מיץ', תרשום: חמש סיבות שבגללן מכבי ת"א צריכה להחתים את מרקו בלבול

מרקו בלבול, מיץ' גולדהאר | ספורט1

הבקיאות בביצה המקומית, העלויות הנמוכות והרצון לנקום. בעידן של קורונה וכשמאמן הוא המצרך הכי נחוץ למכבי ת"א כרגע, אקס מכבי חיפה צריך לקבל טלפון מקנדה. אל תמהרו לפסול. דעה

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

לפני שתפלו מהכיסא, תתפסו את הראש או תצחקו על הכותב, טיפה סבלנות. זה אולי נשמע מופרך, אבל בקיץ 2020, כשנותרו שבועיים בלבד לפתיחת הקמפיין האירופי של הצהובים ובזמן שנגיף הקורונה מכה בעולם הספורט ומסביב לגלובוס, זרים מסרבים לבוא לישראל ושחקנים בליגת העל נודדים מקבוצה לקבוצה, ובצל פרשת הקטינות שמרחפת מעל המועדון והביאה לשחרור של שניים מהכוכבים הגדולים של האלופה, נראה שמה שמכבי תל אביב צריכה כרגע יותר מהכל, זה מאמן.

וכידוע, הדברים בקריית שלום זזים בקצב אחר. בשעון טורונטו, בקצב של מיץ'. למרות ההחתמות של בן ביטון וטל בן חיים, הצהובים נפרדו בקיץ מז'איר אמאדור, אנדרה ג'ראלדש, צ'יקו אופואדו, דור מיכה ועומר אצילי, אך את החלל הגדול מכולם השאיר המאמן הסרבי ולדימיר איביץ', שזכה בשתי אליפויות והודיע על סיום דרכו בבלומפילד לאחר שנתיים של שליטה ללא עוררין.

כבר בשבת הקרובה (20:10 בספורט1), הצהובים ייצאו למשחק אלוף האלופים נגד הפועל באר שבע ואולי אפילו יצלחו אותו ללא סמכות על הקווים, אך באירופה הסיפור שונה לחלוטין ופלסטרים לא יספיקו. האלופה זקוקה לדמות שתיכנס לנעליים הגדולות שהשאירו אחריהם איביץ' וקרויף שהיה לפניו ומי יותר מתאים לתפקיד מהמאמן היחיד שהצליח להוות יריב ראוי לאיביץ'? אז רגע לפני שאתם פוסלים, הנה חמש סיבות שבגללן מיץ' גולדהאר צריך להתקשר עוד היום למרקו בלבול.

1. מכיר את הכדורגל הישראלי

את הופעת הבכורה שלו ככדורגלן מקצועי ערך בלבול בשנת 1986 במכבי חיפה. כבר 34 שמרקו מסתובב במגרשים בארצנו הקטנה, מחיפה, לתל אביב, לנבחרת הנוער, באר שבע, סכנין, פתח תקווה ועוד. בלבול מכיר את הכדורגל הישראלי כמו את כף ידו ולעומת מאמן זר, שכפי שראינו במקרים רבים בעבר זקוק לזמן הסתגלות ולמידה, בלבול יהיה מוכן כבר מהיום הראשון.

מרקו בלבול
צריך לקבל טלפון מקנדה עוד היום | עומרי שטיין

2. משביח צעירים

תחת מגבלות הפייר פליי ולאחר מהפכת הצעירים שהתחיל איביץ' בקריית שלום, בלבול, שעשה דבר דומה בכפר גלים, יוכל להמשיך בקלות את הדרך שהתחיל הסרבי ולשלב שחקנים צעירים ומוכשרים בקבוצה הבוגרת לצד זרים ברמה גבוהה וישראלים ואנשי צוות מנוסים. כאילו כלום לא השתנה.

3. משתלב במערכת

מספיק היה לשמוע את ראיון הפרידה של מרקו בלבול ממכבי חיפה ולראות כיצד נפגש באופן חריג עם ברק בכר לאחר מינויו של האחרון כמחליפו בתפקיד, כדי להבין שההגדרה המושלמת לתואר 'איש מערכת' היא מרקו בלבול. ובמערכת חזקה, יציבה ומנוסה כמו מכבי תל אביב, אין ספק שבלבול יוכל להשתלב בקלות.

4. עלויות נמוכות

אלפרד שרודר, שבשנתיים האחרונות היה עוזרו של אריק טן האח באייאקס ומאמנו של מואנס דאבור בהופנהיים, יזדקק לתמריץ משמעותי וסכום כספי רחב כדי להגיע לישראל בזמן הקורונה. לעומת זאת, מרקו בלבול, שמחכה בסבלנות לקבוצה מאז עזב את הכרמל בחודש שעבר, יהיה מינוי הרבה יותר נכון כלכלית לצהובים שנפגעו קשות מהמשבר.

מיץ' גולדהאר
את שרודר יהיה לו קשה לשכנע | מכבי תל אביב, האתר הרשמי

5. נקמה

מה מניע אדם יותר מרצון לנקום? אם יש מישהו שזקוק לנקמה ולא חסר לו רצון לנצח, הוא ללא ספק מרקו בלבול – המאמן שלקח את מכבי חיפה מהקו האדום והפך אותה לסגנית האלופה, חולל מהפכה אמיתית בארגון וניצח כל קבוצה בארץ פרט למכבי תל אביב, שוחרר בבושת פנים מהירוקים בסוף העונה ופינה את מקומו בשקט לברק בכר. למרות הלויאליות ליעקב שחר, המאמץ לא להשמיץ או לטנף על מקום העבודה הקודם שלו והג'נטלמניות, אין ספק שמרקו ישמח להשיג נקמה קטנה בקבוצה שגידלה אותו וזרקה אותו.

הכתבה הינה בגדר דעה בלבד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי