במכבי תל אביב מבינים: החתמת זהבי – אליפות שלישית ברציפות

ערן זהבי | אודי צטיאט / Getty Images

הצהובים ממתינים להחלטת מיטש גולדהאר, שאמור להכריע בקרוב האם לפתוח במגעים מול הכוכב שסיים את דרכו בסין ובשלב זה לא מחזיק בהצעות רציניות. בקבוצה מפנימים: "הפער מחיפה מצריך שינוי"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

אחרי שפתחו את ליגת העל עם נקודה משש אפשריות ופער מדאיג של חמש נקודות ממכבי חיפה, במכבי תל אביב ינסו לשים את היכולת המאכזבת מאחור ויתמקדו במשחק הקריטי מול דינמו ברסט בסיבוב המוקדמות השלישי של ליגת האלופות (רביעי החל מ-19:55, ישיר בספורט1). כידוע, ניצחון של הצהובים על אלופת בלארוס יבטיח להם שלב בתים אירופי והכנסה כספית משמעותית אשר חשובה מאוד למועדון.

למרות הפתיחה המאכזבת והלחץ שמתחיל לצבור תאוצה, שחקני מכבי תל אביב מאמינים כי הצלחה בזירה האירופית תחבר את הקבוצה ותסייע בהמשך המאבקים בליגה. עם זאת, הם מבינים כי קל זה לא יהיה: "פער של חמש נקודות מחייב שינוי רציני ביכולת שלנו. למרות העונה הגדולה שלנו אשתקד, הפער בתום העונה הסדירה היה בסך הכל שש נקודות, כך שיש מולנו יריבה טובה שצברה ניסיון ולא תוותר לרגע", אמרו.

בקבוצה עסקו גם בביקורת המקצועית הנוקבת שהעביר המאמן גאורגיוס דוניס על השחקנים בחדר ההלבשה לאחר המשחק. בסביבת מכבי תל אביב טענו כי היה ליווני מספיק זמן להתאים שיטת משחק, לבחור הרכב ואף להשלים את הסגל, דבר שלא נעשה ועלול להתברר כקריטי מבחינה האלופה בהמשך הדרך. בהמשך לסיום המשחק מול בני יהודה, הצהובים עשויים לעבור כבר מול ברסט למערך של שלושה בלמים שמטרתו בין היתר תהיה לחפות על החולשה ההגנתית.

אלישע לוי, גאורגיוס דוניס | אריאל שלום

ומה בנוגע לפן המקצועי לקראת המשחק הקריטי מול ברסט? אבי ריקן סובל מכאבים בברך ולא התאמן. מאור קנדיל צפוי לשוב לעמדת המגן הימני על חשבון בן ביטון ואילו אנריקט סבוריט, בהנחה שיעבור את מבחן הכשירות, יעלה במקום אופיק דוידזאדה. דן ביטון ואייל גולסה, שעלו מהספסל מול בני יהודה והובילו את השינוי, ישובו גם הם ל-11 של דוניס, שמתלבט בנוגע לטל בן חיים. בנוגע לניק בלקמן, שזכה לדקות רבות עד כה, היווני מתלבט האם להעניק את הקרדיט לאיתי שכטר שפתח את הליגה עם שני שערים בשני משחקים והציג יכולת לא רעה.

במקביל, במכבי תל אביב ממתינים בקוצר רוח לחיזוק זר והנושא תלוי בין היתר גם בהחלטת הבעלים מיטש גולדהאר, שאמור להכריע האם לפתוח במשא ומתן מול ערן זהבי שכידוע סיים את דרכו בגוואנגז'ו ר.פ ובשלב זה לא מחזיק בהצעות רציניות. בסביבת המועדון סבורים כי צירוף כוכב הנבחרת ובלם זר יטו את הכף ויובילו את הצהובים לאליפות שלישית ברציפות, על אף היכולת המשופרת והרעב של מכבי חיפה לזכות בתואר לראשונה מאז 2011.

ערן זהבי | אתר הליגה הסינית

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי