חוסר מקצועיות והיעדר חיבור עם השחקנים: הסיבות לפיטורי דוניס

גאורגיוס דוניס | דני מרון

רמת אימונים נמוכה ו"ייבוש" בכירים כמו שכטר וריקן, בין השאר, הובילו לפרידה מהיווני למרות שהעפיל שלב באירופה. "האחריות עוברת לשחקנים", אמרו בסביבתם. היעדים לינואר: החתמת זהבי ובלם והחזרת איביץ'

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

ההחלטה של מיץ' גולדהאר להיפרד מגאורגיוס דוניס התקבלה אתמול (רביעי) אחרי יממה ארוכה של מחשבות שעברה על הבעלים בקנדה, אך התחילה להתבשל מפתיחת העונה. התוצאות המאכזבות במחזורים הראשונים בליגה הדליקו נורה אדומה לגבי הבחירה ביווני, שקיבל מעקב צמוד בקריית שלום ועדכונים על התנהלותו עברו בשוטף לגולדהאר. למאמן מכבי תל אביב היוצא לא הספיקה העפלה לשלב הנוקאאוט של הליגה האירופית, הישג שייצר הכנסה של 45 מיליון ש"ח עבור הצהובים, זאת מכיוון שבמועדון לא היו מרוצים מרמת האימונים, מחוסר המקצועיות באספות הקבוצתיות ומהיעדר החיבור בין דוניס לשחקניו – שלושה גורמים שהביאו את הבעלים לפטר את היווני עוד לפני סיומו של הסיבוב הראשון בליגת העל.

במכבי תל אביב לא הרגישו כי פער 11 הנקודות ממכבי חיפה ניתן למחיקה בהתנהלות הקיימת. "מקצועית, ההחלטה להחליף את המאמן נכונה", אמר גורם בסביבת השחקנים, "אי אפשר להגיד אחרי כל איבוד נקודות שהמשחק הבא הוא גמר גביע. עכשיו האחריות עוברת לשחקנים, לאף אחד מהם לא יהיו תירוצים אם לא יקרה שינוי כבר במשחק נגד קריית שמונה. לא יהיה מישהו אחר להאשים".

בסביבת השחקנים טענו כי אף אחד בחדר ההלבשה לא פעל לפיטוריו של היווני ולא התבטא נגדו, אלא רק תיארו את המצב מנקודת מבטם, אם כי היחסים בינם למאמן לא היו אידיאליים. חוסר האמון נוצר לא מעט בשל מצבם המקצועי של איתי שכטר, טל בן חיים ואבי ריקן, בנוסף לצעירים כמו עדן קארצב ואילון אלמוג, בין השאר, שהביעו את אכזבתם ממיעוט בהזדמנויות לשחק.

למרות הרזומה המכובד כשחקן עבר גדול ביוון והרקורד במועדוני צמרת במולדתו ובקפריסין, דוניס לא הצליח להשאיר חותם במכבי תל אביב. בסביבת הקבוצה סיפרו כי הסבלנות כלפיו אזלה בתום ה-0:0 נגד בית"ר ירושלים, תצוגת נפל שעליה אמרו במועדון שלא הייתה כמותה שנים.

שכטר. לא קיבל קרדיט מדוניס | דני מרון

המחליף הזמני של דוניס, פטריק ואן לוון, יפגוש היום שוב את השחקנים שעמם זכה באלוף האלופים בקיץ. בקרב השחקנים ישנה התרגשות מהחזרה לעבודה תחת ואן לוון, על רקע ההכנות למשחק נגד ק"ש: "זמני זה הכי קבוע", אמר בסביבת הקבוצה והבהירו כי שני המשחקים הקרובים, כולל הדרבי נגד הפועל תל אביב שיגיע בשבוע הבא, יהיו אלה שיקבעו האם ההולנדי ימשיך בתפקיד או שיוחתם מאמן במקומו.

מי שיקבע בנושא הרכש בחלון ההעברות של ינואר ומינוי המאמן החדש הוא יד ימינו של גולדהאר, ג'ק אנגלידיס. במכבי תל אביב גוברת התחושה כי רק ערן זהבי, אם יגיע בינואר, הוא זה שיוכל להוביל את הקבוצה לשמירה על תואר האליפות. חלוץ פ.ס.וו סומן כיעד העיקרי לחיזוק, כאשר בנוסף במועדון ינסו לשכנע את ולדימיר איביץ' לחזור ולהדריך את הקבוצה. גם החתמת בלם איכותי נמצאת גבוה בסדר העדיפויות. לגבי דור מיכה, הסיכויים שגולדהאר יסכים להחזירו קלושים.

איביץ' יחזור לאמן את הצהובים? | Leila Coker/MI News/NurPhoto via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי