דוניס: "באנו בלחץ", אביטן: "רוצה לבטל את ה-VAR"

מאמן הצהובים שם את ניצחון הבכורה בליגה בפרופורציות: "שלטנו וייצרנו מצבים, אך לא אהבתי את השער שספגנו בסיום". מנגד, יריבו על הקווים התאכזב משיפוט הווידאו: "זה מוציא את הכיף מהמשחק". טיבי ימריא לנורבגיה

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב שחררה אנחת רווחה גדולה הערב (ראשון), לאחר שהשיגה את ניצחון הבכורה שלה בליגת העל לעונת 2020/21, 1:2 על בני סכנין משערים של יונתן כהן ואלכסנדר פשיץ'. הצהובים עלו למקום השמיני ורחוקים ארבע נקודות מהמוליכה מכבי חיפה, אם כי לירוקים משחק חסר. זמן קצר אחרי סיום המשחק, ההתאחדות לכדורגל הודיעה כי בלם האלופה, איתן טיבי שסובל מרגישות במפשעה ונותר מחוץ לסגל הערב, ימריא עם נבחרת ישראל לנורבגיה מחר לאחר שנבדק על ידי רופא הנבחרת, ד"ר אודי קאופמן.

בחזרה למשחק הערב. מאמן מכבי תל אביב גאורגיוס דוניס התייחס להופעה של שחקניו לאחר הניצחון: "ידענו לפני כן שאנחנו בלחץ, כי לא ניצחנו בארבעת המשחקים הקודמים. המטרה הייתה למצוא איזון בהרכב ובעמידה על המגרש. לאורך רוב המשחק שלטנו, ייצרנו כמה מצבים, היינו יציבים בראש ובנינו ביטחון צעד אחרי צעד. לא אהבתי את התגובה שלנו בשניות האחרונות, כי בקבוצה גדולה אסור בדקה האחרונה לקבל פנדל בהתקפת מעבר. עכשיו הזמן לעבוד קשה ולמצוא מה צריך לשפר, כי החודש האחרון היה קשה מאוד עבורנו, על מנת שלאט לאט נהיה קבוצה יותר טובה עם כדורגל יותר טוב ונשיג את המטרה -לזכות שוב באליפות".

האם הבעיה היא בהתקפה: "לא, מצאנו את התיאומים מבינת ההרכב. מה שקרה בחודש וחצי האחרונים זה שהרבה שחקנים נעדרו ויצאו מכושר משחק. אחרי שחזרו, שיחקנו המון משחקים. היינו צריכים להגן עליהם מפציעות והמצב היה מורכב מאוד. עכשיו אני מקווה שהכל ילך בסדר, שנמצא את היציבות ונתקן את מה שצריך בהגנה ובהתקפה".

האם נראה מכבי שונה אחרי הפגרה: "בכל פעם שיש פגרה אנחנו שולחים הרבה שחקנים לנבחרת והם חוזרים שלושה-ארבעה ימים לפני המשחק הבא. יש לנו זמן לעבוד עם שאר השחקנים על דברים טקטיים ולהשתפר ביכולת שלנו".

האם קיבל את מה שהוא ציפה מפשיץ': "לאלכסנדר לא קל, כי הוא בא בלי זמן הכנה, לא שיחק מאז העונה שעברה והייתה לו פציעה קטנה. שחקן עם יכולות וסגנון כמו שלו, חשוב להכניס לעניינים לאט לאט באימונים ובמשחקים, אבל יש לו את האופי והיכולת כדי לעזור לנו המון".

שחררו אנחת רווחה. שחקני מכבי ת"א | מאור אלקסלסי

פשיץ' עצמו דיבר על התחושה אחרי שער הבכורה וניצחון הבכורה של קבוצתו: "אני מרגיש יותר טוב אבל עדיין לא 100%, כי המצב והקורונה מנעו ממני לשחק. לאט לאט אני מנסה להשתפר. אני מסוגל לעמוד בציפיות ממני, כי שיחקתי בעבר בסרביה, בכוכב האדום, שרוצה לנצח בכל משחק. באתי לכאן כי אני אוהב את הלחץ הזה".

האם אפשר לסגור את הפער ממכבי חיפה: "כשבאתי למכבי היו הרבה בעיות עם הקורונה ושחקנים שפספסו אימונים, אבל הדברים משתפרים וכולם דוחפים כדי לתת את המקסימום ולהשתפר ולנצח משחקים. המשחק הזה, לדעתי, ישנה הרבה דברים".

פשיץ'. שער בכורה וניצחון בכורה | מאור אלקסלסי

בצד המפסיד, ניסו אביטן שיתף בתחושות מההפסד: "כשאתה מאמן קבוצה בליגת העל אתה רוצה נקודות, ככה אני בא למשחקים. אני לא מוותר ולא יוצא עם 'הפסד מכובד'. היו דקות שהם היו עדיפים והיו דקות גם שעשינו דברים לא רעים, בסך הכל החבר'ה עובדים על המגרש ומחויבים. אנחנו קצת מאוכזבים".

על רקע השער של פשיץ' ומספר התערבויות של שופטי המסך במשחק, המאמן אמר על השיפוט: "אני רוצה שלא יהיה VAR בכדורגל, זה מוציא את הכיף מהמשחק ופוגע בשטף. אני בעד להוציא את זה".

על העתיד של בני סכנין הוסיף: "מבחינתי המטרה הראשונית היא להחזיר כמה שיותר שחקנים לכשירות. יש לנו שחקנים שעדיין בחוץ וזה חבל, כי יש לנו סגל טוב עם שחקנים איכותיים. אנחנו זקוקים לקצת יותר זמן הכנה, השבוע הזה בא בזמן טוב. חד משמעית אני מאמין בקבוצה, בסגל ובמועדון. סכנין צריכה להיות בליגת העל, האחריות היא עליי ואני מקווה לעמוד במשימה".

אביטן. לא אוהב את שיפוט הווידאו | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי