איציק ניסנוב בריאיון: "ביקשנו מבוזגלו לקצץ עוד לפני הפציעה"

איציק ניסנוב, שרון ניסנוב
איציק ניסנוב, שרון ניסנוב | עדי אבישי

איומי התביעה מצד המשוחררים ("המתווה הוגן"), ההתנהלות הבעייתית ("בדיעבד אולי היינו פועלים אחרת"), הפרידות ב"וואטסאפ" ("אנחנו לוקים בזה") והשימוש בטענת כוח עליון: בעלי הפועל תל אביב דיבר על הכל ב-103FM

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

הפועל תל אביב אמנם פתחה את עונת 2020/21 עם ניצחון 0:1 על מ.ס אשדוד, שזה כבר שיפור ניכר לעומת העונה שעברה שנפתחה עם מספר דו ספרתי רצוף ללא ניצחון תחת ניסו אביטן, אך הבעיות הכלכליות ממשיכות לרדוף את האדומים.

למשחק הבכורה אתמול הגיעו האדומים ללא השוער ארנסטס שטקוס שלא עבר בבקרה התקציבית, ימים ספורים אחרי שאוראל דגני ביקר את התנהלות המועדון והודיע כי הוא נאלץ לעבור לבית"ר ירושלים וכמובן במקביל לשחקני הקבוצה ששוחררו וצפויים לתבוע את המועדון על הפרת חוזה. לכן, הערב (ראשון) התראיין בתכנית הספורט ב-103FM אחד מבעלי המועדון, איציק ניסנוב שהתייחס לאירועים האחרונים במתחם חודורוב ולחששות האוהדים מהמצב הפיננסי.

"יהיה בסדר. יהיו כמה תביעות (נגד המועדון) ואני מקווה שהכל ייפתר בחודשים הקרובים", פתח ואמר ניסנוב על הסיטואציה אליה נקלע המועדון, "אספר לכם בדיוק מה היה עם השחקנים ששלחנו להם סיכול הסכם: הייתה לנו אספת בעלים והחלטנו שבגלל שהכנסות הקבוצה יורדות מ-27-28 מיליון שקל לבערך 11 מיליון שקל, לפני שידענו על רשת הביטחון, כל השחקנים יצטרכו לקצץ. עשינו מתווה שלפי דעתי הוא הוגן, מאוד מאוד הוגן, לפיו השחקנים, נגיד אריק ינקו ומוטי ברשצקי, יכולים לבחור בין שתי אופציות – לקצץ 30 אחוז או לקצץ בערך 35 אחוז, אבל הכסף יוכל לחזור ברגע שיהיה קהל, ואם יהיה קהל אז יכול להיות שכל הכסף יחזור אליהם בחזרה. השחקנים לא הסכימו למתווה הזה, כל חמשת השחקנים ששלחנו להם סיכול הסכם לא הסכימו למתווה. אז מה היינו אמורים לעשות?".

מוטי ברשצקי, איציק ניסנוב ושרון ניסנוב | עדי אבישי, מאור אלקסלסי

עוד אמר ניסנוב על ההכנסות שנפגעו: "שחקנים לא מסכימים לקצץ כשההכנסות יורדות ל-11 מיליון שקל. היועץ המשפטי אמר שיש פה עניין של כוח עליון ושגם פיפ"א נתנה הוראות בנושא ושזה מה שצריך לעשות, לכן זה מה שעשינו. בדיעבד, אם היינו מחכים ורואים שיש רשת ביטחון אולי היינו מתנהלים אחרת. לפעמים צריך לקחת החלטות גם אם הן לא כל כך פופולריות".

הפרידה מהשחקנים בהודעת "וואטסאפ": "החשב הודיע לו (למוטי ברשצקי) על סיכול הסכם. מבחינת איך להיפרד משחקנים, אני חושב שאנחנו לוקים בזה. אני מתנצל בפני השחקנים שלא נפרדו מהם בצורה יפה".

על כך שכוח עליון לא אמור להוות שיקול בהלנת שכר: "יש פסק דין אחד שראיתי אותו, הוא לא קשור לכדורגל וזה לא כל כך נכון ולא כל כך מדויק. הלכנו עם היועץ המשפטי שלנו שיכול להיות שהיה קצת יותר אגרסיבי, ימים יגידו אם צדקנו או לא".

הסיטואציה מול מאור בוזגלו: "הצענו לו את אותו המתווה, אבל חשבנו שהוא צריך לקצץ יותר ממוטי או ינקו נגיד. המצווה הוצע לו עוד לפני שהוא נפצע והוא לא התייחס לזה, לא הגיב ולא חזר עם תשובה עד התאריך שביקשנו. היועץ המשפטי אמר שגם במצב שלו אפשר לעשות סיכול הסכם והלכנו על זה. נכון שזה לא נראה הכי הוגן ששחקן שנפצע אומרים לו את זה, אבל ביקשנו עוד לפני. ממש לא היה פה חוסר בתום לב".

מאור בוזגלו
מאור בוזגלו | מאור אלקסלסי

החוזה של ניסו אביטן: "היה לו חוזה לשנתיים. בשנה שעברה השלמנו לו את החלק היחסי, מה שהוא הרוויח ברעננה לעומת מה שהוא היה צריך להכוויח אצלנו הוספנו לו. השנה חשבנו שהוא ימצא קבוצה ואני מאמין שיסתדרו העניינים מולו".

על רצונו לעזוב: "המשפחה מאוד לוחצת שלא אשאר בהפועל תל אביב, הם חושבים שזה לוקח ממני המון והם צודקים – גם בפן הנפשי וגם הכלכלי. שרון לא רצה שאשאיר אותו לבד והחלטתי להמשיך עד שנמכר מישהו שייקח את הפועל תל אביב למקומות יותר טובים".

רוכש מיועד: "בשנים שאנחנו נמצאים בהפועל תל אביב, השותפים ביחד הביאו בין 18 ל-20 מיליון שקל. החלוקה לא שווה כי כל אחד באחוזים אחרת, אבל הממוצע הוא מעל חמישה מיליון שקל בשנה. היה מישהו שהסכים לתת ארבעה מיליון וביקש את הכל בחינם, הוא רצה לקבל את הקבוצה בחינם ובתמורה הוא יעמיד תקציב אפילו יותר נמוך משלנו. זה לא היה מתווה שאנחנו צריכים להסכים לו, אנחנו רוצים שהפועל תל אביב תהיה אצל מישהו שייקח אותה למקומות הרבה יותר גבוהים. הלוואי שהיה מישהו אחר שייקח את זה במקומי. באופן אישי אמרתי למרפק קוטלר שניכנס רק אם לא יהיה מישהו אחר, ויום לפני שהוא רצה להודיע שהפועל תל אביב הולכת להדממה, אנחנו נכנסנו. המטרה שלנו היא להעביר את הפועל תל אביב לידיים שייקחו את המועדון למקום הרבה יותר טוב. אם מישהו ייקח את הפועל תל אביב ויתחייב להעמיד תקציב של 40 מיליון שקל ומעלה, ניתן לו את המועדון בחינם".

איציק ניסנוב , שרון ניסנוב
איציק ניסנוב, שרון ניסנוב | עדי אבישי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי