"ההחלטה כבר התקבלה": מכבי חיפה עומדת לצרף שחקן "ברמה גבוהה"?

play
ברק בכר עם יעקב שחר | אתר רשמי, ראובן כהן, מכבי חיפה
צפו: מכבי חיפה פירקה 1:5 את ריינה, צמדים לדוד ולפיירו 06:25

נמני ירה בתוכנית של קטן: "יש שוער שכיוף יצטרך להתחרות איתו". על השינויים ("קורנו לא רוצה להמשיך, לא הייתי משאיר את שימיץ'"), הטעות ("נתנו לבלם יותר טוב מסק ללכת") ופיירו ("לא חושב פעמיים")

(גודל טקסט)

כדורגלן העבר, סוכן השחקנים והפרשן אבי נמני עלה לשידור בתוכניתו של יניב קטן ב"רדיו חיפה" והתייחס בין השאר למאבק האליפות, הרמה, חזרת ברק בכר והשינויים הצפויים במכבי חיפה.

נמני פתח את דבריו ואמר: "אני חושב שהעונה הזו מסמלת משהו שהוא קצת בעייתי בכדורגל הישראלי, כי הרמ לא טובה והקבוצות שרצות בצמרת מפגינות לעתים רחוקות יכולת טובה. זה לא נראה שיש קבוצה שהיא מעל הליגה בכמה דרגות ואתה לא רואה כדורגל שהוא שובה עין, כזה שקונה אותך ושאתה רק מחכה שהמשחק יתחיל. אני לא רוצה להגיד שמי שהכי פחות גרועה תזכה באליפות, אבל ראינו אלופות יותר טובות בעבר".

עלי מוחמד שחקן מכבי חיפה לפני גבי קניקובסקי שחקן מכבי תל אביב | מאור אלקסלסי

על המשחק של מכבי תל אביב בדוחא: "בסוף זו יכולת ואם היא לא מספיק טובה, זה בא לידי ביטוי בתוצאה. מכבי תל אביב במקום הראשון. יש כאלה שנוטים לשכוח, אבל היא ראשונה וזה תלוי בה ולא במכבי חיפה. מכבי תל אביב יוצאת ביום שבת למשחק עונה בסמי עופר. אם מכבי חיפה לא תנצח את המשחק הזה, נגמר הסיפור. למכבי חיפה יש הזדמנות אדירה להחזיר את עצמה בגדול לעניינים אבל זה לא בידיים שלה. במידה ומכבי חיפה תנצח, היא מצמקת לשתי נקודות ואל תשכח שיש את בית המשפט המחוזי על הנקודה שהורידו לה וזה יכול להצטמצם לנקודה. זה משחק על עונה שלמה בשבת, בעיקר למכבי חיפה. כל תוצאה מלבד ניצחון, העונה נגמרה. הלחץ הוא כמובן גם על מכבי תל אביב, אבל מצד שני מכבי חיפה זה משחק של עונה שלמה ואם היא לא מנצחת, אפילו במקרה של תיקו, העונה הזו הסתיימה ונגמר הסרט".

על מסאי דגו: "נעשה לו קצת עוול כי הוא קיבל קבוצה שלקחו ממנה הרבה מאוד שחקנים משמעותיים והיו הרבה מאוד שינויים. לא מצאו תחליפים הולמים לשחקנים שעזבו, כי קשה למצוא תחליפים לנטע לביא, עומר אצילי ומוחמד אבו פאני. מכבי חיפה קיבלה מכה גדולה כשהיא נתנה לדילן בטובינסיקה ללכת, הוא בלם מצוין, הרבה יותר טוב מסק – יותר שקט עם הכדור ויותר רגוע, עם מיקום מצוין וטכניקה טובה. יופי של בלם והם איבדו שחקן מצוין. איבדו גם את צ'ארון שרי באמצע העונה, שהוא היה פקטור משמעותי בחדר ההלבשה והיה תמיד מופיע במשחקים חשובים. מסאי איבד הרבה מאוד שחקנים ולא הצליח לקבל תחליפים הולמים.

דילן בטובינסיקה | מאור אלקסלסי

"אני חושב שבכל מה קשור לפן האירופי, דגו הצליח והביא את מכבי חיפה למקום טוב. בליגה בעונה שמכבי תל אביב לא מתעלה, הוא היה יכול להגיע ליותר. דגו הוא מאמן טוב והוא עושה עבודה טובה ביחס לתנאים שבהם הוא עובד, והם לא תנאים קלים. אני לא מדבר על עוול מבחינת יענקל'ה ומכבי חיפה, הוא צריך להגיד תודה למכבי חיפה שבכלל נתנה לו את ההזדמנות, אלף תודות. כל הביקורות שאני קורא שמציירים את זה ככישלון – אני לא רואה את זה ככישלון. הוא הצליח בגדול באירופה. בליגה יכול להיות שהוא היה צריך להוציא יותר, זה נכון, אבל לי יש דבר אחד שמפריע לי – ראיינו אותו כשהודיעו על מינוי ברק בכר בסיום משחק והוא אמר "אני מקבל את זה בהבנה, לא זכיתי באליפות". מה זה לא זכית באליפות? העונה לא הסתיימה, נשארו עוד מלא נקודות בקופה, איך אפשר להגיד דבר כזה? והנה הוא כן יכול לחזור לעניינים. זו מחשבה לא נכונה. אי אפשר לחשוב על דברים כאלה. לי זה צרם איך שהוא דיבר. אני חושב שמסאי עשה עבודה בסדר גמור והוא צריך להגיד אלף תודות על ההזדמנות שהוא קיבל כי זה לא מובן מאליו וזה פותח לו הרבה דלתות אחרות".

על חזרת ברק בכר: "מכבי חיפה מבינה שזו לא מכבי חיפה של לפני חמש ועשר שנים, היא לא יכולה להרשות לעצמה כשיש לה אצטדיון מלא בכל משחק בית, היא הפכה להיות בשלוש שנים האחרונות השליטה הבלעדית בכדורגל הישראלי, היא לא יכולה לאבד את המומנטום הזה – ויענקל'ה אומר לעצמו אם אני מאבד את המומנטום הזה לשנה אז בסדר, אבל אני לא יכול לאבד אותו מעבר לשנה. הוא הלך על הבטוח עם בכר והוא מבין שהוא צריך לעשות שיפור משמעותי בגזרת השחקנים כדי לשדרג את מכבי חיפה".

ברק בכר עם יעקב שחר | דני מרון

על עתיד פיירו: "שחקן שהוא שהוא טוב למערכת, שכבר התאקלם ושהשחקנים מכירים אותו והוא טוב לחדר ההלבשה – אני לא מותר עליו, אלא אם כן אתה מקבל הצעה עכשיו של ארבעה או חמישה מיליון יורו. למה? גם בגלל הקושי להביא זרים וגם כי מי שתביא ייקח לו זמן להתאקלם. אם אפשר להשאיר את פיירו אני משאיר ולא חושב פעמיים בכלל".

השינויים שמכבי חיפה צריכה לעשות: "לדעתי מכבי חיפה צריכה להתרענן בגזרת הזרים, גם סונדגרן וגם קורנו שלא רוצה להישאר. לא הייתי משאיר גם את שימיץ' ושואו. מכבי חיפה צריכה זרים שעושים את ההבדל. אם זר במועדון כמו מכבי חיפה הוא זר שלא עושה את ההבדל, זו בעיה, ועדיף כבר לתת את המושכות לישראלי צעיר. אם הם עושים את ההבדל – פגז. מכבי חיפה עשתה את זה יפה בשנים האחרונות עם סונדגרן, שרי, סק וקורנו. גם עכשיו עם פיירו שעושה את ההבדל".

בדרך החוצה? פייר קורנו | ברני ארדוב

האם שריף כיוף צריך להמשיך כשוער ראשון: "זו שאלה לא פשוטה, כי אני חושב שכיוף כן השתפר לעומת מה שהוא היה. אמיתי, הייתי בטוח שהוא פחות טוב. אני חושב שעם הזמן הוא הולך ומשתפר. מכבי חיפה הייתה רגילה לג'וש כהן, שהוא שוער הרבה יותר טוב מכיוף. הוא הולך ומשתפר אבל אני עדיין רואה שמשחק הגובה שלו ממש לוקה בחסר. יש פה מחשבה. לדעתי מכבי חיפה לא תחזור העונה הזו על מה שהיה בעונה שעברה. אתם תראו שמכבי חיפה תביא שוער ברמה גבוהה בנוסף לכיוף. אני אומר לך שההחלטה כבר התקבלה. יש שוער ששריף יצטרף להיאבק איתו על המקום בהרכב".

ההחלטה כבר התקבלה? שריף כיוף | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי