בדרך לפרידה? ירדן שועה ביקש לעזוב את מכבי חיפה

ירדן שועה | מאור אלקסלסי

החלוץ הסורר מרגיש לא מוערך ופנה למועדון בנוגע לעתידו. הקבוצה לא תעמוד בדרכו ,אך תדרוש 1.4 מיליון יורו. בית"ר ירושלים עוקבת. חמד וצ'יבוטה מועמדים, אופטימיות לגבי צירוף דוניו

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

ירדן שועה ביקש לעזוב מיידית את מכבי חיפה. בשעות האחרונות, במקביל להמראת הקבוצה לרוסטוב, החלוץ פנה בפעם השנייה למועדון בנוגע לעתידו. כזכור, במהלך הקיץ נקשר שמו של שועה לבית"ר ירושלים וזאת בצל העימות שנוצר בינו לבין המאמן הקודם מרקו בלבול. לאחר עזיבת בלבול, ברק בכר נפגש עם השחקן והחליט להשאירו, אולם על פי אנשים הבקיאים בעניין, שועה לא אמר את המילה האחרונה. החלוץ מרגיש לא מוערך במועדון ורוצה לעזוב לתחנה אחרת, זאת אחרי שלא שותף במשחק האחרון מול קייראט.

"שועה חשב שיהיה שינוי העונה עם המאמן החדש אבל חושש שיצטרך לשבת עוד עונה ביציע ולכן רוצה לעזוב עוד לפני סיום מועד ההעברות", אמרו בסביבתו של החלוץ. במכבי חיפה ציינו כי הקבוצה מתכוננת בשלב זה למשחק באירופה ומבחינתה מחכה להצעה רשמית שתגיע על השחקן, אך לא תעמוד בדרכו אם תימצא קבוצה שתשלם עליו דמי העברה, והמועדון ידרוש 1.4 מיליון יורו.

אגב, בשנה שעברה כשהוא ביקש לעזוב ונענה בשלילה, האחים רונן וגלעד קצב שימשו כסוכנים שלו וציינו שעדיף לו להישאר בכרמל. לאחרונה שועה הבר להיות מיוצג אצל דודו דהאן, שעשוי להיות זה שיקדם את מעברו הבא – לישראל או לצאת לראשונה בקריירה לחו"ל.

ירדן שועה | מאור אלקסלסי

במכבי חיפה אמנם הבהירו שלא יתעסקו בנושא עד אחרי המשחק מול רוסטוב, אך במועדון כבר סימנו מועמדים שעשויים להגיע ובראשם תומר חמד, שנמצא ללא קבוצה בימים עלה והצהיר כי מנסה למצות את האופציות בחו"ל. עם זאת, בכרמל סבורים שהוא יסכים לחזור אם תוגש לו הצעה טובה. שחקן נוסף ששמו כבר עלה בעבר וגם הפעם הוא מאוויס צ'יבוטה מלודוגורץ. אקס בני יהודה שחקן שמתנדנד בין ההרכב לספסל אצל אלופת בולגריה, בניגוד לטאלב טוואטחה, אך אם שועה יימכר תמורת סכום גבוה הירוקים גם יוכלו להגיש הצעה טובה לקבוצתו.

"אם שועה יביא הצעה כספית כמו שאנחנו דורשים אז מכבי חיפה תתחזק בחלוץ משמעותי", אמר גורם במועדון.בלי קשר הירוקים ינסו להאיץ בימים הקרובים את צירופו של החלוץ הגנאי גודסוואי דוניו שמועמד לקבוצה עוד לפני הפנייה של שועה לעזוב את הקבוצה.

כידוע, שועה נשאר בישראל ולא יצא עם הירוקים לרוסיה לקראת המשחק מול רוסטוב ביום חמישי לאחר שלא חש בטוב בימים האחרונים. הוא נעדר לאחרונה מהאימונים, אך בדיקת הקורונה שלו יצאה שלילית. הוא ייעדר מהמשחק מכיוון שערך בדיקה פרטית ולא במסגרת הקבוצה, כך שעל פי אופ"א הוא אינו רשאי ליטול חלק.

תומר חמד
תומר חמד | אדי ישראל

בתןך כך, מכבי חיפה המריאה הבוקר (שלישי) לרוסיה לקראת המשחק ביום חמישי מול רוסטוב במסגרת סיבוב המוקדמות השלישי של הליגה האירופית, בחשש ששחקנים נוספים נדבקו בקורונה לאחר שאתמול נמצא הקשר ההולנדי יאניק ווילדסחוט חיובי לנגיף.

הבלם עופרי ארד תיאר את התחושות: "זה קצת מוזר לראות ככה את נתב"ג, אבל כבר התרגלנו למצב הזה, אנחנו מרוכזים במשחק ביום חמישי, שהולך להיות משחק מאוד לא פשוט". הערב תערוך הקבוצה אימון ראשון לקראת המשחק.

ובחזרה לקשר – וילדסחוט אומנם חש בטוב ואינו סובל מתסמינים, אך הבדיקה נערכה כחלק ממתווה אופ"א וכעת עליו להישאר בישראל. כאמור, במועדון חוששים שהוא לא האחרון שיימצא חיובי והקבוצה עשויה לעבור בדיקת קורונה נוספת עם חזרתה מרוסיה בסוף השבוע. תחילה חשבו במועדון שהם יעברו בדיקה נוספת ברוסיה, אך לאחר בדיקה עם אופ"א התברר כי הם לא ייבדקו ברוסטיב.

This image has an empty alt attribute; its file name is 1008571

החיסרון של שועה ו-וילדסחוט משאיר את הירוקים ללא שחקני התקפה רבים ונראה כי דולב חזיזה יפתח לצדו של ניקיטה רוקאביצה. בכל מקרה, במכבי חיפה מבינים כי מקרי הקורונה יכולים להיות משמעותיים במאבקים העונה ולכן בכוונתם להתחזק ככל שניתן בחלק ההתקפי.

כפי שפרסמנו, המועמד המוביל הוא גודסוואי דוניו שאף הביע את רצונו להגיע בראיון לספורט1, אך ישנן מחלוקות לגבי המענקים אותם דורש השחקן. בכרמל הציבו אולטימטום עד סוף השבוע, בניסיון לקדם את המגעים וישנה אופטימיות כי הצדדים יגיעו לכדי סיכום.

מאידך, נראה כי הירוקים יקפיאו בשלב זה את השחרורים מהסגל. הקשר הגמבי סאקו טורה היה אמור לצאת בהשאלה להפועל קריית שמונה ונראה כי יישאר עד שיגיע שחקן חדש נוסף, כדי שתהיה אופציה נוספת עבור המאמן ברק בכר.

This image has an empty alt attribute; its file name is 1008480

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי