"עומר אצילי ונטע לביא? חיפה צריכה דם חדש. ברק בכר יהיה המחליט הבלעדי"

play
ברק בכר עם עומר אצילי | ברני ארדוב
צפו: דין דוד כבש צמד משני בישולים של פיירו, מכבי חיפה ניצחה 0:2 בדרבי 02:51

מירוץ האליפות ("מכבי חיפה לא מרשימה, זו לא הקבוצה שהייתה דורסת בסמי עופר"), דגו ("הגיע לתפקיד בעמדה חלשה"), פיירו ("רוצה אותו בכל קבוצה שלי") ומכבי ת"א ("נפלה עם כל הזרים חוץ ממילסון")

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

עד שהוא יחזור לאמן, קובי רפואה עלה לשידור בתוכניתו של יניב קטן ב"רדיו חיפה" וניתח את מצבה של מכבי חיפה במירוץ האליפות מול מכבי תל אביב, שנראית בדרך הבטוחה לאליפות.

כשנשאל האם מכבי חיפה עדיין יכולה לקחת אליפות, רפואה השיב: "כמובן שאנשים יחשבו שיש סיכוי, אבל זו לא מכבי חיפה של השנים האחרונות, זו לא הקבוצה שהייתה דורסת בסמי עופר. מניסיון, מכבי חיפה הייתה מגיעה לכמות מצבים שלא קיימת בכלל במשחק כדורגל. והיום, כמו בדרבי, בקושי הגיעו לשער. קבוצות באות ולוקחות פה נקודות. מכבי חיפה לא מרשימה העונה. גם מכבי תל אביב לא משחקת את הכדורגל הכי יפה שיש, אבל היא יעילה ויודעת לקחת את הנקודות. אני חושב שהאליפות תלך למכבי תל אביב".

שחקני מכבי חיפה | מאור אלקסלסי

על מסאי דגו: "כל מאמן שמאמן נוער, בטח ובטח את מכבי חיפה, כשאומרים לך שאתה מאמן את הבוגרים, אתה לא חושב ולא מהסס. המעטפת אולי גם בנתה את הקבוצה, אני לא חושב שדגו בא עם כוח למכבי חיפה כמו שהיה לברק בכר. בסופו של דבר, אתה משלם מחיר על זה. הוא קידם שחקנים אבל הוא הולך הביתה. קח שלוש שנים אחורה – תגיד לי שחקן אחד שבכר נתן לו לשחק מהנוער? גם כשהקבוצה לקחה אליפות 4-5 מחזורים לסיום העונה. לא כמעט ולא היו שחקנים מהנוער אלא בכלל לא. מה שדגו עשה זה מבורך. אני לא מעביר ביקורת על דגו ומאוד אוהב אותו ומחזיק ממנו, אבל בסופו של דבר כשאה מאמן מכבי תל אביב ומכבי חיפה לקדם צעירים זה בסדר אבל אתה צריך להביא אליפות ואם לא, אתה משלם מחיר. אני בעד לתת לצעירים, וגם אני נתתי, אבל אם אתה רוצה תואר ויש לך את התקציבים לתואר, הקבוצות הללו בקושי נותנות לשחקני נוער לשחק".

על העבודה שדגו עושה במכבי חיפה ועתידו: "זה מה שהוא עושה עכשיו. אם הפער יצטצמם, אז בטח שזה טוב לרזומה של ולכרטיס הביקור שלו. אם היה במכבי חיפה מאמן בכיר עם רזומה, זה לא היה קורה. יכול להיות שהיו מזיזים אותו בסוף העונה אבל לא שישה או שבעה מחזורים לסיום העונה. אני מחזיק מדגו מאוד, אבל הוא הגיע למכבי חיפה בעמדה חלשה. גם אם אני הייתי מקבל את הנוער ועולה לבוגרים, הייתי חלש".

מסאי דגו מאמן מכבי חיפה | מאור אלקסלסי

על חזרת בכר בעונה הבאה והשינויים הצפויים בסגל: "הוא מגיע מעמדת כוח והוא יביא את השחקנים שהוא רוצה. אני חושב שהוא יהיה המחליט הבלעדי, וברק יודע להביא את השחקנים שלו. עם בכר או בלי בכר, מכבי חיפה צריכה להתמודד על אליפות, בטח ובטח בעונה הבאה".

על כך שמדברים על חזרת לא מעט שחקנים שהתאמנו בעבר תחת בכר בחיפה: "אני הייתי הולך על משהו אחר. עומר אצילי עשה עונת שיא במכבי חיפה וגם נטע לביא, אבל אני חושב שמכבי חיפה צריכה להביא דם חדש. אני האחרון שימליץ להם מה לעשות, אבל זו הדעה שלי".

עומר אצילי | ברני ארדוב

על פרנזי פיירו: "אני יודע שחלק מחזיקים ממנו וחלק לא, אני חי את זה ומודע לוויכוחים. כמה גולים יש לו העונה? תראה לי חלוץ זר שהגיע לארץ והבקיע 14 שערים בשנים האחרונות. אני מאוד מחזיק ממנו. אני יודע שאין לו דריבל טוב והכל, אבל יש לו עוצמות. סתם דוגמא: כשמכבי תל אביב נותנים כדור ארוך, ערן זהבי יכול לעצור את הכדור על החזה על כוח ומהירות? אין לו את זה היום, אבל יש לו דברים אחרים. פיירו יודע להחזיק את הכדור, יש לו משחק ראש אדיר. המחלוקות לגביו לגיטימיות, אבל אני חושב שהוא בעונת שיא ואני הייתי משאיר אותו לעוד עונה, בוודאי. אני שומע את הוויכוחים אבל בסופו של דבר אני מכיר את היכולות שלו. הוא יודע לשמור על הכדור, הוא מאוד פיזי וחזק ויש לו גם מספרים. כמאמן, אני רוצה אותו בכל קבוצה שלי".

על כך שמכבי תל אביב לא מרשימה ואולי מכבי חיפה צריכה להרגיש פספוס: "אבל גם ממכבי חיפה אתה לא נופל מהכיסא. מכבי תל אביב זו מכבי תל אביב, אבל בסופו של דבר גם מכבי חיפה לא משכנעת. מכבי תל אביב יודעת להוציא את הנקודות במשחקים שצריך. אל תשכח שמכבי תל אביב משחקת רק עם זר אחד. חוץ ממילסון, כל הזרים שם הם נפילה. אם מכבי תל אביב הייתה פוגעת בעוד שלושה או ארבעה זרים, אז יכול להיות שהפער היה יותר גדול היום. מכבי תל אביב זה מועדון חזק וגדול. אינ מבין שאני מתראיין בחיפה, אבל אני אומר רק את האמת. מכבי תל אביב זה מועדון חזק. נכון שמכבי חיפה שלטה בשלוש השנים האחרונות, אבל מכבי תל אביב זה מועדון גדול שיתמודד כל שנה עם מכבי חיפה".

מתי אתה חוזר לקווים: "אני מקווה שמהר מאוד, עם אנרגיות טובות. אני בטוח שהזמן יגיע".

קובי רפואה | קובי אליהו

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי