דומים אך שונים: ז'וסואה ושרי נפגשים, מי הזר הטוב בישראל?

ז'וסואה ושרי | ספורט1

האחד הוא "מהזרים הגדולים שנחתו בכרמל מאז ימי ליגת האלופות". השני "סופר מוכשר ולעולם לא היה מגיע לכאן ללא בעיות המשמעת". ערב המשחק המרכזי בין הפועל ב"ש למכבי חיפה, ביקשנו מפרשני ספורט1 לבחור. החלטה קשה

(גודל טקסט)

המשחק המרכזי של המחזור ה-14 בליגת העל, בין הפועל באר שבע הרביעית לבין המוליכה מכבי חיפה הערב (שני) ב-20:45 הוא לא רק קרב פיקנטי על הקווים כאשר ברק בכר יפגוש את האקסית ואת מאמנה יוסי אבוקסיס שהחליפו בתפקיד, אלא גם קרב מרתק בין שני הזרים הטובים בישראל. מצד אחד הכוכב הבלתי מעורער של הפועל באר שבע, הקשר הפורטוגלי ז'וסואה, ומהצד השני, הכוכב וקפטן המשנה של מכבי חיפה, צ'רון שרי.

ז'וסואה, בן ה-30 נחשב לשחקן החשוב ביותר במערך של אבוקסיס ולאיש שעל פיו יישק דבר. משחק טוב שלו מביא להצלחה כבירה באירופה ואילו בעיות המשמעת, מנגד, עלולות להביא לכישלון בליגה. ז'וסואה מוליך את טבלת מלך השערים בבאר שבע עם שישה כיבושים ובישול אחד. בנוסף, הפורטוגלי מוביל גם את טבלת מסירות המפתח והוא גם שני בדקות המשחק, אחרי השוער אוהד לויטה.

מהצד השני, זהו שרי, בן ה-32, שנחשב למנהיג השקט של הירוקים שאף האריך את חוזהו בשבוע שעבר בשנתיים נוספות. שרי אומנם נפצע, אך בכרמל מקווים שיוכל ליטול חלק במפגש החשוב. רגע לפני הקרב ביניהם, יצאנו לבדוק מה חושבים המומחים על השניים ומי היה מעדיף את מי בקבוצה שלו. הסטטיסטיקה של ההולנדי עד כה מדהימה עם חמישה שערים וארבעה בישולים והוא נמצא במקום השני במסירות המפתח ואף מוביל את שחקני חיפה בדקות המשחק.

ז'וסואה ואבוקסיס. קשר מיוחד | דני מרון

הפרשן אסף כהן סיפר: "מדובר בשני פליימייקרים מהטובים בליגה. אלה שני מנהיגים ולא רק על כר הדשא, שמספקים גם מספרים נהדרים ומצליחים להפוך את השחקנים לצדם לטובים יותר. לשרי יש לפניו חלוץ מוכח שנמצא בכושר אדיר כבר יותר מעונה אחת. באר שבע בנויה כולה על ז'וסואה ובלעדיו אין לה יותר מדי תוכנית משחק והפער איתו ובלעדיו הוא ענק כאשר בחיפה יש תוספת בדמות דולב חזיזה ויאניק וילדסחוט".

לדבריו, "גם שרי וגם ז'וסואה מצטיינים בבעיטה מרחוק ובמסירת עומק כאשר הפורטוגלי של באר שבע תלוי הרבה בעצמו ולשרי יש אופציות נוספות. לקבוצה שלי הייתי בוחר בשרי כי יש לו מגוון רחב יותר והוא יכול לשחק גם כשחקן כנף, גם כפליימייקר וגם כחלוץ וכמובן יש את העניין ההתנהגותי של ז'וסואה שהוא חשוב. מה שבטוח, זכינו בשני שחקנים אדירים".

פרשן ספורט1, אורי אוזן, ניתח: "מדובר בשני שחקנים דומים אבל שונים ומהזרים הטובים שנחתו כאן בשנים האחרונות. בעיניי, ז'וסואה הוא סופר מוכשר ולא היה מגיע לישראל לעולם אם לא בעיות ההתנהגות שלו. לגבי שרי, אני מעט משוחד, כי כבר בעבר, כשעבדתי במכבי חיפה, ניסינו להביא אותו כאשר שיחק בכרונינגן. מדובר בשחקן שנותן דאבל-דאבל במספרים כל עונה ומהזרים הגדולים שנחתו בחיפה מאז הימים של ליגת האלופות. שרי הוא מניה בטוחה ואתה יודע מה אתה מקבל ממנו. הוא גם בעל אישיות נהדרת".

שרי. "מהזרים הגדולים שנחתו בחיפה" | דני מרון

אוזן המשיך: "התלות בז'וסואה הרבה יותר גדולה, כי האיכות של הקבוצה והשחקנים מסביב פחותה. אני מבין את הדמיון בין השניים, אבל ז'וסואה, שנראה מאוד מחובר ליוסי אבוקסיס, ולמרות כל בעיות המשמעת, הייתי לוקח בכל יום לכל קבוצה. שחקן עם כאלה איכויות, לא מגיע לפה".

גם שייע פיינגבוים נחרץ: "אין ספק שז'וסואה הוא המנוע והמוציא לפועל של ב"ש. הוא מנהיג וגולר יותר משרי. ההולנדי מהצד השני, הוא אחד השחקנים הבולטים בחיפה אבל לצדו יש גם את חזיזה וגם את רוקאביצה. אם היו שואלים אותי, אז אני בוחר בשרי כי הוא יותר קבוצתי והדברים לא תלויים בו. הוא גם יכול לשחק במספר תפקידים על המגרש".

גם ניר סביליה נהנה מהשניים ונתן את חוות דעתו: "אני חושב שבכדורגל הישראלי האפור בשנים האחרונות, יש כאן שני שחקנים מהטובים ביותר, שמייצרים חוויה לצופה. אני חושב שהיתרון של שרי הוא בעיקר בהתנהגות. הם מזכירים אחד את השני, אבל לצערי בעיות המשמעת של ז'וסואה פוגעות בו ובקבוצה וזה הבדל מהותי. שניהם ברמה מאוד גבוהה, ולאופי יש השפעה גדולה על היכולת במגרש. מהשניים, הייתי בוחר בשרי, למרות שהם מאוד רבגוניים בעלי רגל שמאל מדהימה והם מאוד מפתיעים בקבלת ההחלטות. אולם, כמו שאמרתי, בעיניי ההתנהלות לא פחות חשובה, ויש לזה משקל בהחלטה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי