עונש כבד למכבי נתניה: זלאטן שחוביץ' הורחק לארבעה משחקים

זלאטן שחוביץ' | ברני ארדוב

לאחר שהעליב את שלומי בן אברהם, בית הדין גזר על המגן השעיה לשלושה מחזורים, בנוסף לעונש האוטומטי בעקבות האדום שספג נגד ק"ש. מנכ"ל המועדון נקנס ב-2000 ש"ח ואמר: "הוכחה נוספת לניצחון השקר על האמת"

קבוצות: מכבי נתניה
(גודל טקסט)

בית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל גזר היום (חמישי) עונש כבד על מגן מכבי נתניה, זלאטן שחוביץ'. הסרבי הושעה לשלושה מחזורים בעקבות עימות עם השופט שלומי בן אברהם במשחק בין היהלומים לקריית שמונה, ובסך הכל יחמיץ ארבעה משחקים בליגת העל, אם מוסיפים את ההרחקה האוטומטית שספג כתוצאה מהכרטיס האדום אשר נשלף לעברו באותו משחק. בנוסף, מנכ"ל המועדון ניב גולדשטיין ספג קנס בסך 2,000 שקלים, בגין קללות שהטיח בצוות השיפוט ממקומו ביציע במהלך האירוע המדובר.

כזכור, שחוביץ' קיבל שני כרטיסים צהובים תוך שלוש דקות במשחק שנערך בתחילת השבוע שעבר. בדו"ח השיפוט ציין בן אברהם כי השחקן דחף אותו ותקף אותו מילולית ("full of shit"), דבר שהוכחש על ידי שחוביץ' בדיון שנערך אתמול בבית הדין, בו נכחו גם הבעלים אייל סגל והשחקן אביב אברהם, שלא זכה להעיד בניגוד למה שקיוו בנתניה. "לאחר מכן ניגש לשופט הרביעי ופתח עמו בדין ודברים. השופט הרביעי סימן לנאשם את הדרך החוצה מהדשא, אך השחקן התעקש להגיע אל שופט המשחק ובניגוד לסימון השופט הרביעי", נכתב בנימוק העונש שגזר עו"ד נועם ליובין.

למרות שהסרבי טען כי בסך הכל שאל מדוע הורחק וכי דבריו נאמרו בכלליות ולא אישית לעבר השופט, הדיין הסביר: "אין כל משמעות אם אמר את אותם מילים כפי שהודה שאמר לכיוונו של השופט, או מילים כמצוטט בדו"ח השופט עצמו. בשני המקרים מדובר במילים שלא היו צריכות להיאמר ע"י שחקן לכיוונו של צוות השיפוט והן עולות כדי העלבת שופט כהגדרתה בתקנון המשמעת". עוד צוין כי גזר הדין ניתן בהתחשבות בהיותו של שחוביץ' שחקן צעיר, שעמד לדין בפעם הראשונה בישראל.

באשר לגולדשטיין, שהואשם בכך שצעק לעבר צוות השיפוט "אפסים" ו"בושה", מנכ"ל מכבי נתניה סתר את גרסתו של בן אברהם וכזכור, המועדון אף הציג בדיקת פוליגרף אשר הוכיחה את חפותו של גולדשטיין. בפסק הדין צוין כי הממצאים מחזקים את גרסתו של השופט, אולם התנהגותו של המנכ"ל תוארה כ"מעידה חד פעמית" וגם במקרה שלו התחשב עו"ד ליובין בכך שזוהי העמדתו הראשונה לדין, ועל כן העונש הקל.

אטוולד. ייאלץ להסתדר ללא שחוביץ' | ברני ארדוב

תגובת אנשי נתניה להחלטת בית הדין

אייל סגל: "שואל עצמי, פעם אחרי פעם, אחרי פעם, איך יכול היה אדם בשר ודם לזהות קול מבעד למסכה במרחק של עשרות מטרים ובעיקר לשמוע, דברים שלא נאמרו. שואל עצמי, פעם אחרי פעם, אחרי פעם, איך היו יכולים הדיינים לנדאו וליובין לקבל את גרסת השופט ולא את בחינת הפוליגרף ועדים שעמדו בצמוד לבת הקול (שלא נאמרה).

"תשובות אין, אך סימן שאלה גדול זועק מול עיניי, סימן שאלה שלוקח אותי למחוזות משפטיים אזרחיים, שיבחנו את הלגיטימיות של התהליך מצד אחד ואת הנזק שנגרם גם לנאשם באמירות שלא נאמרו וגם לעדים. את המשך צעדנו נשקול מול אלו שאמונים מבחינתנו ללשון החוק האזרחית והמנהלתית, כי הסכמה לדרך שחווינו בימים האחרונים, היא קבלת הליך בעייתי שלא נותן לעולם סיכוי לצד אחד מול האחר".

מנכ"ל המועדון, ניב גולדשטיין: "לצערי הרב, היום קיבלתי הוכחה נוספת לניצחון השקר על האמת. כבר בתחילת הדיון נאמרו לי דברים בלתי נתפסים, שלא לפרוטוקול, ומפאת כבודי למוסדות האיגוד לא אפרטם.

"לצערי, בתור עורך דין שעומד לראשונה לדין משמעתי בבית הדין, אני סבור שהסיכוי של אדם לצאת מבית הדין זכאי כאשר גרסתו שונה מגרסת שופט המשחק, שואף לאפס. בשל כך, עוד בטרם הדיון הגשתי בקשה להיות מיוצג על ידי עורך דין חיצוני (מבלי שאני אייצג את עצמי) אולם מסיבה שאינה ברורה, נשללה ממני הזכות להיות מיוצג בהליך משמעתי (זכות יסוד במדינת ישראל, אך לא בבית הדין כנראה).

"גם כאשר הצטיידתי ב-2 עדים מכובדים (בעלים של מועדון ודובר) וגם בבדיקת פוליגרף אובייקטיבית עם ממצאים חד משמעיים, לא היה לי שום סיכוי. לצערי, כפי שחששתי שיקרה, לא זכיתי לנס והורשעתי על לא עוול בכפי. אולי יש אנשים שזה לא מעניין אותם, אבל מבחינתי זו פגיעה קשה בשמי הטוב. חבל שהשקר ניצח את האמת. זה לא היה צריך להיות כך", סיכם גולדשטיין.

אייל סגל
אייל סגל | דני מרון

אחרי תגובת נתניה, מההתאחדות לכדורגל נמסר

"ניתנה למר סגל ולמר גולדשטיין הזדמנות מלאה להציג את עמדתם בבית הדין והם עשו כן. אם הם חלוקים על התוצאה, באפשרותם לערער בהתאם לתקנון לבית הדין העליון. אפשרות טובה בהרבה מאשר להשמיץ את בית הדין, להציג עצמם כקורבנות שווא ו/או שליחי האמת עלי אדמות. מיותר לציין, כי בלא מעט פעמים זוכו בבית הדין נאשמים חרף הדברים שנכתבו בדו"ח השופט".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי