בשורות נהדרות: הקבוצות יחזרו לאימונים ביום רביעי

שחקני הפועל באר שבע, שחקני מכבי תל אביב | אודי ציטיאט, דני מרון

חדשות נפלאות לספורט הישראלי: כלל הקבוצות המקצועניות ישובו להתאמן החל מה-14 באוקטובר תחת מתווה של בידוד מחמיר לשחקנים ולצוות. ההחלטה תאושר מחר בממשלה, הליגה תחזור ב-31?

(גודל טקסט)

בשורות גדולות לספורט הישראלי. אחרי המאבק הגדול על השבתו, הוחלט היום (שני) בתיאום עם משרד הבריאות על שינוי התקנות וצעד ראשון בדרך לחזרת הספורט – החל מיום רביעי הקרוב, ה-14 באוקטובר, יוכלו שחקני הליגות המקצועניות לשוב לאימונים.

מדובר בחדשות נהדרות עבור קבוצות הכדורגל והכדורגל. השיבה לאימונים וחזרת הליגות, שתתקיים בהמשך, יאושרו תחת מתווה של בידוד ביתי מחמיר לשחקנים ולצוות – שיוכלו לצאת למשחקים ולאימונים בלבד, כפי שקרה בתום העונה הקודמת עם החזרה מפגרת הקורונה.

ההחלטה תהפוך לרשמית מחר, כאשר תתקיים ישיבת קבינט הקורונה, המשחקים אמורים לחזור ב-31 לחודש. המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, אישר עקרונית את אימוץ מתווה אופ"א לפיו ניתן יהיה לקיים את הליגה הסדירה בתנאי שלכל קבוצה יהיו 13 שחקנים בסגל.

איתמר גרוטו
איתמר גרוטו | אבשלום ששוני

אחרי המכתב ששלח ארז כלפון מוקדם יותר לראש הממשלה ולחברי הכנסת, בו הוא מתריע כי אם אימוני הכדורגל יידחו פעם נוספת זו תהיה מכה אנושה לספורט, נערכה שיחה בין כלפון לפרופ' גרוטו בעניין החזרה לאימונים. יו"ר המנהלת הודיע לגרוטו כי מבחינתו, הוא ידאג שכל חדרי ההלבשה יישארו סטריליים לפני האימונים. לפיכך, ייתכן שהחל מיום חמישי, אם הכדורגל אכן יחזור לפעילות, הקבוצות יצטרכו למצוא פתרון אחר – אחד מהם הוא שהשחקנים יגיעו לאימון לבושים במדי הקבוצה וכך ימנעו התקהלות מיותרת לפני האימון ויעלו ישירות לכר הדשא.

ארז כלפון, יו"ר מנהלת הליגות: "מחר, לאחר קבלת האישור הרשמי על ידי ממשלת ישראל, תוציא המנהלת הנחיות מסודרות לקבוצות בכל הקשור להתנהלות והקפדה על הוראות משרד הבריאות עם חידוש האימונים ולקראת חידוש המשחקים. הספורט המקצועני עמד בפני שוקת שבורה וכעת עלינו להתארגן באופן מיידי לחזרה למשחקים עד סוף החודש".

מ"בקש להודות לבעלי קבוצות, שחקנים ומאמנים בענף ועל התמיכה והעידוד ששאבתי מהם לאורך המאבק", המשיך כלפון. "הוכחנו כי עמידה על עקרונות, שמירה על הוראות החוק ותוך שיתוף פעולה עם משרדי הממשלה, הביאה לבסוף לשמירה על פרנסתם של 5000 משפחות, וקרן של תקווה למליוני אוהדים בבתים".

ארז כלפון
ארז כלפון | אבשלום ששוני

גם בארגון שחקני הכדורגל והכדורסל בירכו. ניר אלון (ראש חטיבת הספורט בהסתדרות), מושיקו מישאלוף (מנכ"ל ארגון הכדורגל) ועודד שעשוע (מנכ"ל ארגון הכדורסל) מסרו בתגובה להודעה על החזרת האימונים: "ארגון שחקני הכדורגל והכדורסל מביע את תודתו לשר התרבות והספורט ולשר הבריאות על ההחלטה הנכונה והחשובה בהחזרת האימונים לקבוצות. אנחנו שמחים על כך שהמאבק שניהלנו יחד עם המנהלות לכדורגל וכדורסל הצליח. הצלחנו בזכות הנחישות והמסירות של השחקנים שנרתמו מיד למען הספורט הישראלי כולו ובזכות האמונה שאין דרך אחרת".

"חזרת הספורט המקצועני לאימונים הינה בשורה נכונה וחשובה לאלפי המשפחות המתפרנסות באופן ישיר ולמיליוני האוהדים בישראל. שחקנים מקצוענים חייבים להתאמן באופן יומיומי, אי אפשר להתפשר. אין מדובר במותרות. כולנו בארגון השחקנים מתחייבים לשמור על ההנחיות לפעילות הספורט המקצועני ולשמש מודל לחיקוי. ההקפדה על הכללים וההנחיות חייבת להיות דרך החיים בעת הזו. אנחנו מקווים שהשחקנים והשחקניות בליגות יחזרו לכושר משחק בהקדם ונוכל לחדש את כל הליגות לטובת הספורט בישראל".

שר התרבות והספורט חילי טרופר: "הבטחנו כי ניאבק על חזרתו של הספורט הישראלי ואני שמח בהחלטה החשובה אליה הגענו בתיאום עם משרד הבריאות. שר הבריאות יולי אדלשטיין גילה הבנה למצב הקשה ואני מודה לו על ההקשבה והמחויבות לנושא. המשך רציפות הענף חשובה וקריטית הן מבחינה כלכלית והן מבחינה מורלית עבור הציבור הישראלי כולו. נמשיך לפעול במרץ ובאחריות כדי שכלל הספורטאים וענפי הספורט יוכלו לשוב לפעילות בצורה בטוחה ושמאות אלפי האוהדים יוכלו ליהנות ממשחקים ותחרויות"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי