הבעיה של ז'וסואה: בעקבות הסגר, סדר המשחקים עשוי להשתנות

הקשר ספג כרטיס צהוב שני ואדום כדי שיוכל לשחק נגד מכבי ת"א בגביע, אך החלטת משרד הבריאות עלולה לפגוע בו. מחמאות ליוספי על הופעתו ב-1:1 נגד מכבי חיפה, טאהא ו-ויטור זכו להגנה. וגם: תורג'מן מתרחק

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

עוד לפני המשחק ה-1:1 בין הפועל באר שבע למכבי חיפה, נלקח ז'וסואה לשיחה קצרה. "יש לך ארבעה כרטיסים צהובים", אמרו לו בבאר שבע, "נסה להימנע מלהיגרר לפרובוקציות". הכרטיס הצהוב החמישי היה רק עניין של זמן, סברו במועדון. ככל שחלף הזמן, ההתלבטות של אבוקסיס אם להוציא את הקשר החוצה הלכה וגברה. כשהגיע הכרטיס הצהוב החמישי, אבוקסיס תפס את הראש על הספסל של באר שבע – כי המשמעות הייתה היעדרות ממשחק גביע המדינה נגד מכבי תל אביב.

"אף אחד לא חשב על זה, אבל אם יש מישהו שמתאים לו לחשוב צעד קדימה זה הוא", אמר שחקן בקבוצה אמש על הפורטוגלי, שאחרי עבירה נוספת על טוואטחה הורחק בכרטיס צהוב שני ואדום וכעת יחמיץ את המשחק הקרוב בליגת העל מול הפועל חדרה ויוכל לשחק נגד האלופה בסיבוב ח'.

"כולם מרוצים מההרחקה, אבל אף אחד לא דיבר על זה", הסביר אחד השחקנים. "ז'וסואה תפס את הראש כשיצא, אבל בחדר ההלבשה הוא אפילו לא מחה על כך". יחד עם זאת, בעקבות הסגר הצפוי לוח המשחקים עשוי להשתנות, כך שהדבר יפעל לרעת הקשר. במועדון לא באו בטענות ללואי טאהא שכבש שער עצמי ואמרו כי הוא עשה תנועה נכונה לעבר הכדור ולא יכול היה למנוע את השער. "טאהא ו-ויטור עלו אתמול לא כשירים במאת האחוזים. צריך לומר תודה גדולה על המאמץ שהשקיעו", אמרו בקבוצה.

"אפילו לא מחה על ההרחקה" | דני מרון

במקביל, ביקורת מסוימת נשמעה על אלטון אקולטסה, שנראה כבוי ולא מצליח לשחזר את היכולת מהתקופה בה הקבוצה שיחקה בשלב הבתים. בנוגע לז'וסואה הוסיפו: "הוא המנהיג האמיתי של הקבוצה. יוסי שותק ומעגל פינה, כי הוא יודע שגם ביום רע, הוא מבשל או כובש".

מי שקיבל בסיום מחמאות הוא הקשר תומר יוספי, שאבוקסיס העדיף אתמול על פני רמזי ספורי. בחודש האחרון עבר יוספי מעין "סדרת חינוך", כשאבוקסיס החליט לתת לו פחות דקות משחק. כעת, נראה כי יוספי חזר לעצמו ויקבל יותר דקות.

"סדרת חינוך" מוצלחת. יוספי | דני מרון

לאחר שהמשחק הסתיים, במועדון יכולים להאיץ את ההכנות לקראת ינואר. אבוקסיס, ז'וסואה ו-ויטור יוזמנו לשיחות השבוע במטרה להאריך להם חוזה. שיחה ראשונית נערכה עם סוכנו של הפורטוגלי במטרה להבהיר דברים לקראת הפגישה. בנוגע לאלון תורג'מן, העדיפות של החלוץ היא לקבוצות אחרות משום שכרגע הפערים גדולים. חאתם עבד אלחמיד עדיין מוחמד מוביל להגיע לחלק ההגנתי. שיר צדק עשוי לעזוב. אנתוני וארן ינוח בשבועיים הקרובים בשל המתיחה, בעוד שגם סינטיהו סלליך פצוע. בשלב זה, דור מיכה לא חוזר לישראל ופרט לעובדה שהוצע, לא התקדם דבר עם השחקן.

אתמול פרסמנו כי עיריית באר שבע אישרה עקרונית להפועל באר שבע לקיים משחקים באצטדיון טרנר החל מהשבוע הבא. כעת היא חותמת על האישורים האחרונים כדי שהמהלך ייצא לפועל. כפי שפורסם בספורט1, האישור ניתן אמנם מה-15 בינואר, אולם המשחק מול מכבי תל אביב אמור להתקיים ביום שלמחרת ובעירייה לא היו בטוחים שהמשחק יוכל להתקיים בשל לוח זמנים צפוף. כעת העירייה מאשרת, אולם הבעיה נעוצה במשרד הבריאות שכרגע לא מאשר קיום משחקים. כך או כך, ברגע שניתן יהיה לקיים משחקים באר שבע תוכל לחזור למגרש הביתי שלה. לקראת מתווה "הדרכון הירוק", נראה כי זו בהחלט בשורה מעודדת לאוהדים, לפחות לטווח הארוך.

טרנר
טרנר ייפתח בקרוב. בשורה לפחות לטווח הארוך | צילום: מאיר אבן חיים

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי