונה הבאה: "אני רוצה לפרגן ליענקל'ה שחר על המהלך הזה מסיבה פשוטה – אף יו"ר או בעל הבית בכל הליגה שלנו לא היה לו את האומץ לעשות את מה שהוא עשה. אני קורא לזה אומץ. אני לא חושב שמסאי דגו נכשל, הוא בחור מדהים וזו הייתה עונה רבויה בטלטלות. עם זאת, בסוף, אוהד הכדורגל מסתכל על תוצאות ואין ספק שהיו מספר משחקים שזה פחות עבד. התפקיד המרכזי של מאמן בקבוצות הגדולות הוא ניהול משחק, ולהביא שלושה-ארבעה ינצחונות ממנו, מהכיס שלו – את כל השאר יעשו השחקנים. פה לדעתי מסאי נפל בכמה משחקים. אפרופו אמונה, מי כמוני אחד שמאמין, נשארו 21 נקודות בקופה ואני לא אומר שאני אעשה שבעה ניצחונות אלא שכל שבוע שבוע אני צריך לנצח ומה שיהיה בסוף יהיה".

נפרדים. ברק בכר עם יעקב שחר | דני מרון

אם דגו לא נכשל, למה לא להמשיך את התהליך ולהשאיר אותו? "מסאי עשה עונה טובה, אבל לא מספיק טובה. במכבי חיפה אם לא עשית את מה שמצפים ממך, אז זה כאילו שנכשלת. לא מדובר בקבוצות בטן שאם הן הגיעו לפלייאוף העליון או נשארו בליגה אז זה הישג. פה במכבי חיפה רוצים תוצאות ואת הטופ. מה לעשות שהקהל שלנו וגם אתה וגם אני התרגלנו לטופ ואנחנו רוצים להיות שם כל הזמן".

על העבודה שמצפה לבכר: "לא הרבה עבודה, מלא עבודה – מלא סדר וניקיון. למקום כזה אתה צריך להביא מישהו שיודע מה הוא עושה. אין ספק שמאמן כל שנה צריך להתחדש בדברים מסוימים, וברק יודע שיש לו המון עבודה – אני יודע שהוא יודע את זה. זה מאוד תלוי בסוג השחקנים החדשים שהוא יביא, זה תלוי באופי וביכולות שלהם".

על כך שמרבית המועמדים שנכתבים בתקשורת הם שחקנים שכבר שיחקו במכבי חיפה תחת בכר: "השאלה מה נכון בשמועות האלה. אין פה המצאות, אבל השאלה מה יהיה אפשר למצוא באירופה. אני לא רוצה להציע לו שום דבר, כי הוא מבין יותר טוב ממני. אני לא ממעיט בערכי. השאלה מה יש מצוי בשוק ועל חשבון מי ולמה. יש לו את הזמן להחליט ולעבוד על ההכנה לעונה הבאה".

שחקני מכבי חיפה נטע לביא, עומר אצילי | מאור אלקסלסי

האם ההחלטה להודיע על סיום דרכו של דגו לא נותנת תחושה שנגמרה העונה: "עצם ההודעה שווה שקט בחדר ההלבשה, כי יושבות כמה זוגות עיניים ומסתכלות על השחקנים האלה. רוב השחקנים רוצים להמשיך פה, ויש מאמן ועוזרים שיושבים ומסתכלים ויבואו איתם בחשבון בסוף העונה".

האם דגו קיבל את המעטפת שהוא היה צריך לקבל: "אני יכול להגיד לך בוודאות שהאנשים שיושבים שם עצם ההחלטות שהם קיבלו, הם הבינו מה נכון ומה לא נכון וזו גדולה. הם ניסו, מי שלא מנסה לא מצליח. אם אני הייתי צריך להחליט אחרי העונה ויש לי את ברק על המדף, זה מה שהייתי עושה. אני מבין את הביקורות, אבל בא בן אדם ואומר ניסיתי משהו וזה לא הלך כמו שרציתי, אני משנה שוב. מי לא היה סקפטי כשדגו מונה? כולם. יכול להיות שהוא יעשה אליפות אם יהיה נס, אבל יענקל'ה לא יחזור בו. למה לא? כי ההחלטה שהתקבלה לשחרר את מסאי לא התקבלה ברגע, זה תהליך, וכנראה שלא היו מרוצים ממספר דברים, למרות שמסאי מבחינתו עשה עונה יפה. יפה בסטנדרטים של מסאי, לא של מכבי חיפה. זה כרטיס ביקור להמון מקומות".

מאמן מכבי חיפה מסאי דגו | מאור אלקסלסי

השינויים שבכר יצטרך לעשות: "הגנה, אמצע והתקפה – הכל מהכל, חייב לשנות. אתה לא יכול לזרוק ארבעה ולהביא ארבעה חדשים, אבל לשנות ולהביא דברים יותר טובים ורעיונות חדשים ושחקנים חדשים, כאלה שישמרו על חדר ההלבשה ושבמגרש יהיו מאמנים".

האם שריף כיוף ראוי להמשיך כשוער ראשון: "כשהקבוצה הייתה טובה וההגנה הייתה כמעט בלתי חדירה, כיוף היה שם בשבילנו. בחודש וחצי האחרונים ההגנה שלנו לא משהו ואנחנו סופגים הרבה שערים, ואתה יודע שגם אם היה פה ניר דוידוביץ' עכשיו, עם הגנה חדירה, גם הוא היה חוטף שערים. אני משאיר את כיוף ולצדו אני מחפש עוד אחד שיהיה. אני לא משאיר את מה שיש, אלא מביא עוד שוער".

שריף כיוף שוער מכבי חיפה | מאור אלקסלסי

על כך שהמוליכה מכבי תל אביב לא נראית כל כך טוב: "ערב המשחק בבלומפילד שלחתי הודעה למי ששלחתי ואמרתי לו שאם אנחנו מנצחים אנחנו עושים אליפות. אני עדיין לא מרים ידיים למרות שהסיכוי הוא לא משהו, אבל האפשרות קיימת אז בוא נסתכל על המשחק הקרוב וננצח אותו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי