מכבי חיפה פותחת עונה: "רוצים אליפות", בכר מתקשה למצוא בלם

ללא שחקני רכש, אבל עם מאמן חדש שיודע היטב מהן המטרות - הירוקים קיימו את אימון הבכורה של העונה, אליו הגיעו עשרות אוהדים שהבהירו לבכר: "רוצים רק אליפות". שועה זכה לתשואות

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

לאחר עונה טובה שהסתיימה רק במקום השני וסיום דרכו של המאמן מרקו בלבול, מכבי חיפה פותחת עידן חדש עם ברק בכר. במועדון הבהירו בשבועות האחרונים כי הסיבה לשינוי בעמדת המאמן היא אחת והיחידה – רצון של ראשי הקבוצה לראות את המועדון עושה צעד אחד קדימה – זכייה באליפות ראשונה מאז 2010/11 וזו הסיבה שנבחר האיש שזכה עם באר שבע בשלוש אליפויות ברציפות על חשבון מכבי תל אביב. הירוקים יקיימו ניסוי כלים ראשון ביום שישי הקרוב נגד הפועל נוף הגליל. ביום חמישי הבא היא תחל מחנה אימונים בכפר גלים.

"המטרה של בכר ברורה – פחות מאליפות תיחשב לאכזבה", אמרו בכרמל לקראת אימון הבכורה שנערך היום (ראשון) בו עשרות מאוהדי הקבוצה הגיעו למתחם והדליקו אבוקות, תוך כדי שהם שומרים על ההנחיות עם מסיכות על הפנים. בתחילה קראו האוהדים בשמו של ברק בכר שאף ניגש להודות להם. "רוצים רק אליפות" צעקו האוהדים לעבר המאמן. חלק מהשחקנים גם זכו לתשואות, וביניהם החלוץ ירדן שועה.

בדומה למה שהיה עם המאמנים האחרונים של הקבוצה, הנשיא יעקב שחר נענה גם לבכר שצירף את הצוות הרחב שלו מימיו בהפועל באר שבע. בין השאר מדובר בגיא צרפתי, דרור שמשון, גיא ויזינגר ואיתן עזריה שיצטרפו לפול גרובס ונייל קלארק שימשיכו עונה נוספת בקבוצה. שניים יצטרפו לאימונים באיחור בשל הבידוד בו הם שוהים.

בנוסף, גם השחקנים הזרים של הקבוצה יתחילו את האימונים באיחור לאחר שחזרו רק בשבוע שעבר לישראל. מדובר בשוער ג'וש כהן, המגן ארנסט מאבוקה, והקשרים יאניק ווילדסחוט, צ'ארון שרי וסאקו טורה. מי שנשאר בישראל ויתחיל את האימונים הוא הבלם טרנט סיינסבורי שעתידו בכרמל נמצא בספק. בכר כבר בוחן מספר אופציות של בלם זר ואף מקווה לסיים את הסאגה כבר השבוע ובמידה שאכן יימצא בלם ראוי שיתאים גם תקציבית – ינסו ראשי הקבוצה להגיע עם הבלם האוסטרלי על פיצוי להתרת חוזהו. המאמן מתקשה למצוא בלם ישראלי מתאים.

מאידך, לסגל הקבוצה חוזרים מספר שחקנים שיצאו בהשאלה, כמו המגן יהב גורפינקל והקשר מוחמד אבו פאני שמגיעים מהפועל חדרה וצפויים להיות חלק מהסגל של הירוקים בעונה הקרובה. מי שעוד יגיעו לאימון הבכורה הם צמד החלוצים מוחמד עוואד וירדן שועה. האחרון קיבל לקראת סוף השבוע הודעה מבכר כי יישאר בשלב זה בכרמל אבל הבהיר לו כי לא יתפשר על התנהגותו ואילו עוואד קיבל מסרים מהמאמן כי הוא בונה עליו לעונה הקרובה, אך עוואד יצטרך גם להאריך את חוזהו בקבוצה.

חלוץ הפועל קטמון ויליאם אגאדה, צפוי לחתום רשמית ולהצטרף בקרוב. האחרון יחתום על חוזה לארבע שנים ואף יתחיל את האימונים בחיפה ובכר יקבל החלטה לגבי עתידו וההערכה כי יושאל להפועל קריית שמונה שכבר פנתה לחיפה לגבי השחקן. מנגד, בלם קבוצת הנוער, דיוויד אקווה, שהתאמן במהלך הפלייאוף עם הקבוצה הבוגרת, הושאל להפועל נוף הגליל.

ירדן שועה
ירדן שועה. גם הוא יגיע לאימון | מאור אלקסלסי

צפו בסמל החדש של מכבי חיפה

בתוך כך, המועדון משנה את הסמל שלו ומעתה ואילך יתנוססו שני כוכבים על סמל המועדון. על פי החלטת מנהלת הליגות, כל חמש אליפויות מקנות כוכב אחד בלוגו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי