פגיעה מתמיד: אם תדלגו על הקישור, תוכלו לחגוג על חשבון מכבי תל אביב

אייל גולסה | אריאל שלום

מכבי ת"א סובלת מבעיות קשות במרכז ההגנה ובאגפים. תוסיפו שובע והתרופפות משמעת טקטית ותקבלו קבוצה שנוח לקטנות לשחק נגדה. וגם: הצעד שדוניס צריך לעשות והרכש שחייב להגיע

(גודל טקסט)

הדיווחים שעלו באנגליה בשבועות האחרונים לא הותירו מקום לספק: ולדימיר איביץ' עומד לקבל שפיץ הביתה, כי אם בישראל מעריצים קומיסרים זעופים, עם עיני פלדה כחולות, באנגליה רוצים שהמאמנים שלהם יהיו טיפה יותר ורבלים ולפעמים יעטו עליהם איזה חיוך. עבר מחזור אחד באנגליה, ולווטפורד יש שלוש נקודות ראשונות. איביץ' עמד שם כמו ספינקס, נתן את הפרצוף הרשמי שלו, הודה לעוזריו והמשיך להיות מרוחק חברתית, כיאה לרוח התקופה. הם יתרגלו.

בינתיים הגיע במקומו לישראל מאמן יווני נחמד, שדיבר על ערן זהבי – שחקן שאפילו לא פנו אליו – יותר ממה שדיבר איביץ' על איזה שהוא שחקן בשנתיים הקודמות, ולאחר התיקו אתמול מול בני יהודה, דיבר על שחקניו בדרך שהטילה עליהם את מלוא האחריות.

צפו ב-2:2 של מכבי מול בני יהודה

מכבי ת"א לא נראית טוב. הדרך בה זכתה בפתיחת העונה בחמשת הניצחונות הראשונים שלה קצת בלבלה אותה ואת מאמנה. אף קבוצה לא תקפה אותה, ומיעוט המצבים (יחסית) בהתקפה תורגמו לחלודה של פתיחת עונה. באו מכבי פ"ת ובני יהודה, שתי קבוצות שסומנו מראש כמי שמסוגלות להיות העונה חלק מהפלייאוף העליון (אבל לא לרוץ לאליפות), וחשפו את האמת העירומה: מכבי פגיעה. היא כל כך פגיעה שהמספרים הנהדרים שלה בשנתיים האחרונות – 27 שערי חובה בשתי עונות – מתרסקים.

יכולות להיות לכך מספר סיבות, כשהאחרונה שבהם היא איטיותם המובהקת של שני הבלמים, שרן ייני ואיתן טיבי. הם רק קו ההגנה השני. בקו ההגנה הראשון נמצא דן גלזר, מי שצמצם בעונה שעברה בקרוב ל-50 אחוז את ניסיונות החדירה דרך המרכז של היריבות. אלה, חכמות, מדלגות עליו, והולכות ישר אל האגפים, שם שיחקו בעונה שעברה אנדרה ג'ראלדש ואנריק סבוריט (ששיחק במחזור הפתיחה 56 דקות ולא היה שם כשליאל עבדה חרך את האגף בדרך לשער הניצחון). מכבי פגיעה מהאגפים, היא פגיעה ממרכז ההגנה ואם מדלגים על הקישור האגרסיבי שלה, מובטחת עליה חגיגה. 

בן ביטון | אריאל שלום

תוסיפו לכך את השובע – שנתיים רצופות כאלופים חסרי תחרות – ואת התרופפות המשמעת הטקטית, ובעיקר את היעדר האופי הדרוש, ותקבלו קבוצה שמסיימת את שני מחזורי הפתיחה עם נקודה, ארבעה שערי חובה, שנים מהם בדקות שאין מהן חזרה.

וזו הבעיה הכי גדולה של מכבי ת"א. גם ליברפול חטפה אתמול שלושה שערי שוויון מלידס היומרנית, אבל ידעה בסוף לסגור עניין. מכבי, גם כשהיא מתייצבת בתוצאה, חוטפת מיד אחר כך, וככה נראו בסופו של דבר שני שעריו של איתי שכטר בשני מחזורי הפתיחה: חסרי משמעות.

אי אפשר לשנות אופי של מאמן וגאורגיוס דוניס הוא כנראה מאמן טוב, אבל לא נראה כרגע מאמן שמתאים לאופי הדרוש למכבי ת"א כדי לעמוד במשימה הכפולה (ובגלל הסגר, אפילו המשולשת) להצליח לפחות כמו בעונה שעברה, אם אפשר יותר.

גאורגיוס דוניס | אריאל שלום

דוניס לא צריך להאשים בתקשורת את השחקנים, הוא צריך להפסיק להיות איתם סחבק ולהתחיל להעיף אנשים באוויר. למכבי יש סגל עמוק, גם אם לא מספיק מוכשר, כדי לשחק איתו בשבועות הקרובים שמי יודע איך הם ייראו במגבלות הקשות שיוטלו. בסגל של מכבי יש שחקן רעב על כל שחקן שבע. די לראות את הרכש דן ביטון ולהבין שעוד לא נדבק בו השובע, הוא בא לעבוד. איביץ' לא היסס אחרי סארפסבורג, לפני שנתיים, להחליף את טיבי בפיבן, לשנה שלמה. אולי זה קצת קיצוני, אבל מתבקש זעזוע בהרכב.

מעבר לכך, למכבי ת"א חסר בלם קל רגליים וחלוץ קל רגליים, משחק המעבר שלה תקוע, היא שקופה ושני השערים שלה העונה, בהפרש של שלוש דקות, הם רק נווה מדבר בשיממון מתמשך. 

הקבוצות שמכבי לא רוצה לפגוש

מכבי פ"ת ובני יהודה – וגם קרית שמונה ומ.ס.אשדוד – הן בדיוק הקבוצות שמכבי ת"א לא רוצה לפגוש בשבועות הקרובים. עדיף לה לפגוש את מכבי חיפה, הפועל ב"ש ובית"ר ירושלים. לא רק שהקבוצות הקטנות רעננות, חסרות דאגה (בגלל הפוטנציאל שלהן), וחסרות ריספקט, הגדולות לא נראות טוב יותר ממכבי ת"א, וייקח להן את הזמן המקובל כדי להתגבש. ומה שהכי חשוב: מכבי מתייחסת לקבוצות הקטנות אחרת, בוודאי כשהיא שבעה. קלות הראש הזו תעלה לקבוצות הגדולות ביוקר. העונה, יותר מאשר בכל עונה, אין משמעות למגרש בית, כי אין קהל. מתוך עשרה משחקים מאז פתיחת העונה ניצחו קבוצות הבית שלוש פעמים לעומת חמישה ניצחונות של קבוצות החוץ. ובליגת האומות הפער היה גדול יותר.

צפו בהפועל חיפה "גונבת" נקודה בק"ש

הפועל חיפה עשתה אתמול לקרית שמונה את מה שעשתה קרית שמונה למ.ס.אשדוד במחזור הפתיחה, וזו רק דוגמה למה שיקרה בהמשך הליגה. זה יהיה מרענן, לשם שינוי, אבל ייקח זמן להתרגל. אתם תראו את זה כבר בטבלת הסיבוב הראשון. 

נס זמיר חוגג | מאור אלקסלסי

סכנין היתה צריכה לשחק עם הנוער

המשחק בין מכבי נתניה לבני סכנין בוטל אמש בגלל בדיקת קורונה שנערכה לאנשי בני סכנין שתוצאותיה לא הגיעו. הבדיקה נערכה לאחר שמאמן סכנין, אלדד שביט, נדבק בקורונה.

דברים כאלה קורים ברחבי העולם מדי יום, אבל שם משתדלים – ככל שניתן – להמשיך את הפעילות התקינה של הליגה או המפעל האירופי, אחרת הענף יקרוס כמגדל קלפים. ברוסיה נשלחה רוסטוב למשחק חוץ עם קבוצת הנוער שלה, צ'כיה אירחה את סקוטלנד עם סגל חדש לחלוטין, אבל ז'לז'ניצאר קיבלה ארכה של שבוע וחצי כדי לשחק שוב מול מכבי חיפה. ההבדל נובע מהזמינות. על פי המתווה הזה, סכנין היתה צריכה להופיע אתמול בנתניה (כי זה נתניה, לא בוסניה) עם קבוצת הנוער שלה, עד כמה שזה לא ספורטיבי, אבל כשמעורב בזה טוטו, והימורים כבר יצאו לדרך, במנהלת לא היו יכולים ללכת רחוק כל כך. 

מה שכן יכולים זה לקיים בדיקות פרטיות, שעולות כסף, כדי לקבל תוצאות כמעט מיידיות. אפשר להפריש לטובת העניין חלק מרשת הביטחון שהתקבלה ממשרד האוצר, כדי לקיים את הליגה כסדרה ולצמצם ככל שניתן את השיבושים האלה, ואפשר גם להטיל את המימון על הקבוצות הנגועות. כל משחק שנדחה בגלל קורונה, מקרב את קץ הענף. אף ריגולטור כבר לא ימצמץ בגלל הכדורגל בישיבת הסגר הבאה.

שחקני בני סכנין | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי