קנדיל וגלזר התאמנו, ייני נפרד מהנבחרת: "זה הזמן של הצעירים"

אחרי שפרש מהמדים הלאומיים, קפטן מכבי ת"א סיפר מה הוביל להחלטה והודה: "הקריירה שלי נותנת תקווה לספורטאים שמתגלים מאוחר". דוניס: "מצפות לשרן שנים רבות איתנו". המגן והקשר כשירים לחדרה

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

אחרי שהשיגה 1:2 על בני סכנין לפני פגרת הנבחרות, מכבי תל אביב תקווה לחבר לראשונה העונה במסגרת הליגה שני ניצחונות רצופים, כשתתארח בנתניה אצל הפועל חדרה (ראשון ב-20:00, ישיר בספרוט1). היום (חמישי) קיבל המאמן גאורגיוס דוניס בשורה נהדרת: מאור קנדיל ודן גלזר התאוששו מפציעות, השלימו אימון מלא ויוכלו להיכלל בסגל. לראשונה מזה כמעט שבועיים, לרשות המאמן היווני עמדו כל השחקנים, כולל אדוארדו גררו ששב מנבחרת פנמה.

אין ספק שעבור האלופה היה לא פשוט בכלל לקיים אימון ללא שחקני הנבחרת הרבים. המאמן גאורגיוס דוניס התייחס לכך: "עלינו להתמודד עם זה. במהלך פגרת הנבחרות יש לנו נציגים רבים, הכי חשוב שהם יהיו כשירים ויעזרו לנו במשחק הליגה הבא".

לאלופה מצפה לוח זמנים צפוף במיוחד, מרתון של 11 משחקים (שמונה בליגה ושלושה באירופה) בחמישה שבועות. דוניס אמר על כך: "קשה לשחק כמעט כל שלושה ימים, אבל נתייחס כל משחק לגופו, כל משחק הוא כמו גמר עבורנו. עלינו להראות שאנחנו במצב טוב, לשחק כדורגל טוב, להשתפר ולהשיג תוצאות".

שחקני מכבי ת"א. רוצים ניצחון ליגה נוסף | מאור אלקסלסי

על הפועל חדרה: "אני מצפה למשחק קשה. זו קבוצה שעובדת ומשקיעה, היא מאוחדת. התוצאות שלה מתחילת העונה לא הכי טובות אבל אנחנו מכבדים אותה. הכי חשוב מבחינתי הוא סגנון המשחק שלנו ושנפגין ביטחון. כמובן שננתח את היריבה ונכבד אותה".

כמו כן התייחס המאמן לפרישתו של הקפטן שרן ייני מהנבחרת: "הוא היה מוכן לצעד הזה, הוא כמעט בן 34. אני חושב שהוא היה מאושר בנבחרת ונתן הכל. הוא מיצה את הפרק הזה ועכשיו הוא מתרכז במכבי. יש לו אופי מצוין, הוא מקצוען ומבחינתי אם ימשיך לעבוד כפי שהוא עושה כרגע באימונים בכל יום – מצפות לו עוד שנים רבות במכבי".

ייני. "אם ימשיך ככה יש לו עוד שנים ארוכות" | מאור אלקסלסי

צפו: שרן ייני מדבר על הפרישה מהנבחרת וההכנות להפועל חדרה

הקפטן הצהוב שרן ייני, שכאמור פרש מהנבחרת, התייצב לצד דוניס ואמר: "זה בוקר מרגש, כן, לא ציפיתי להתרגש כל כך. סיימתי את דרכי בנבחרת. חלק מהזיכרונות הכי טובים שלי הם בנבחרת והיה מרגש להיפרד מכולם. הסיפור שלי הוא מעניין עבור הרבה: לא הוזמנתי לנבחרת, לא הייתי שחקן הרכב בגילאי נערים, התחלתי לשחק רק בנוער, הוזמנתי לנבחרת האולימפית יום לפני הגיוס שלי. לא היה לי אפילו ספורטאי פעיל. זה נותן קצת תקווה לשחקנים שמתגלים מאוחר. כל אחד יכול להגיע למשהו טוב".

ייני היה חלק מהנבחרת הצעירה שהגיעה לטורניר גמר אליפות אירופה ב-2007 ולאחר מכן במשך שבע שנים לא זומן לנבחרת. קפטן הצהובים נזכר: "קראו לי לנבחרת כמגן ימני שמשחק שלוש שנים בעמדה הזו ואז פתאום שיחקתי כקשר והיה עליי לשמור על כריסטיאנו רונאלדו. זה אחד המשחקים הכי זכורים שלי, לא רק ברמה מקצועית אלא פשוט חוויה לשמור על שחקן כזה, לקשקש איתו באמצע המשחק, להרגיש את העוצמות וכל המסביב וכמות הצופים ברמת גן. זה היה מטורף.

שרן ייני | ברני ארדוב

על כך ששימש כקפטן לאחר יציאתו של נאתכו אתמול: "כשביברס הוחלף הוא העביר לי את הסרט. אמרתי לו 'מה אתה עושה, תן לטיבי', ואז הוא אמר לי 'מה פתאום, זה המשחק האחרון שלך' ונתן לי חיבוק. יש לנו מערכת יחסים מצוינת, אני חושב שהוא בן אדם מדהים ושחקן מצוין. מדינת ישראל זכיתה שאחד כזה יכול לשמש דוגמא ולייצג אותה. הוא נתן לי הזדמנות לקבל סטנדינג אוביישן מהקהל. כלומר, מאנשי הנבחרת. שמח שיצא לי לצחוק קצת ולהיפרד מכולם"..

על המשך הקריירה והסיבה לפרישה: "עכשיו אני מאה אחוז במכבי ת"א. סיימתי לשחק בנבחרת, כי זה נכון עבורה. הרי אם נעלה לטורניר גדול, אהיה בן 36 או 38 ועדיף ששחקנים צעירים יקבלו ניסיון ויהיו מוכנים לרגעים המכריעים. בזווית האישית עליי למצוא את המנוחות כדי להאריך את הקריירה במכבי ת"א. אני אוהב שיש לנו לו"ז צפוף ומלא משחקים ובשביל זה אנחנו פה בעצם".

על המשחק הקרוב בליגה: "חדרה קבוצה מצוינת, עלינו להיזהר ולהישמר, ללמד אותה טוב. חלק, כמו איתן טיבי, דור פרץ ואייל גולסה, צריכים לנוח אחרי המשחקים בנבחרת, אבל אמנם רגילים לזה ולא תהיה בעיה. נלמד את היריבה היטב כדי להשיג את התוצאה הכי טובה. בכדורגל אין לך זמן התאוששות, זה תמיד מאוד מעניין לכל מי שקרוב לעולם שלנו. האוהדים מתרגשים לאורך כל השבוע, אצלנו זה לא משנה, עלינו לעשות את הסוויץ' מיד וזה חלק מהמקצוענות שלנו".

שרן ייני | מכבי תל אביב, רשמי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי