דוניס: "ידענו את החוקים מראש, יש 16-18 שחקנים שמוכנים לשחק"

גאורגיוס דוניס | האתר הרשמי של מכבי תל אביב

למרות מכת הקורונה בקבוצה, מאמן מכבי ת"א הבהיר לקראת המפגש עם זלצבורג בפלייאוף ליגת האלופות: "ההכנות לא הכי טובות, אבל לא באתי להמציא תירוצים". טיבי: "גם נגד באזל לא נתנו לנו סיכוי"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מכבי תל אביב כשלה בשנתיים האחרונות בניסיונותיה להעפיל לשלב בתים אירופי, אבל דווקא העונה, ללא קהל ועם זר אחד משמעותי בסגל ושניים בסך הכל, אנריק סבוריט ואדוארו גררו הצעיר ששותף רק בסיבוב המוקדמות הראשון, גם הודות להגרלה נוחה, הצליחה להעפיל לפלייאוף ליגת האלופות ולהבטיח חורף חם ושלב בתים בליגה האירופית לכל הפחות.

לצערה, דווקא השבוע, רגע לפני צמד מפגשים נגד זלצבורג האוסטרית, נגיף קורונה התפרץ במועדון. הקשר דן גלזר נמצא חיובי בבדיקה שעבר ביום חמישי, יממה לאחר הניצחון על ברסט הבלארוסית, אתמול (ראשון) כבר נמצאו 13 נדבקים נוספים – שישה מהם שחקנים ושבעה אנשי צוות – והמשמעות היא שדווקא בצמד המשחקים היוקרתיים, המאמן גאורגיוס דוניס יצטרך להסתדר ללא רבים משחקניו, כשבמועדון עוד ממתינים לתוצאות סבב בדיקות של קורונה שנערך הבוקר לשחקנים שנמצאו שליליים.

בנוסף לגלזר, דוניס יחסר גם את דור פרץ, אבי ריקן, אנריק סבוריט, ניק בלקמן, יונתן כהן ודניאל פרץ, רשימה שעוד עשויה להתארך בהתאם לסבב הבדיקות הנוסף, כשגם מחר ייערכו בדיקות נוספות שתוצאותיהן יתקבלו לקראת המשחק שייצא לדרך ב-22:00, אם לא תהיה החמרה משמעותית במצב. זלצבורג נחתה לפני שעה קלה בישראל ותערוך בהמשך את האימון המסכם בבלומפילד.

היום אחר הצהריים ערכה מכבי תל אביב את מסיבת העיתונאים לקראת המפגש, אולם היא נעשתה באמצעות אפליקציית "זום" בשל מצב התחלואה במועדון: "העדיפות העליונה היא הבריאות של כולם", הבהיר דוניס בפתיחת דבריו, "אני מקווה שהשחקנים והצוות יוכלו לחזור אלינו בימים הקרובים. ההכנות לא נעשות בתנאים הכי טובים, היה קצת בלאגן בימים האחרונים. ידוע לנו על 14 נדבקים במועדון. אנחנו יודעים את החוקים וצריך להתאים את עצמנו למציאות. עשינו בדיקות בבוקר ונקווה שאין לנו עוד נדבקים. אנחנו צריכים להיות מוכנים להילחם במשחק מחר. אמרתי פעמים רבות שאני לא כאן כדי להמציא תירוצים, זה קרה במועדונים רבים בעולם. יש לנו 16-18 שחקנים מוכנים לשחק ויריבה חזקה מולנו, מקווה שנהיה מוכנים למאבק. ידענו את החוקים עוד לפני כן, אם יש לנו 13 שחקנים זמינים אנחנו חייבים לשחק וזה אומר שאנחנו צריכים להיות מוכנים למשחק מחר".

איך מכבי ת"א תוכל להתמודד מול זלצבורג: "חשוב להישאר יציבים מנטלית במצב הזה. קיבלנו את המציאות, זו הייתה החלטה שלי לקיים אימון התאוששות כי היה חשוב שהשחקנים יסדרו את הראש ויילכו הביתה להירגע כדי לחזור מאופסים הבוקר. אני מקווה שנקבל תוצאות טובות הערב ונוכל לתכנן את המשחק מחר. כל השחקנים מכירים את השיטה, התכניות השתנו בימים האחרונים אבל יש לנו 25-26 שחקנים בסגל, עדיין יש כאלה שמוכנים לתת הכל. כולם מוכנים להילחם על כל כדור ולתת 100% כדי להשיג תוצאה טובה".

לא מחפש תירוצים | דני מרון

"במשפחה שלי הייתה בעיה גדולה עם הקורונה בחודש האחרון", סיפר המאמן היווני, "חמי היה בבית החולים ארבעה חודשים ונלחם על חייו. פחדתי מאוד. אבל הנגיף הוא חלק מחיינו עכשיו, חייבים להיות זהירים ולכבד את החוקים. קשה להימנע מזה במועדון כדורגל".

האם זה הוגן לשחק בתנאים האלה: "עניתי על זה לפני כן, יש חוקים שהיו עוד לפני המקרה אצלנו. למשל סלובן ברטיסלבה לא הייתה יכולה לעלות שלב כי לא היו לה מספיק שחקנים לשחק. זה לא עניין של פייר פליי, אלא של חוקים. זו לא החלטה של מאמן או של שחקנים אלא של אופ"א וההתאחדות, אין לי מה להגיד על זה מעבר לכך".

האם היה חכם להשאיר את גלזר בסגל כשידוע שאחיו נדבק: "מה אני יכול להגיד, גלזר עבר בדיקה ונמצא שלילי. עמית גלזר לא נדבק עד לרגע זה. אי אפשר להגיד אם זה היה חכם או לא".

חוץ מהנדבקים, יש שחקנים שלא הרגישו טוב: "בבוקר כולם היו בסדר. הם הרגישו מצוין והם מוכנים לשחק מחר".

שחקני מכבי תל אביב | דני מרון

איתן טיבי התייצב לצד דוניס וסיפר על תחושות השחקנים והחשש מנדבקים נוספים שאולי יתגלו: "אני אישית מרגיש בסדר, אבל תוצאת הבדיקה יכולה להראות משהו אחר. זה מצב לא רגיל עבורנו, לא ציפינו לזה ולאפקט כזה גדול, אבל אני מאמין שאין דרך אחרת. זה המצב כרגע ואנחנו צריכים להתמודד איתו ולעשות את המיטב. אנחנו לקראת מעמד שלא כל אחד זוכה להיות בו ועלינו להיות מפוקסים כדי לעבור את המשוכה הזו בצורה הטובה ביותר".

האם הסגל החסר משמעותו התנפצות החלום להעפיל ליגת האלופות: "גם נגד באזל לא נתנו לנו סיכוי ועשינו משהו שאף אחד לא האמין שאפשרי. אני מאמין שהדבר הכי חשוב במשחק מחר הוא האמונה והביחד שלנו ועלינו לעשות את הכי טוב שאנחנו יכולים כדי לנצח".

תגובות השחקנים כתוצאה מתוצאות הבדיקות: "השחקנים נשמעו להוראות. יש כאן מעבר לכדורגל גם הורים, משפחות, אנשים מבוגרים, ילדים, אין לי ספק שכל השחקנים נשמעו להוראות. זה לא משהו שאפשר להתכונן אליו ולפעמים זה תופס אותך – ולצערי זה תפס מספר שחקנים ואנשי צוות. אני מקווה שלא יהיו עוד אנשים".

הסיכויים להעפיל למרות הכל: "מכבי תל אביב לא הגיעה למעמד הזה בשנים האחרונות, זה לא משהו שקורה הרבה וצריך להתפקס במטרה ולעשות את הכל על מנת להגשים את החלום של כל שחקן ובן אדם במערכת".

האם במועדון מאמינים: "שום דבר לא ידוע בחיים. אין לדעת מה יהיה מחר, צריך לעשות בכל יום את הכי טוב כדי להצליח ואין שום דרך אחרת. אם נבוא עם אמונה, נישאר ביחד וניתן את הכל כדי להצליח, דברים טובים יכולים להיות".

החשיבות של ייני, שכטר, גולסה והשחקנים המנוסים: "בסגל יהיו 18-19 שחקנים וגם את אלה שיישבו בבית אנחנו צריכים איתנו. רק הביחד יביא את הניצחון ולא שחקן כזה או אחר. אני יודע דבר אחד – אנחנו, השחקנים המנוסים, נעשה את הכל כדי לעזור לשחקנים להיכנס לנעליים שלהם".

"גם נגד באזל לא נתנו לנו סיכוי" | אריאל שלום

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי