עצבים בכרמל: "פלאניץ' רע, ההגנה מביכה". במועדון העבירו מסר

במכבי חיפה מתוסכלים לאחר ההפסד 3:2 לכפ"ס: "לא ייתכן שנספוג שלושה שערים". הבלם חטף, ולא רק הוא: "הזרים לא תורמים". בקבוצה הבהירו: "טועה מי שחושב שמקומו ב-11 מובטח". דאגה גם מההתקפה: רק רוקאביצה מבקיע

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

הלם גדול ותסכול ענק במכבי חיפה לאחר ההפסד אתמול (שלישי) 3:2 להפועל כפר סבא, שהיה ההפסד השני ברציפות תוך ימים ספורים. בכרמל היו בטוחים שהמעידה בדרבי הייתה חד פעמית אלא שגם אתמול הפגינו הירוקים יכולת מאכזבת. אחד האנשים המתוסכלים ביותר היה נשיא המועדון, יעקב שחר, שראה מיציע הכבוד את קבוצתו ממשיכה להציג הגנה מביכה. כזכור, הנשיא קיים שיחה קשה מול השחקנים בצוותא עם המאמן ברק בכר אך כלום לא עזר. אחרי שישה משחקי ליגה, הירוקים ספגו כבר עשר פעמים.

בכר ניסה להשאיר את שחקניו במתח כאשר לא תרגל את ההרכב הראשון וביצע שלושה שינויים בחלק האחורי כאשר העלה את רז מאיר, עופרי ארד וטאלב טוואטחה אבל גם השינויים האלה לא שיפרו את החלק האחורי של הקבוצה. סגנית האלופה ספגה בדיוק כמו הפועל כפר סבא ורק לבני סכנין (14 שערי חובה) הגנה גרועה יותר בשלב הזה.

"לא יכול להיות שנספוג שלושה שערים במשחק אחד. זה מביש ולא מתאים לשחקנים שרוצים אליפות", אמרו בחיפה. "אולי יש כאן שחקנים שכבר חשבו שהמקום שלהם בהרכב מובטח אז הם טועין ובגדול". מי שזכה למירב הביקורת הוא הבלם בוגדן פלאניץ' שהתקשה מול קיזיטו. "לא יכול להיות שבכר שם עליו את הקלפים וזה הבלם שאנחנו מקבלים" אמרו במועדון והוסיפו: "בכלל הזרים שהגיעו בקיץ בינתיים לא משדרגים אותנו. פלאניץ' חלש, רודריגס לא משפיע ודוניו כלל לא משותף".

שחקני מכבי חיפה. עוד משחק נרפה | אריאל שלום

ביקורת נוספת הופנתה גם לחלק הקדמי כאשר הקבוצה אומנם כבשה שני שערים והגיעה למצבים במחצית הראשונה, אבל ברגעי המפתח במחצית השנייה לא היה אף שחקן מהחלק ההתקפי שהשפיע על המשחק. "מדאיג מאוד שאם ניקיטה רוקאביצה ביום בינוני אין מישהו שיכול לכבוש לידו וחייבים למצוא לזה פתרון", אמרו בחיפה. גם בכר לא נותר נקי כאשר ביקורת נוספת שעלתה היא כיצד במצב של פיגור לא נכנסו שני שחקני ההתקפה מהספסל בדמותם של גודסוואי דוניו וסתיו נחמני.

בקרב השחקנים מבינים כי גם מעמדם ירד משמעותית לבטח מתחילת העונה והם מודעים לכך שרוב האשמה נופלת עליהם, אך חלקם ציינו כי ישנו חוסר ביטחון הנובע גם מהשינויים הגדולים בהרכב מדי משחק וגם מהעובדה שהצוות המקצועי טרם מצא את השיטה המתאימה לתקופה הזאת. "שיחקנו בשיטה מסוימת במוקדמות הליגה האירופית בניצחון על רוסטוב, שהיה המשחק הטוב של העונה ומשום מה זה השתנה", אמר אחד השחקנים.

בכרמל מקווים כי שני ההפסדים האחרונים לא יכניסו את הקבוצה למשבר כאשר כבר ביום שני מצפה לקבוצה משחק ביתי חשוב מאוד מול בית"ר ירושלים. לא מן הנמנע כי השוער ג'וש כהן יקבל מחודשת בין הקורות וגם ארנסט מאבוקה עשוי לחזור ל-11. המגן טאלב טוואטחה הרגיש מתיחה ולכן הוחלף במחצית וייבדק בימים הקרובים.

רוקאביצה. "כשהוא בינוני אין מישהו אחר שכובש" | אריאל שלום

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי