קרב מוחות: דוניס התאושש בצורה מרשימה מהנוק-אאוט של בכר

משחק העונה בין מכבי חיפה למכבי ת"א עמד בציפיות, בין היתר בזכות צוותי אימון משובחים. השינוי שבכר הביא לכרמל, הנקודה שדוניס חייב לשפר וההבדל לעומת איביץ'. אוזן מנתח

(גודל טקסט)

משחק העונה הראשון של עונת הקורונה עורר ציפיות ועמד בהן. האלופה מכבי ת"א הגיעה לסמי עופר כשהיא מחפשת ניצחון ראשון העונה בליגה דווקא מול הטוענת מספר אחת לכתר, מכבי חיפה, שערב המשחק עמדה על מאזן מושלם אחרי שני משחקים.

ברק בכר ידע שהמפתח לניצחון טמון במרכז שדה אגרסיבי שיעמוד עם מרכז השדה של האלופה ולכן עלה עם לביא, אבו פאני ורודריגס לראשונה ביחד בהרכב, כשהספרדי הצטרף לבלמים מימין כדי לחפות על מאבוקה, לאשר גמישות טקטית ולשפר את הנעת הכדור. שרי שיחק בעמדה מספר 10 מאחורי רוקאביצה (בהגנה הוא לחץ על דן גלזר), שהתחיל כחלוץ מימין ויאניק ווילדסחוט פתח כחלוץ בשמאל. מכבי ת"א מנגד פתחה עם קו של ארבעה בהגנה כשהרננדס הוצב לצידו של טיבי, ייני וסבוריט פתחו כמגנים ובחלק הקדמי הועדף במפתיע אדוארדו גררו על יונתן כהן, אילון אלמוג ואלכסנדר פשיץ, כשדן ביטון הוצב בכנף ימין.

נוק-אאוט והתאוששות

קרב מרתק בין שניים מהמאמנים המשובחים בארץ הסתיים בשוויון. בכר הימם את דוניס בפתיחה כשפתח עם שני חלוצים ושרי מאחוריהם כששני שערי הבזק של הירוקים הובקעו בדיוק מאותו מקום ובשיתוף פעולה בין שני האסים של חיפה, שרי ורוקאביצה. גם ההצבה של רודריגס כבלם ימני שיבשה את המשחק של הצהובים שלא הצליחו למצוא את עצמם בהתקפה בשליש הראשון של המשחק. מנגד, דוניס כשל במערך שבו פתח את המשחק אבל התגובה שלו הייתה לא פחות מרשימה מהפתיחה של יריבו. בדקה ה-28 הוא קרא אליו את גולסה, ביטון, פרץ וגלזר, התאים את המערך לזה של חיפה, דחף את סבוריט לעמדת הבלם ועבר ל-5:2:2:1, המערך שעבד לו נהדר באירופה.

ברק בכר | מאור אלקסלסי

המעבר לארבעה קשרי אמצע יצר יתרון מספרי משמעותי במרכז לטובת הצהובים והעביר אליהם את השליטה במרכז השדה וכך גם הגיע השער שהחזיר אותם למשחק. 15 מסירות ברצף וארבע מסירות אחרונות מהמרכז, שמי שהיו מעורבים בהן הם פרץ גלזר, ביטון וגולסה, הסתיימו בשער קבוצתי מושלם של גררו. גם החילופים של דוניס במחצית ובהמשך עם יונתן כהן היו נהדרים והביאו בסופו של דבר לחלוקת הנקודות.קיבלנו קרב נפלא בין שני צוותי אימון ברמה מאוד גבוהה והקרב הזה סיפק לנו משחק כדורגל נהדר, מרגש, הפכפך – בדיוק כמו שמשחק עונה צריך להיות.

גאורגיוס דוניס, אנריק סבוריט | דני מרון

עם בכר אפשר לזכות באליפות

מרקו בלבול השאיר לברק בכר סגל מצוין והאחרון שדרג את הסגל הזה והפך מהר מאוד את מכבי חיפה לקבוצה הרבה יותר מגוונת ואיכותית מהעונה שעברה. בכר ממשיך בחיפה את מה שעשה בבאר שבע, כשהוא מפתיע בהרכבים, משנה מערכים, משתמש בשחקנים בצורה נכונה בעמדות שנוחות להם ובהתאם ליריבה. היכולת של בכר לאמן מספר מערכים באותה יעילות תקשה על היריבות של חיפה להתכונן אליה ויעניק לה יתרון בפתיחת משחקים. העונה עדיין ארוכה, אבל אם נלמד מהניסיון של בכר בב"ש, ככל שהעונה תתקדם והשחקנים יבינו טוב יותר את מאמנם, כך חיפה תשתפר. למרות שלא ניצחה את המשחק, אין ספק שהירוקים הראתו אתמול יותר מכל משחק בעונה שעברה, שהפעם הם יכולים ללכת עד הסוף.

דוניס חושב התקפה

הכוח של מכבי ת"א בשנתיים האחרונות היה המשמעת הטקטית והעבודה ההגנתית של כל הקבוצה, שני אלמנטים שייצרו קבוצה בלתי ניתנת להכנעה ברמת הליגה. מצד שני, הכדורגל לא היה מבריק, לא קיבלנו תבניות התקפה חכמות והכדורגל היה יותר כוחני מיצירתי. דוניס מאמן שונה לגמרי. קודם כל חושב התקפה, מגיב למשחק, יש לו הרבה רעיונות התקפיים והוא נותן יותר חופש לשחקנים. הדרך שבה הוא שינה את המשחק במחצית הראשונה עם שינוי מערך וללא חילוף חיצוני, יחד עם החילופים הנהדרים שביצע בהמשך, הפכו את משחק העונה ממשחק שנראה בדרך לתבוסה כואבת, למשחק שבו האלופה יצאה מאוכזבת שלא לקחה את כל שלוש הנקודות.

היכולת הזו של דוניס להגיב ליריבות ולשנות בין משחקים ותוך כדי משחקים היא זו שגורמת לצהובים להצליח באירופה בניגוד לעונות הקודמות, אבל לפחות כרגע מקשה עליהם לייצר רצף בליגה. ברגע שדוניס ילמד קצת יותר את הליגה שלנו, שלמשחקים בה, בניגוד לאירופה, הוא עדיין לא מגיע עם הרכבים טובים, גם הניצחונות יגיעו ומכבי ת"א תהיה זו שתלך עם מכבי חיפה ראש בראש עד הסוף.

שחקני מכבי חיפה, שחקני מכבי תל אביב | מאור אלקסלסי

בחסות הקורונה: ליגה מרתקת

שתי קבוצות בשלב הבתים של הליגה האירופית אחרי שנתיים שחונות, האלופה עדיין ללא ניצחון אחרי ארבעה משחקים, העולה החדשה מוליכה את הטבלה, עליה בכמות השערים ובעיקר הרגשה שהליגה פתוחה לחלוטין ובניגוד לשנתיים האחרונות צפוי לנו מאבק אליפות מרתק. מה עוד נבקש? אה כן, שהקורונה תיגמר והקהל הנפלא של הכדורגל הישראלי יחזור למגרשים. אבל עד שזה יקרה, בהחלט אפשר ליהנות מהכדורגל שלנו דרך המסכים, כי יש לנו העונה יופי של כדורגל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי