תמיכה במינוי ואן לוון למאמן מכבי ת"א, ההחלטה: אחרי הדרבי

פטריק ואן לוון | אריאל שלום

ההולנדי הדריך ב-0:1 על ק"ש ועשוי לקבל את התפקיד באופן קבוע לאחר הקרב מול הפועל ת"א בשני. גם עסקת שלמה תתקדם אחרי המפגש בין הקבוצות. כהן ופשיץ' כעסו כשהוחלפו: "אם זה היה דוניס היו קורעים אותו ברשתות"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

הפנדל של דן ביטון אמש (חמישי) בדקה ה-98 העניק 0:1 יקר למכבי תל אביב על קריית שמונה, סידר ניצחון דרמטי והוביל לחגיגות ספונטניות על כר הדשא באצטדיון בלומפילד – אותן הוביל איתי שכטר. הפער ממכבי חיפה הראשונה חזר לשמונה נקודות, ואחרי הימים הדרמטיים ופיטוריו של גאורגיוס דוניס – האלופה קיבלה קצת רוח גבית.

צפו בתקציר: 0:1 דרמטי למכבי ת"א על ק"ש

מי שעמד אתמול על הקווים במקום המאמן היווני הוא כמובן פטריק ואן לוון, שזוכה לפרגון גדול במועדון וראשי מכבי ת"א תומכים במינוי ההולנדי לתפקיד המאמן באופן קבוע. בקבוצה סבורים שוואן לוון מאמן מצוין ובעל ידע רב, ושבתקופה הזו הוא עדיף על השמות האחרים שעלו על הפרק.

"אני מכיר את השחקנים מאז תחילת העונה כשעשינו את ההכנות טרום עונה. כשפנו אליי זו לא הייתה החלטה קשה", אמר ההולנדי. ההחלטה הסופית לגבי האיש שיעמוד על הקווים תתקבל כמובן על ידי הבעלים מיץ' גולדהאר, והיא עשויה להתקבל אחרי הדרבי מול הפועל תל אביב ביום שני – משחק שלא משנה מה מצבן של שתי הקבוצות, הוא תמיד לוהט.

ואן לוון יצרף אליו לקבוצה הבוגרת את הצוות אשר עבד איתו במחלקת הנוער – אליעזר בן אהרון, אורי דוד ושורה אובארוב. בשתי העונות הקודמות, בהן ולדימיר איביץ' שימש כמאמן מכבי ת"א, שררו יחסים עכורים בינו לבין ההולנדי והסרבי לו אפשר לו שום מעורבות בקבוצה.

גולדהאר. מחפשים בדרך הישנה
גולדהאר | צילום: אודי ציטיאט

בדקה ה-80 ובמצב של 0:0 ואן לוון בחר אתמול להחליף את יונתן כהן ואלכסנדר פשיץ', דבר שהפתיע את השניים. כהן ירד מהמגרש עצבני כשהוא זורק לדשא את התחבושת של יעדו, וגם הסרבי לא קיבל זאת בספורטיביות ונראה עצבני מאוד. "יש לפטריק מזל בניצחון הזה כי כל תוצאה אחרת הייתה יוצרת כותרות נגדו. אם דוניס היה מבצע את אותם חילופים היו קורעים אותו ברשתות החברתיות", אמר גורם בסביבת השחקנים.

בנוסף, נראה שבקבוצה לא לומדים יותר מדי מהריב בין יונתן כהן לניק בלקמן על בעיטת הפנדל במחזור הראשון של העונה. גם אתמול לפני כדור העונשין מהנקודה הלבנה מתן חוזז ביקש לבעוט, אך לבסוף ויתר לדן ביטון. חוזז, אשר סחט את העבירה בתוך רחבת ק"ש, אמר: "רציתי לבעוט, כל אחד רוצה להבקיע, אבל צריך גם פרגון בקבוצה ואני שמח שדן הבקיע. כיף לחזור אחרי ארבעה חודשים".

בגזרת החיזוק של ינואר – עידן נחמיאס, שאתמול שיחק במרכז ההגנה של הקבוצה המפסידה והסתדר היטב מול פשיץ' וכהן, מבוקש כידוע ועשוי להגיע תמורת השאלה שני שחקנים ופיצוי כספי. הבלם מסיים חוזה בקיץ ויהיה אפשרי גם לצרפו תמורת דמי השבחה בסך 1.2 מיליון ש"ח. מועמדותו של ערן זהבי גם נמצאת על הפרק וגולדהאר יקבל החלטה האם לפנות לחלוץ פ.ס.וו איינדהובן.

בנוסף, עסקת החליפין אותה מוביל ניר קלינגר, מאמן הפועל תל אביב, תתקדם לאחר הדרבי ביום שני. מכבי ת"א רוצה לצרף את רז שלמה ומוכנה להעביר תמורתו לאדומים כסף ושחקנים בהם בן ביטון וניק בלקמן, אשר לא נכללו אתמול בסגל.

דור פרץ, עידן נחמיאס | אריאל שלום

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי