אסי בוזגלו בטור בכורה: מכבי חיפה התרגלה להיות במקום השני

ניקיטה רוקאביצה, אסי בוזגלו | מאור אלקסלסי

הירוקים צריכים להפסיק לתת כבוד למכבי ת"א, להפנים שהם הכי טובים ולהתרגל לריח של המקום הראשון. וגם: ההרכב הזוי של דוניס, מחמאות לקנדיל ופיטבול בשם אבו פאני

(גודל טקסט)

אני לא מצליח להבין את מאמן מכבי תל אביב, גאורגיוס דוניס. לא ברור לי איך הוא עלה בהרכב כזה. הוא תיקן את זה בהמשך, אבל פועל כך כדרך קבע – עולה בהרכב הזוי ומשנה במחצית. הפעם זה היה מאוחר מדי. אי אפשר לעלות עם שישה קשרים. הוא ניסה לשלוט באמצע, אך עלה בלי שחקני עומק. אייל גולסה, אבי ריקן, דור פרץ, דן ביטון, שרו ייני – כולם משחקים לרגל.

אם אני דוניס, מציב שני שחקנים מהירים ליד דן ביטון. הוא שחקן מגוון ומדהים, יש לו בעיטה מרחוק וראיית משחק. איתי שכטר היה חסר לי מאוד כשחקן שהולך לעומק ומעל כולם בהרבה, יונתן כהן – איך הוא לא פתח בהרכב? הוא וביטון צריכים להיות הבאנקרים וסביבם צריכים לבנות את מכבי תל אביב.

מאיזו סיבה הגיונית שרן ייני פתח בעמדת המגן הימני ולא מאור קנדיל? מהרגע שנכנס במחצית, הוא נראה בכושר שיא וגמר לטוואטחה את האוויר. אין פה מקום לרוטציה. קנדיל צריך להיות המגן הקבוע של מכבי תל אביב. הוא טוב באחד על אחד, משחק בביטחון ונלחם על כל כדור. נהניתי לראות אותו משחק אתמול.

מאור קנדיל מול טאלב טוואטחה | דני מרון

חיפה נתנה לת"א יותר מידי כבוד

יובל אשכנזי הגיע מבני יהודה ועשה בעונה שעברה מעבר למצופה, כך שלא הצלחתי להבין מדוע ברק בכר ספסל אותו, אבל אתמול נפל לי האסימון: מוחמד אבו פאני הוא פיטבול – שחקן שנושך, נלחם ומחלק כדורים. הבנתי את הכוונה של בכר לתת למכבי תל אביב לשלוט ולצאת להתקפות מעבר עם צ'רון שרי וניקיטה רוקאביצה המסוכנים, אבל ראו את ההבדלים בין המחציות. הצהובים, שמשחקים באירופה, נראו כמו מכונה משומנת במחצית השנייה. הם שטפו את המגרש ואילו מכבי חיפה נפלה מהרגליים. מכאן אפשר להבין איך העונה הזו תיראה בצל הקורונה.

בלט לעין שמכבי חיפה נותנת יותר מידי כבוד למכבי תל אביב. ברגע שהצהובים השתלטו על מרכז השדה, זה היה עניין של זמן עד שהם יחזרו למשחק. לדעתי הירוקים התרגלו להיות במקום השני ומצפה לברק בכר הרבה עבודה, בעיקר בפן המנטלי. למזלו, הם ביתרון של ארבע נקודות ומשחק ביד, שזה פער מספיק גדול. הקבוצה שלו כן מאוזנת. התרשמתי לטובה מבוגדן פלאניץ'. לטוואטחה ייקח זמן להיכנס לכושר. שרי כוכב כדורגל, רוקאביצה סקורר מדהים ויש עוד כלים התקפיים כמו וילדסחוט וחזיזה שיכולים לעשות את ההבדל. באשר לעמדת השוער, ג'וש כהן חייב לחזור על חשבון עומרי גלזר בהקדם.

אם הייתי צריך להמר כיום, לדעתי מכבי חיפה תזכה באליפות. זה כמובן תלוי במה שמכבי תל אביב תעשה באירופה ובעיקר בעבודה המנטלית של בכר ואיתן עזריה עם הקבוצה. הירוקים צריכים להתרגל להסתכל למכבי תל אביב בגובה העיניים ולהתמודד עם הציפיות הגבוהות. הם צריכים להפנים שהם הכי טובים, להרגיש נוח יותר במקום הראשון ורק אז הם יוכלו לקחת את התואר מהצהובים. אם לא השנה, מתי?

ברק בכר | מאור אלקסלסי

צפו: 2:2 סוער בין מכבי חיפה למכבי ת"א

מסי עשוי לחתום בקבוצה חדשה כבר בינואר

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי