התחרות עם גלזר, ההשראה מקטן והפרידה מבלבול: נטע לביא פותח עונה

הריב עם אייל משומר, העזרה מגל אלברמן והחלום לשחק בחו"ל. רגע לפני משחק פתיחת העונה נגד הפועל חדרה (20:15 בספורט1), קפטן מכבי חיפה מדבר על הכל

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

נטע לביא סוגר הקיץ עשור רצוף במכבי חיפה. בגיל 14, לאחר שמשפחתו חזרה מארצות הברית לישראל, הוא הצטרף למחלקת הנוער הירוקה ובמהרה ביסס את מעמדו כאחד השחקנים המרכזיים וגם קפטן הקבוצות, כולל בקבוצת הנוער איתה זכה בדאבל יוקרתי.

כך גם מצא את עצמו לביא זוכה לקידום די מהיר לקבוצה הבוגרת ובאוקטובר 2015, בגיל 19, ערך את הופעת הבכורה בקישור של מכבי חיפה בגביע הטוטו וכעבור שנה כבד ענד את סרט הקפטן לראשונה. בעונה האחרונה, לפחות עד פרוץ נגיף קורונה ועצירת הליגה, לביא כבר ביסס את עצמו כאחד משני הקשרים האחוריים הכי טובים בישראל.

כעת, רגע לפני שמכבי חיפה המתחדשת תחת ברק בכר פותחת רשמית את העונה במשחק חוץ נגד הפועל חדרה (החל מ-20:15, ישיר בספורט1), התפנה קפטן מכבי חיפה לראיון אישי עם שרון דוידוביץ' וסיפר על הפרידה מבלבול בשביל בכר, מה הוא לקח מבניון, קטן וקינן, היעדר הקהל לפחות בזמן הקרוב וגם הצהיר: "אין שנה שאנחנו לא שואפים לזכות בתארים".

נטע לביא | ספורט1

"אתה לא אוהב להתראיין, יש תחושה שאתה חושש לדבר עם התקשורת"

"מצד אחד, אני מאוד מבין את החשיבות של התקשורת בספורט בארץ, בכל ענף כלשהו. מצד שני, אני לפעמים מרגיש שבארץ יש משהו בתקשורת שהוא טיפה מזלזל, הוא רוצה לדעת את הדברים הפחות טובים. צריך להבין שיש דברים פחות טובים במקצוע, מצד שני יש הרבה דברים טובים ששווה להראות, ולפעמים שוכחים להראות את זה".

הפרידה ממרקו בלבול הייתה מרגשת?

"אני מאוד מעריך את מרקו, הוא העלה אותי לבוגרים לראשונה. היה בינינו קשר מאוד טוב, גם אחר כך בנבחרת הצעירה וגם כשהוא הגיע למכבי חיפה. הייתה פרידה מאוד מרגשת, כל השחקנים מאוד אהבו אותו ומאוד העריכו את מה שהוא עשה עבורנו. אני לא רוצה להיכנס למה שאני חושב עליו, כי מה שאני חושב עליו אני אגיד לו, אבל הוא בן אדם מדהים ששואף מאוד גבוה ורואה את הצלחת מכבי חיפה כנושא מאוד אישי".

בלבול לא קיבל מספיק קרדיט?

"אני חושב שלא צריך להגיד את זה, כי הוא אמר את זה מספיק, הוא לא התעסק בזה. הוא ראה את המטרה שלו להצליח, הוא ראה את הצלחתו כהצלחתנו והפוך. בזה הוא התעסק. בנוגע לכל המסביב, תמיד יש מסביב".

הרגשת שנעשה לו אי צדק?

"גם אם חשבתי על זה, אף פעם לא אמרתי את זה, כי הייתה הרגשה שאנחנו לא מתעסקים בזה. אנחנו מתעסקים בהצלחת המועדון".

שחקני מכבי חיפה חוגגים עם מרקו בלבול | דני מרון

ומה דעתך על המאמן החדש, ברק בכר?

"ברק מאמן מצוין וכרגע הוא המאמן שלי, אז אני לא אדבר עליו".

מי הקשר האחורי הטוב בישראל?

"אני חושב שיש הרבה קשרים. אבל אני צריך לעשות הכי טוב כדי שאתם תחליטו".

ודעתך על ההשוואות לדן גלזר?

"הוא חבר טוב, הוא גדל איתי ביחד, אנחנו באותו שנתון והוא שחקן מצוין. להגיד שאין תחרות בינינו? זה לא נכון. ברור שיש תחרות, אבל ספורטיבית. זאת תחרות מעולה, שאני חושב, דוחפת את שנינו ליכולת שלנו ומדרבנת אותנו להגיע למקומות גבוהים יותר. אבל אם היינו בנבחרת ביחד, אז אנחנו החברים הכי טובים".

רועי ריינשרייבר, נטע לביא
רועי ריינשרייבר, נטע לביא | דני מרון

יש קשרים שאתה רואה בהם מודל לחיקוי?
"פעם זה היה סרג'יו בוסקטס, מאוד אהבתי להסתכל עליו, אבל אני חושב שהכדורגל השתנה. אתמול ראיתי את טיאגו, פעם הוא היה 8, היום הוא 6. אני אוהב המון קשרים".

מה המשמעות עבורך להיות קפטן מכבי חיפה?
"זה משהו שאתה חולם עליו. גדלתי במועדון הזה מגיל 13, עברתי את כל השלבים מהילדים עד לבוגרים ולא עזבתי, אז זה גאווה וחלום. מצד שני, יש לזה הרבה משמעות ואחריות, רק ללבוש את הסרט זה נחמד, אבל זה לא התפקיד. זה הרבה מעבר לזה וצריך להבין את זה".

יוסי בניון, דקל קינן או יניב קטן. עם איזה סוג מנהיגות אתה מזדהה?
"אני חושב שאני לוקח, לקחתי, מכל אחד משהו מסוים. בסופו של דבר אני רוצה להראות את המנהיגות שלי, כי בסופו של היום זה אני, ולא הם. אבל אני יכול להגיד לך שמכל אחד, אם זה יניב קטן, שהייתי איתו שלושה אימונים, אבל מסיפורים ששמעתי עליו ומההיסטוריה של המועדון גדלתי עליו בעצם".

מה לקחת מיניב קטן? מיוסי בניון?
"
הוא הבין מאוד את המשמעות של המועדון. הוא הבין שזה מועדון ענק, שצריך להתמודד ולקחת את כל התארים. יוסי הגיע בתחילת דרכי, ויוסי בעצם, גדלתי לתוך מכבי חיפה שהוא היה הקפטן והוא היה דמות שהערצתי. הוא היה במועדונים הכי גדולים באנגליה, הוא היה כוכב על במכבי חיפה כשהיה צעיר וממנו גם לקחתי המון דברים. ודקל, אני חושב, שדקל זה מנהיג שעזר לי, בסופו של דבר, כי הוא היה איתי בשלבים הקריטיים".

יניב קטן, יוסי בניון
יניב קטן, יוסי בניון | מאור אלקסלסי

ומדקל קינן?

"לכל שחקן צעיר, יש את הרגע שהוא מנסה להתבלבל, מנסה למשוך גבולות. וגם לי זה קרה, זה לקח לי זמן, הייתי טיפה יותר מופנם, כמעט שנתיים, אבל גם לי זה קרה. היה אימון, שאני לא רוצה להיזכר בו, והיה איזה משהו וטיפה רבתי עם אייל משומר, שדרך אגב, הוא שחקן הכי אנדרייטד במועדון, הוא עזר לי בהתפתחות כשחקן בצורה מטורפת, אבל טיפה רבתי איתו. למרות שביקשתי סליחה ישר אחרי האימון, הייתי גם טיפה קצת מפוחד, הייתי בן 20, אבל אני זוכר את דקל בא אליי יום למחרת ואומר לי: 'אל תיקח בכוח, אנחנו רוצים לתת לך, אתה עוד תוביל את מכבי חיפה, אבל תן לזמן לעשות את שלו. אל תנסה לדחוף דברים'. זה הראה לי שהוא לא רק מחפש את הטוב, הוא יודע להציב לך מראה ולהראות לך מה צריך לעשות כדי להתפתח כשחקן, והוא מאוד עזר לי בדברים האלה".

אתה חולם לשחק בחו"ל?
"
אני רוצה לשחק בחו"ל, אני רוצה לחוות את זה, אבל לא בגלל שחייב לשחק בחו"ל".

איך זה לשחק בלי קהל?
מאוד, מאוד. אני חושב שקהל הוא חלק עצום מהמשחק. ומרגשים בכל שנייה על המגרש שהוא חסר. גם אנחנו טיפה חסרים להם. אני מאוד מקווה שזה יחזור בקרוב".

ניקיטה רוקאביצה, נטע לביא
ניקיטה רוקאביצה, נטע לביא | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי