מנהל מקצועי בכיר, השקעה שפויה וספונסריות ענקיות: בית"ר מפנטזת

השייח' חמד בן ח'ליפה עם משה חוגג | בית"ר ירושלים

התקציב המתוכנן: 60-80 מיליון, אך שתי חברות תעופה וחברות נדל"ן שוקלות להגדילו לממדי ענק ולהחתים ישראלים וזרים בכירים. שמו של גרנט עלה. שחקן: "ביכולת כזו הוא רכש קבוצה שתרד". האוהדים בגרפיטי נגד חוגג

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

לא זה מה שרצו חמד בן ח'ליפה ובנו מוחמד בן חאמד בן ח'ליפה, לראות אתמול, רגע אחרי חתימת העסקה. בית"ר ירושלים הובילה אך נכנעה 2:1 להפועל באר שבע באצטדיון טדי במה שהיה הפסדה השלישי ברציפות בליגה. בבית"ר סיפרו כי דווקא בנו של השייח' לקח את ההפסד לב"שבצורה קשה, אחרי שסוכם כי יהיה מעורב בתוך הנהלת הקבוצה. שינוי באחוזי האחזקה בבעלות, יש לציין, אמור לעבור דרך הוועדה לאישור זכויות של ההתאחדות, מה שאומר שכרגע בן ח'ליפה יוכל לקבל החלטות עם חוגג, אך ממתין לאישור הוועדה כדי לקבל אישור רשמי לבעלות. בנו, מוחמד, צפוי להגיע לארץ בקרוב אך לא יגור בישראל וינהל את העסק בשלט רחוק.

צפו: בית"ר ירושלים מפסידה 2:1 להפועל באר שבע

עם כל הכבוד להפסד על הדשא, שגרר ביקורת על השיפוט ("זה פנדל? הוא הרג אותנו עם ההחלטה הזאת. שערוריה", אמרו בבית"ר), נתחיל עם מה שקורה מחוץ לדשא. בית"ר תערוך היום מסיבת עיתונאים בה יכריזו על מהות השותפות. כפי שפורסם לראשונה באתר ספורט1 השבוע, בן ח'ליפה מנסה לרתום לטובת העסקה את שתיים מחברות התעופה הגדולות באיחוד, פליי אמירייטס, שמשקיעה בין היתר גם בארסנל, ואיתיחאד איירווייז, שמשקיעה בין היתר גם במנצ'סטר סיטי.

יחד עם זאת, מקורבים לעסקה שללו את הפרסומים לפיהן תקציב הקבוצה יעמוד על יותר מ-150 מיליון שקל. "מי שאומר שהתקציב יהיה 150 או 200 מיליון שקל לא מבין את העסקה", אמרו. אותו מקורב טען כי להערכתו התקציב ינוע בין 60-80 מיליון שקל, בהתאם להשקעה של חוגג. כזכור, מאה מיליון שקל יעברו תחילה לחוגג, מה שמשאיר בידי בית"ר כ-20 מיליון שקל בשנה בלבד ולכן במועדון בונים בעיקר על החסויות. "חלק מהכסף יופנה כמובן לתשתיות ולנוער, כך שחוגג יצטרך לשים כסף. כל שקל של האמירתים, יגובה בשקל שלו", אמרו. במועדון לא פוסלים גם אפשרות למנות מנהל מקצועי ישראלי או זר. אם יוחלט להביא איש מקצוע כזה, עשוי אברם גרנט לקבל פניה.

אברם גרנט. עשוי לקבל פנייה | Sebastian Frej/MB Media / Contributor

בבית"ר אישרו את הידיעה כאן, לפיה הבינו מהמתווך נאום כהן כי הפועל תל אביב ניסתה ליצור עימו קשר כדי להכניסו כשותף במועדון. במועדון לא אהבו את מה ששמעו מהמתווך אך בשלב זה החליטו להתעלם מהעניין. "אני את תפקידי סיימתי, הייתי המתווך בעסקה. נקווה שבית"ר תצליח", אמר כהן הלילה וסירב להגיב בנושא הפועל תל אביב.

שחקן בבית"ר אמר הלילה: "במקום לדבר על השייח' החדש, כדאי שנביא תוצאות במגרש, כי בקצב הזה יחליפו פה חצי סגל. השייח' לא הגיע לכאן כדי להשקיע 300 מיליון שקל בקבוצה שיורדת ללאומית". לאחר השער שכבש אמש ירדן שועה הגיב אתמול בזלזול בעקבות הדיבורים על כך שהוא לא מסוגל להבקיע. בבית"ר ציינו כי החלוץ שחרר לחץ של תקופה ארוכה בעקבות ביקורות שנכתבו עליו.

ומה עם רכש? אתמול, מיד לאחר סיום העסקה, פרסמנו כי שני שחקנים על הפרק: דן איינבינדר ועומר אצילי. הראשון תלוי בהחלטת חוגג, השני בשאלה אם יעזוב את קפריסין. בבית"ר עוקבים במקביל גם אחר הקשר האחורי הברזילאי סנדרו, לשעבר שחקנה של טוטנהאם וקווינס פארק ריינג'רס. גם שמו של דור מיכה עלה.

שחקני בית"ר ירושלים מאוכזבים. "בקצב הזה יחליפו פה חצי סגל" | דני מרון

ביום שישי יגיעו מאות אוהדי בית"ר לאימון כדי לברך על העסקה ולחזק את חוגג. מנגד, לה פמיליה לא מתכוונת לשתוק ונראה כי הארגון מתכוון להגיב לא רק באימון, אלא בשלב מאוחר יותר. בארגון טוענים כי המטרה היא בכלל עסקית וחוגג רצה להחזיר לעצמו את ההשקעה. "נמשיך במחאה", זה המסר שהעביר הארגון אתמול. מנגד, "הרוב הדומם" טוען כי הבעלים עשה היסטוריה בהסכם הזה. כבר הלילה פורסמו כתובות נאצה וגרפיטי נגד משה חוגג ואשתו ענבל.

אוהדי בית"ר ירושלים בגרפיטי נגד משה חוגג |
אוהדי בית"ר בגרפיטי נגד משה חוגג |

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי