השחקנים שצריך לשחרר והמחליף של צ'ארון שרי: "מצפה לברק בכר מלא עבודה"

play
ברק בכר יצליח למצוא לו מחליף? צ'ארון שרי | ברני ארדוב
אף אחד כבר לא יקח את זה ממנה. צפו: מכבי בדרך לאליפות אחרי 0:1 בחיפה 04:57

ראובן עטר דיבר על העונה הבאה של מכבי חיפה בתוכניתו של יניב קטן: "גם בלי מלחמה קשה למצוא 10. חוץ מ-4-5 שחקני סגל רחב, אסור לשחרר אף אחד בלי שיש תחליף". וגם: הטעויות של דגו מול מכבי ת"א

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

אחרי שההפסד למכבי תל אביב שם חותמת לכך שמכבי חיפה לא תזכה באליפות העונה, שחקן העבר והפרשן ראובן עטר עלה לשידור בתוכניתו של יניב קטן ב"רדיו חיפה" ומנה את הטעויות.

עטר פתח את דבריו ואמר: "אם החמאנו למסאי דגו בחודש האחרון, במשחק נגד מכבי תל אביב הוא טעה שוב וחזר לחפש המצאות. למה להוציא את שון גולדברג ואת עילאי חג'ג' מההרכב? זה לא מובן לי. כשאתה מנצח ארבעה משחקים ושניהם נמצאים על המגרש ואחראיים להצלחה הזו, להכניס את ענאן חלאילי אחרי שהוא לא התאמן חודש ולשחק על הגבהות? מכבי חיפה פתחה טוב, אבל לא הגיעה למצבים. כשמכבי חיפה נכנסת למצוקה וקבוצות משחקות איתה יותר אגרסיבי, היא מחפשת קיצורי דרך עם הגבהות. אני רואה עבירה 40 מטר מהשער ושולחים את כולם למעלה להגביה את הכדור. הם שברו שיא בהגבהות כדור לדעתי וזה סתמי. יש הגבהות שהן תוך כדי התקפה מהירה, היה את זה פעמיים עם חלאיל בהתחלה, אבל לאחר מכן כולן היו צפויות וקלות וזה ממש לשחק לידים של היריבה. מכבי תל אביב לא הייתה גדולה, פשוט מכבי חיפה שיחקה לידיים שלה לא הצלחה להגיע למצבי הבקעה בכלל".

מסאי דגו מאמן מכבי חיפה | מאור אלקסלסי

עטר המשיך ודיבר על ההפסד למכבי תל אביב: "זה התחיל מזה שכל בן אדם שפגשתי בשבוע האחרון אמר '0:3 קל', לא היה אחד שאמר לי פחות מזה. זו טעות בחשיבה, כי בכל זאת אתה פוגש קבוצה שנמצאת מעליך בטבלה וזו מכבי תל אביב. אני התרעתי לפני המשחק ואמרתי שמכבי תל אביב תשחק הגנתי, על מתפרצות ואגרסיבי. כל פעם שהם איבדו כדור, ישר עשו עבירה ולא נתנו למכבי חיפה לחזור לקצב המהיר. היה פה מאבק. מכבי תל אביב רצתה שהמשחק יהיה בקצב איטי ומכבי חיפה ניסתה שהוא יהיה מהיר. מכבי חיפה הצליחה לנצח במאבק הזה ברבע השעה הראשונה אבל לאחר השער היא שינתה וחיפשה קיצורי דרך".

על הטעות של סק שהובילה לפנדל המוצלח של ערן זהבי: "עמידה לא נכונה, הוא עשה טעות וגם שימיץ' עשה טעות לאחר מכן, רק שאת הפנדל שהוא עשה זהבי החמיץ. הטעות של שימיץ' הייתה יותר גדולה משל סק כי סק עוד עמד על הרגליים, הוא עשה גליץ' במצב שאסור לעשות ואת זה מלמדים ילדים בבתי הספר לכדורגל – שחקן הגנה לא עושה גליץ' בתוך הרחבה. לגבי שון גולדברג, הוא זה שצריך לשחק ואליו אתה צריך להתאים בלם נוסף. אם אתה חושב ששימי'ץ בכושר יותר טוב, אז תן לו ואם סק אז סק. שון הוא האיזון של שניהם. יש לו מהירות, זריזות והנעת כדור יותר איכותית וקלילה מהם. שניהם ביחד, סק ושימיץ', זה בעייתי".

השער שיביא אליפות? ערן זהבי | מאור אלקסלסי

עטר סיכם את הדברים לגבי משחק העונה: "אנחנו מנצחים ארבעה משחקים מנצחים בלי סונדגרן וחלאילי, למה להכניס את שניהם לאגף מין אם אתה משחק טוב ומנצח? מאיפה בא השינוי הזה? אם אתה לא טוב אז אתה עושה שינויים. כשהקבוצה משחקת מצוין, כובשת שערים, הכל דופק ויש מומנטום מטורף – למה השינויים האלה? זו לא חוכמה להגיד עכשיו, אמרתי את זה גם לפני והוא קיבל החלטות שהן עליו. כמו שהחמאנו לו שהוא היחיד שהאמין שהתחרות עדיין פתוחה והחמאנו לו בלי הפסקה וגם עכשיו אני מחמיא לו, אבל באותה מידה אני מבקר אותו כי הוא המציא הרכב אחר ממה שהצליחו לו וזו טעות".

על העונה הבאה אמר עטר: "יש לברק בכר מלא עבודה. מלבד איזה שלושה או ארבעה שחקני סגל שאמורים לעזוב, כמו קנדיל, לסובוי ותומר חמד – שאני מאוד מקווה שישאירו אותו במועדון וייתנו לו תפקיד, אבל לדעתי מקצועית הוא לא יישאר, אסור לבכר לשחרר שחקן לפני שיש לו תחליף הולם, חוץ מארבעה-חמישה שחקני סגל רחב שאפשר למצוא להם בקלות מחליפים וצריך לשחרר אותם. לגבי השאר, לא לשחרר אף אחד אם אין לך תחליף. אני בטוח שמכבי חיפה עובדת על הבאת שחקנים מאחורי הקלעים. אם לא ימצאו תחליף הולם, אין סיבה להחליף את פיירו, אבל אני מקווה שאצל ברק זה לא יהיה אותו סגנון משחק. צ'ארון שרי חדש? גם בלי המלחמה קשה למצוא מספר 10. אנחנו רואים שאין 10 זר שבא לקבוצות הגדולות בארץ. שיעורי הבית שעשו בשנה האחרונה ובעקבות זה הביאו את שימיץ' ושואו, זה טעון לשיפור".

ניימיכן זכתה בו ונהנית ממנו במיוחד. צ'ארון שרי | GettyImages, Rico Brouwer/Soccrates

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי