הגיעה לליגה בגדול: 0:3 חלק למכבי ת"א על הפועל כפ"ס

אחרי המשחק המרשים נגד ויאריאל, האלופה עקפה זמנית את מכבי חיפה בטבלה עם הניצחון השלישי ברצף בליגה. יונתן כהן להט עם שער (52) ושני בישולים, פשיץ' (38) ודן ביטון (45) כבשו. שכטר הורחק בסיום המשחק

(גודל טקסט)

פתיחת העונה המקרטעת של מכבי תל אביב בליגת העל נמחקה לגמרי. אחרי שאלופת ישראל סיימה ביום חמישי האחרון בתיקו מרשים נגד ויאריאל בליגה האירופית, הערב (ראשון) היא כבר חיברה ניצחון שלישי ברצף בליגה עם 0:3 חד וחלק נגד הפועל כפר סבא, ובכך היא עקפה לראשונה העונה את מכבי חיפה בטבלה.

מצטיין המשחק הוא ללא ספק יונתן כהן. אחרי משחק טוב נגד הספרדים, הכוכב של הצהובים הבריק במשחק נגד הירוקים מהשרון עם צמד בישולים נהדרים ושער בנגיחה אשר קינח את התצוגה שלו. אלכסנדר פשיץ', אשר כבש נגד ויאריאל בחמישי, היה הראשון למצוא את הרשת הערב לאחר שסיפק עקב יפהפה והכניע את מתן זלמנוביץ' בדקה ה-38. שניות ספורות לפני הירידה להפסקה גם דן ביטון נכנס לרשימת הכובשים והבקיע את שערו הראשון העונה בליגה.

כבר לפני פתיחת המשחק ניתן היה לראות את ההרכב ההתקפי של גאורגיוס דוניס, כאשר כהן פתח בחלק הקדמי לצד טל בן חיים ופשיץ'. מנגד, עמיר תורג'מן קיווה להמשיך את היכולת שהציגה הקבוצה שלו נגד מכבי חיפה, כאשר ביצעה מהפך וניצחה 2:3 אדיר מבחינתה. לצערו של המאמן, אשר מעמדו התערער כבר לפני מספר שבועות, השחקנים שלו רשמו הפסד רביעי העונה.

הגיעה לליגה בגדול. מכבי תל אביב חוגגת בבלומפילד | דני מרון

במהלך תוספת הזמן נרשם אירוע מיותר מאוד עבור מכבי ת"א במשחק – איתי שכטר, שעלה מהספסל רק בדקה ה-73, ספג כרטיס צהוב שני אחרי שגלש עם הרגל קדימה ישירות לגופו של זלמנוביץ'. שתי דקות לפני כן, החלוץ תפס את קיזיטו רחוק מהשער וראה את הכרטיס הצהוב הראשון.

כאמור, באופן זמני, השחקנים בצהוב-כחול עלו מהמקום השמיני אל החמישי בטבלה, כשבדרך הם עברו גם את מכבי חיפה, שתשחק מחר נגד בית"ר ירושלים ותקווה לנצח אחרי שני הפסדים. במחזור הבא תצא מכבי ת"א למשחק חוץ לא פשוט נגד מ.ס. אשדוד (7.12), כשלפני כן היא גם תשחק נגד קרבאח בליגה האירופית (3.12). כפ"ס מנגד, כשלא ידוע אם תורג'מן יהיה זה שיעמוד על הקווים שלה, תפגוש את הפועל חדרה (6.12) מהמקום האחרון.

הרכבים

מכבי תל אביב: דניאל טננבאום, מאור קנדיל, שרן ייני, לואיס הרננדס, אנריק סבוריט, דור פרץ, אייל גולסה (איילון אלמוג, 81), דן ביטון (אבי ריקן, 81), טל בן חיים (מתן חוזז, 73), יונתן כהן (ניק בלקמן, 81), אלכסנדר פשיץ' (איתי שכטר, 73).

הפועל כפר סבא: מתן זלמנוביץ', עומר דנינו (טום שלח, 68), טל מכלוף, סודיק אטנדה, אביב סולומון, ג'ורג' פוצ'יבה, טריקו גטהון, בן רייכרט (רז כהן, 68), אור דסה (שגיא דרור, 56), מייקל אומו (אמאדו סוקונה, 56), קיזיטו.

המשחק נפתח בדקת דומייה לדייגו מראדונה | דני מרון

מהלך המשחק

דקה 3, איום ראשון במשחק: יונתן כהן פרץ נהדר על האגף הימני והוציא כדור רוחב ישירות לפשיץ', הסרבי הגיע לכדור אך לצערו פגע בקורה של זלמנוביץ'.

פשיץ'. איום ראשון לשער | דני מרון

דקה 26, התקפה נוספת של מכבי ת"א: הפעם זה היה קנדיל שהוביל את הכדור באגף, הוציא כדור רוחב אשר פגע באחד משחקני ההגנה ועשה את דרכו לשער. זלמנוביץ' לא לקח סיכונים והדף לקרן.

מכבי תל אביב ממשיכה עם הלחץ | דני מרון

דקה 33, הכדור במשקוף! מכבי ת"א מתקרבת לשער יתרון במשחק, קנדיל הוציא כדור גובה מהאגף אשר נחת על החזה של יונתן כהן, החלוץ המשיך מהאוויר ופגש את המשקוף של כפ"ס.

דקה 37, הפועל כפר סבא כמעט הבקיעה! הרננדס איבד את הכדור לקיזיטו בקצה הרחבה, החלוץ ניצל עמידה לא טובה של טננבאום כדי להפתיע עם בעיטה מרחוק, אבל הכדור שלו פספס בסנטימטרים את המסגרת.

קיזיטו גמב להרננדס את הכדור וכמעט הבקיע שער מפתיע | דני מרון

דקה 38, 0:1 למכבי תל אביב! הלחץ על השער של כפ"ס עשה את שלו – יונתן כהן הוציא כדור רוחב מהאגף השמאלי לעבר מרכז הרחבה, פשיץ' הקדים את כולם ומצא את הרשת עם עקב יפהפה.

שער נהדר של פשיץ' | דני מרון
מכבי תל אביב ביתרון | דני מרון

דקה 45+1, 0:2 למכבי תל אביב! הצהובים הכו בפעם השנייה במשחק – שוב זה היה יונתן כהן עם הבישול, הפעם לדן ביטון, שהבקיע ללא בעיות.

יונתן כהן ודן ביטון חוגגים | דני מרון

מחצית שנייה

דקה 53, 0:3 למכבי תל אביב! זה כנראה היה השער הכי קל במשחק, לאחר שדן ביטון הרים כדור קרן לעבר מרכז הרחבה, יונתן כהן עמד ללא שמירה ונגח לרשת.

צמד בישולים ושער לכוכב הצהובים | דני מרון

דקה 58, יונתן כהן כמעט השלים צמד: כדור גובה של בן חיים עשה את כל הדרך לעבר הראש של כהן, שנגח מצוין ונהדף על ידי זלמנוביץ' לקרן ברגע האחרון.

דקה 90, איתי שכטר הורחק: חלוץ מכבי תל אביב, שנכנס למשחק רק בדקה ה-73, ביצע שתי עבירות מיותרות מאוד מבחינתו ומבחינת הקבוצה שלו, דניאל בר נתן שלף מיד את הכרטיס האדום.

דקה 93, שריקת הסיום של המשחק: מכבי תל אביב ניצחה 0:3 את הפועל כפר סבא.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי