צפו בתקציר: 1:1 חלש בין הפועל ת"א להפועל כפ"ס

עמוק בבוץ: שתי נועלות הטבלה הצדיקו את מיקומן עם תיקו שגרוע מאוד עבורן בקרב התחתית בבלומפילד. דוידה כבש ראשון בשער יפה, השני שלו העונה (22), סולומון השווה כעבור שלוש דקות (25). החמצה גדולה לקיזיטו

(גודל טקסט)

הסיבוב השני בליגת העל נפתח עם קרב תחתית גדול באצטדיון בלומפילד בין הפועל תל אביב והפועל כפר סבא, שתי סוגרות הטבלה, שרוצות לשכוח את מה שעבר עליהן ב-13 המחזורים הקודמים. ההתקפה הכי גרועה בליגה נגד ההגנה השנייה הכי מחוררת. בתום משחק די חלש הקבוצות נפרדו בתיקו 1:1 שצריך להדאיג מאוד את המאמנים ניר קלינגר ואלישע לוי (הופעת בכורה על הקווים בקבוצה מהשרון). שתי הקבוצות למעשה הצדיקו את מיקומן. תוצאה טובה לכל קבוצות התחתית – אך רעה מאוד עבורן.

אושר דוידה, שחזר להרכב האדומים, הצדיק את ההחלטה של מאמנו כאשר בדקה ה-22 כבש שער נהדר. הוא כידרר מול ג'ורג' פוצ'יבה ששיחק כבלם לאור אילוצים, נכנס עם רגל שמאל החזקה ובעט בקלילות לרשת – שער שני העונה. אין ספק שהוא נקודת האור בשורות המארחת. דוידה לוקח על עצמו, מכדרר ומאיים על השער. אולם, היתרון החזיק מעמד שלוש דקות בלבד כאשר אביב סולומון דחק לרשת לאחר כדור קרן (25).

קבוצה שנלחמת בתחתית חייבת לחרוק שיניים ולא לחלק מתנות. האדומים ביצעו מספר שגיאות נוראיות בהגנה שעדיין חסרה את אדי גוטליב, ושחקני החלק האחורי התקשו מאוד מול המהירות של קיזיטו וחבריו. נועלת הטבלה הייתה עלולה להפסיד אך למזלה קיזיטו החמיץ באחד על אחד מול ארנסטס שטקוס ששב לעמדה בין הקורות. האדומים הגיעו חסרי ביטחון אחרי התבוסה 4:0 בדרבי ומיעטו לקחת סיכונים.

This image has an empty alt attribute; its file name is 1024922
שחקני הפועל ת"א. המצב קשה

כפר סבא פתחה את המשחק בהרבה התלהבות וכך גם במחצית השנייה וברוב שלבי המשחק הייתה מסוכנת יותר, אך חוסר הדיוק עלול להיות בעוכריה. אצל האדומים מי שדי נעלם הוא הקפטן עומרי אלטמן שלמעט נגיחה אחת מסוכנת לא עשה הרבה. הוא סוגר כמעט סיבוב שלם בלי אף שער, דווקא אחרי העונה הגדולה בקריירה שלו. גם נגד הגנה מאולתרת האדומים לא הצליחו לסכן והסתפקו בשער אחד בלבד. באף משחק העונה הם לא כבשו יותר מפעם אחת ואם הם לא מצליחים לנצח יריבה מהתחתית במשחק בית השאלה היא מהיכן ישיגו את הנקודות.

לפני 13 שנה בחודש ינואר ערכו שני שחקנים זרים את הופעת הבכורה שלהם בהפועל ת"א. היא הפסידה 2:1 להפועל כפר סבא אבל האוהדים יצאו מהמגרש עם חיוך, הם ידעו שיש על מי לסמוך – קוראים להם אלין טופוזאקוב ודימיטאר טלקיסקי. כעת האדומים חייבים רכש טוב בינואר, כשדן איינבינדר ולידור כהן אולי לא יספיקו.

שתי הקבוצות חיפשו הכרעה כאשר קלינגר העלה מהספסל את רועי זיקרי במקום עמנואל בואטנג ומנגד אלישע הכניס את אור דסה במקום בן רייכרט, אך ללא הועיל. בכל מקרה, לקבוצות אין הרבה זמן להתאכזב או לתקן את הליקווים. ביום שלישי תתארח הפועל ת"א באצטדיון הי"א נגד מ.ס אשדוד, המדורגת רביעית בטבלה נכון לעכשיו. כפר סבא תפגוש את מכבי פתח תקווה ביום חמישי.

שחקני הפועל כפר סבא חוגגים | אריאל שלום
This image has an empty alt attribute; its file name is 1024894
אלישע לוי חזר לקווים. יש עוד הרבה עבודה

הרכבים

הפועל תל אביב: ארנסטס שטקוס, ניב סרדל, איאד אבו עביד, סיאנדה קולו, דני גרופר, שי אליאס, עילי טמם (דן עזריה, 57), עמנואל בואטנג (רועי זיקרי, 67), אושר דוידה, עומרי אלטמן, גיל יצחק.

הפועל כפר סבא: איתמר ישראלי, טום שלח (יוני סטויאנוב, 84), איתי שור, ג'ורג' פוצ'יבה, אביב סולומון, טריקו גטהון, רז כהן, בן רייכרט (אור דסה, 75), מייקל אומואה (שגיא דרור, 68), אמדו סוקונה (עומר פדידה, 84), קיזיטו.

מהלך המשחק:

This image has an empty alt attribute; its file name is 1024887
This image has an empty alt attribute; its file name is 1024884
שחקני הפועל תל אביב | אריאל שלום
שחקני הפועל כפר סבא | אריאל שלום

המשחק נפרד בצורה אגרסיבית מאוד מצד שתי הקבוצות כיאה לקרב תחתית טיפוסי. בדקה השישית קיזיטו פרץ ברחבה מול דני גרופר ודרש פנדל אלא שהמהלך היה גבולי מאוד והשופט החליט שלא לשרוק. הפועל תל אביב זכתה לכדור קרן ראשון בדקה השמינית וההזדמנות לא נוצלה. הפועל כפר סבא דחקה את האדומים לשערם כשהקבוצה של ניר קלינגר לא מצליחה להניע את הכדור בצורה מסודרת. שחקני ההתקפה של הפועל בקושי נגעו בכדור ברבע השעה הראשונה.

בדקה ה-15 איאד אבו עביד איבד כדור ליד הרחבה, בן רייכרט הגיע לכדור ומסר לקיזיטו שבעט רע מעל השער. האדומים חסרי ביטחון. כעבור דקה ארנסטס שטקוס קלט בעיטה למרכז השער אך אין ספק שניר קלינגר צריך לדאוג ממה שהוא רואה.

בן רייכרט, שי אליאס | אריאל שלום
בן רייכרט, גיל יצחק | אריאל שלום
עומרי אלטמן | אריאל שלום
ג'ורג' פוצ'יבה | אריאל שלום
ניר קלינגר | אריאל שלום

בדקה ה-22 האדומים עלו ליתרון כנגד למהלך המשחק – אושר דוידה קיבל את הכדור בצד ימין, הטעה את ג'ורג' פוצ'יבה וגלגל לרשת של איתמר ישראלי נגד כיוון התנועה שלו. שער ליגה שני העונה ב-12 הופעות. 0:1 להפועל ת"א. היתרון החזיק מעמד בדיוק שלוש דקות. הגנת האדומים הסתבכו עם כדור קרן ואביב סולומון דחק לרשת, 1:1.

שחקני הפועל תל אביב | אריאל שלום
אושר דוידה, גיל יצחק, שי אליאס | אריאל שלום
שחקני הפועל תל אביב חוגגים | אריאל שלום
אושר דוידה חוגג | אריאל שלום
שחקני הפועל כפר סבא חוגגים | אריאל שלום
אביב סולומון וטום שלח חוגגים | אריאל שלום
שחקני הפועל כפר סבא חוגגים | אריאל שלום
ארנסטס שטקוס | אריאל שלום
סודיק אטנדה, עילי טמם | אריאל שלום
שרון ניסנוב | אריאל שלום

בדקה ה-34 עומרי אלטמן סיפק איום ראשון למשחק וישראלי שלח יד ארוכה והדף לקרן. המחצית הסתיימה בתיקו 1:1 בלי מצבים לשאר הקבוצות. שתי הקבוצות שמרו על אותם הרכב ובדיוק כמו בפתיחה – הפועל כפר סבא הרגישה בנוח ותקפה עם הרבה מאוד שחקנים.

בדקה ה-56 נגיחה רשלנית של שי אליאס הפכה למתפרצת נהדר של הפועל כפר סבא. בן רייכרט העביר כדור עומק נהדר לקיזיטו שהחמיץ באחד על אחד מול שטקוס. בדקה ה-57 דן עזריה עלה במקומו של עילי טמם שלא ממש הורגש. ההגנה של האדומים התקשתה שוב ושוב מול ההתקפה המהירה של כפ"ס. שטקוס יצא בזמן (59) ומנע מצב לכיבוש.

This image has an empty alt attribute; its file name is 1024934
קיזיטו. החמצה נוראית
בן רייכרט בועט | אריאל שלום
עומרי אלטמן נוגח, שחקני הפועל תל אביב | אריאל שלום
ארנסטס שטקוס | אריאל שלום
מייקל אומוה, דני גרופר | אריאל שלום

בדקה ה-63 גיל יצחק רשם פספוס גדול כשאושר דוידה הרים מצד ימין והחלוץ לא הצליח לנגוח על אף שהיה חופשי ברחבה. קלינגר ביצע חילוף התקפי בדקה ה-67 כשוויתר על עמנואל בואטנג והעלה את רועי זיקרי. בדקה ה-71 גיל יצחק שוב פספס בנגיחה, הפעם אחרי כדור קרן. גם אלישע הגיב בחילוף התקפי, כאשר אור דסה נכנס במקומו של בן רייכרט כרבע שעה לסיום.

עומרי אלטמן מאוכזב | אריאל שלום

דוידה המשיך להיות השחקן הכי פעיל ומסוכן בהפועל ת"א, האמין בכל ליבו שהאדומים מסוגלים לכבוש את שער הניצחון. בדקות האחרונות האדומים הפעילו לחץ בעוד כפ"ס נסוגה לאחור. שש דקות לסיום עומר פדידה עשה את הקאמבק לאחר היעדרות בת למעלה מחודש והוא ייתן תנופה לקבוצה במאבקי התחתית. בתוספת הזמן פוצ'יבה כמעט כבש שער ניצחון דרמטי אך שטקוס קלט את הנגיחה שלו אחרי הרמה של פדידה.

עומר פדידה | אריאל שלום

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי