דוניס: "30 הדקות הראשונות היו אסון, האחריות עליי"

מאמן מכבי ת"א הודה בטעות שלו בסיום ה-2:2: "החלטתי לשחק עם ארבעה בהגנה, אנחנו מאוד חלשים בשיטה הזו. בהמשך היינו יותר טובים, אך התגובה שלנו לא הספיקה". גלזר: "הראנו הרבה אופי, גאה להיות חלק מהקבוצה הזו"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מכבי תל אביב שוב אכזבה. דווקא אחרי ניצחון של אופי על סיבאספור בליגה האירופית, הצהובים חזרו הערב (שני) לליגת העל ורשמו פתיחה מסויטת במשחק העונה נגד מכבי חיפה, כשלאחר שמונה דקות בלבד הם כבר פיגרו בשני שערים. למזלה של האלופה, בהמשך היא הראתה את החוסן המנטלי שהעניק לה את התואר בשנתיים האחרונות וחזרה ל-2:2 בסיום, שבכל מקרה לא הסתיר את היכולת הלא מספקת.

המאמן גאורגיוס דוניס סיכם את המשחק בסיום: "אני חייב לקחת את האחריות על עצמי. החלטתי לשחק עם ארבעה שחקנים מאחור והקבוצה שלי ב-30 דקות הראשונות הייתה אסון. השחקנים לא התאימו את עצמם לשיטה של ארבעה בהגנה וזו אחריות שלי. השארנו את הלב בבית ובסוג כזה של משחקים, אם אתה לא משחק עם תשוקה, אין לך סיכוי לכלום. לאחר מכן היינו רציניים, נלחמנו ושינינו את המשחק והיינו הקבוצה הטובה יותר על המגרש. הייתה לנו הזדמנות להכריע לטובתנו, התגובה שלנו ב-60 הדקות האחרונות לא הספיקה ולא ניצחנו את המשחק".

"אנחנו מאוד חלשים עם ארבעה בהגנה. המרחקים והעמידה הטקטית שלנו חלשים מאוד", המשיך היווני, "זה אומר שאנחנו צריכים לעבוד מאוד קשה על זה, עשינו את זה בתחילת העונה אבל היום לא היינו טובים במערך הזה. אחרי 30 הדקות הראשונות שיחקנו עם ביטחון, יצרנו מצבים והנענו את הכדור מצוין. על זה אנחנו צריכים לשמור להמשך".

ההבדל בין הליגה לאירופה: "אני חושב שזה בעיקר התוצאות. סגניון המשחק שונה באירופה, שם יש לנו את האיזון כדי למנוע מהיריבה להגיע למצבים. בליגה אנחנו צריכים לשלוט בכדור, ליצור מצבים ולעצור התקפות מעבר. למשל, בשני המשחקים הראשונים יצרנו הרבה מצבים אבל לא הבקענו. אנחנו צריכים להשתפר בהתקפה כשיש לנו את הכדור ולדעת לעצור את התקפות המעבר".

ריקן. מכבי ת"א פתחה רע, אך הצליחה לסחוט נקודה | מאור אלקסלסי

דן גלזר שיתף בתחושותיו מהמשחק: "אני גאה להיות חלק מהקבוצה הזו. הראנו הרבה אופי. רצינו לנצח ובמחצית השנייה הרגשנו שאנחנו עושים את זה, אבל אי אפשר לפתוח משחק בפיגור 2:0, אי אפשר לתת לחיפה את היתרון הזה. אבל הראנו את כוח ההרתעה ואת זה שאנחנו לא נשברים בקלות. מחמאות לחיפה על היכולת שהם הציגו".

הביקורת של דוניס על הפתיחה: "אני מסכים עם זה ב-100%, זו לא מכבי ת"א שאנחנו רוצים לראות. אני לא מרגיש טוב עם הפתיחה שלנו, אבל לא הרבה קבוצות מצליחות לחזור ממה שהיה וצריך להסתכל גם על זה. אני אישית יוצא קצת עצבני כי הרגשתי שאפשר לעשות את זה, אבל אני מקווה שהתוצאות יגיעו בהמשך".

לא מצליחים למצוא את המערך המתאים: "זה קורה בהרבה קבוצות בעולם שמחליפים שיטה במהלך המשחק. צריכים ללמוד את שתי השיטות בצורה הכי טובה ואנחנו עובדים על זה באימונים. אני רוצה יותר לדבר על הלב שהצגנו במחצית השנייה, לעומת זה שלא שיחקנו עם הרבה לב ב-30 הדקות הראשונות ואת זה אנחנו צריכים לשנות. אני מקווה שניקח את ה-60 הדקות האלה ונעוף קדימה. מה היה חסר? הגול השלישי".

עדיין ללא ניצחון: "מאכזב מאוד. לא כך רצינו לפתוח את הליגה, אבל מצד שני אנחנו 100% באירופה ואני חושב שהרבה קבוצות היו מתחלפות איתנו. תמיד אומרים שהאליפות השלישית היא הקשה ביותר. אבל הליגה היא מרתון ואני בטוח שנשיג תוצאות יותר טובות".

"הראנו הרבה אופי". שחקני מכבי ת"א | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי