דוניס וסבוריט חטפו. גלזר: "אי אפשר לשבור אותנו"

"הכל פתוח, לא נוותר על הכתר", הבהירו באלופה לאחר ה-2:2 נגד מכבי חיפה. בחדר ההלבשה שררה אכזבה, היו בטוחים שהשער השלישי יגיע. הקשר סיפר על רגע המפנה, קנדיל זכה לשבחים. קשר התקפי עשוי להצטרף

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מכבי תל אביב אמנם הצליחה למחוק פיגור כפול אתמול (שני) במשחק החשוב נגד מכבי חיפה וסיימה בתיקו 2:2, אך האלופה עדיין צולעת בליגת העל. הקבוצה של גאורגיוס דוניס צברה שלוש נקודות בלבד מארבעת המשחקים הראשונים וזו פתיחת העונה החלשה ביותר בעידן מיטש גולדהאר. נקודת האור היא כמובן השמירה על המאזן המוצלח בסמי עופר שכן הצהובים לא נכנעו ליריבה מהכרמל במגרשה הביתה.

בסיום המשחק הייתה האכזבה ניכרת על פניהם של השחקנים. התחושה בחדר ההלבשה הייתה שמכבי ת"א הייתה יכולה לנצח את המשחק ושהיריבה ממול עייפה ושבורה אחרי שער השוויון של יונתן כהן. אחד השחקנים אמר: "פתיחת המשחק הייתה רעה ולא מובנת, השער השלישי של מכבי חיפה שהיה סוגר את המשחק היה בהחלט קרוב, אבל הצלחנו לחזור. הכל שוב פתוח, לא נוותר על האליפות. כולם יודעים עד כמה קשה לזכות באליפות שלישית ברציפות".

אחת הסיבות למחצית הראשונה החלשה הייתה ההרכב של המאמן היווני שממשיך לספוג ביקורות על בחירותיו. דוניס אמנם חזר למערך של ארבעה שחקני הגנה בניגוד לתיקו 0:0 נגד הפועל באר שבע אך טעה בהחלטתו לשבץ את שרן ייני כמגן ימני. הוא לקח אחריות בעצמו לאחר המשחק ואמר שחצי השעה הראשונה הייתה איומה והוא האשם בכך. מאור קנדיל שעלה לשחק זכה לשבחים ובקבוצה אמרו כי הוא מצליח להשכיח את עזיבתו של אלי דסה. המגן היה מצוין ואף בישל את שער השוויון.

דוניס מאוכזב. לקח אחריות | דני מרון

המגן מהצד השני, אנריק סבוריט, ממשיך לגלות חולשה העונה כשהאגף שלו, אגף שמאל – לא ממש קיים התקפית. מעבר לכך, הבלם לואיס הרננדס מתקשה מול שחקני התקפה מהירים.

שחקני הקבוצה מעריכים שדוניס יחזור למערך של חמישה שחקני הגנה כבר ביום חמישי במחזור השלישי בשלב הבתים של הליגה האירופית נגד ויאריאל, ואולי אף ימשיך בשיטה הזו במשחק הליגה הבא, נגד בני סכנין באצטדיון דוחא. השחקנים היו מעודדים מהיכולת לאחר הדקה ה-30 ובקבוצה הגדירו את המשחק הזה בכל זאת כטוב ביותר של הקבוצה העונה.

דן גלזר שהשתפר במחצית השנייה יחד עם חבריו, אמר לאחר המשחק: "לא היינו בעניינים, לספוג שני שערים תוך שמונה דקות זה בלתי נתפס. לאחר מכן הסתכלנו אחד לשני בעיניים והרנו את מכבי ת"א האמיתית אותה אי אפשר לשבור בקלות".

פתיחת משחק איומה. שחקני מכבי ת"א | מאור אלקסלסי

בשורות האלופה רוצים להגיע לחלון ההעברות בינואר בפער נקודות מינימלי ממכבי חיפה כדי לחשוב על חיזוק לקישור ההתקפי. חיזוק התקפי שכבר הגיע, לא מזמן, הוא החלוץ אלכסנדר פשיץ' ששולב שוב כמחליף ועושה רושם טוב אך זקוק לזמן כדי לחזור לכושר משחק מלא.

הקבוצה תמריא ברביעי לספרד בתקווה להמשיך את העונה הנפלאה שלה באירופה אחרי שני ניצחונות. הצהובים כבר הצליחו לנצח את "הצוללת הצהובה" בספרד, בעונת 2017/18 עם ג'ורדי קרויף, וניצח נוסף יקרב אותה לשלב 32 האחרונות במפעל.

מאור קנדיל מול טאלב טוואטחה. זכה לשבחים | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי