ההירתמות של ורד ועטר והפנייה לבית המשפט: השבוע הקריטי שעבר על בית"ר

המסר שהעביר חוגג למאמנים לפני המשחק, השיחה עם שועה, זיהוי הסדקים בחדר ההלבשה ועסקת בן ח'ליפה שעשויה לצאת מגבולות הוועדה. הקבוצה מהבירה שרדה שבוע לא פשוט ומתכוננת למאבק ארוך. הפרטים בפנים

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

במהלך השבוע האחרון, לאחר המשחק מול הפועל חיפה, ערך משה חוגג שיחה שגרתית עם המאמנים. אלא שהפעם, אחרי שהפועל חיפה הצליחה לחזור למשחק, השניים ידעו כי עננה מרחפת מעל עתידם במועדון. "כל מאמן אחר שהיה כאן כבר היה מפוטר מזמן עם תוצאות כאלה", אמר להם חוגג, לקח שניה והמשיך: "אבל לא אתם. אני מאמין בכם, מאמין שאתם מסוגלים להביא את הקבוצה למקום הרבה יותר טוב". השניים יצאו מהשיחה כשהם מבינים: זאת אולי שיחה של הבעת אמון, אבל הפסד לחדרה יכול לזעזע את המערכת. גם עידן ורד הבין שהזרקור על המאמנים. הוא יצא להגנתם אחרי המשחק הקודם וביקש מהשחקנים לנצח את המשחק הקרוב בכל מחיר.

השבוע האחרון היה מעט שונה. בבית"ר הבינו כי הם צריכים את ורד ואלירן עטר כדי לתקן סדקים שזיהו בחדר ההלבשה. כפי שפורסם כאן, אופיר קריאף נלקח לשיחה קשה שהפכה לנושא השיחה העיקרי בחדר ההלבשה, אבל זה לא הסיפור היחיד שבגללו המאמנים זיהו סדקים חדשים. "היו יותר מדי הערות בין השחקנים, באימונים, במשחקים. אווירה של מתח. הצעד של ורד נעשה רגע לפני שמאבדים את חדר ההלבשה", הסביר אחד השחקנים. אתמול, בסיום, נרשמה "התפרקות".

כמה נקודות אור לקחו סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה מהמשחק אתמול. ירדן שועה נלקח גם הוא לשיחת אמון לאחרונה. השניים הבהירו לו כי כל עוד הם בקבוצה, אין לו מה לחשוש. "תשמח, תחייך, הגולים יגיעו", אמרו לשועה. השער מול הפועל חיפה נתן לו ביטחון, השער אתמול פרץ את הסכר. "הבישול לעטר אתמול, זה שועה שאנחנו מכירים", אמרו בבית"ר. "ביכולת הזאת, לא צריך אף שחקן רכש בעמדה שלו. אבל זה חייב להחזיק לאורך זמן".

בפעם הראשונה, מאז המשחק האחרון מול חדרה שנגמר בתוצאה זהה, ליתר דיוק – במועדון הבינו כי שועה ועטר כן יכולים לשחק יחד, כל עוד יש איזון במרכז השדה. אביאל זרגרי, תמיר עדי ועלי מוחמד שיחקו אתמול יחד והתבקשו להתרכז במשימות הגנתיות. "שכל אחד יחפה על השני. זה ייתן חופש לשחקני ההתקפה", הסבירו המאמנים באימון. אתמול שועה נראה כועס כשמיכאל אוחנה לקח בעיטה חופשית שרצה לבעוט, אבל בחדר ההלבשה העניינים התרככו. שועה ננזף בכל זאת, אך ביום כזה בבית"ר לא הפכו את הסיפור לטרגדיה.

"זה שועה שאנחנו מכירים" | שלומי גבאי

לא לחינם צייץ אתמול משה חוגג כי המאמנים שלו מצאו שיטה חדשה. כפי שנכתב כאן בשבועות האחרונים, השניים החליטו לעבור בין שיטת היהלום ל-4:3:3 עם מרכז שדה אגרסיבי יותר. זאת הייתה הסיבה ל"התבדחות" של חוגג אחרי המשחק אתמול, שכתב כי השניים מצאו שיטה חדשה שאינה קיימת, "4:3:3 יהלום", תוך שהוא רומז לשיחות שנערכו בתקופה האחרונה ובה הסבירו לו כי ינועו בין שתי השיטות. זאת הסיבה שבגללה המאמנים רצו את אצילי וחיכו לחזרת מתאוסיניו, שאף אחד עדיין לא באמת יודע כמה כישרון יש בו – עוד שחקן לצד שמאל שמסוגל לאיים על השער.

אבל לא רק משחק היה אתמול, אלא גם וועדה להעברת זכויות. לאור ההודעה של הוועדה אמש, בבית"ר שוקלים אחת משתי אופציות: ניסיון לקחת אוויר ולספק מסמכים נוספים או לקרוע את החבל. האופציה השניה כוללת תגובה חריפה של חוגג נגד אנשי הוועדה ופנייה לבית המשפט כדי לשנות את החלטת הוועדה. ערעור כזה יכול לקחת זמן ומשאבים ונראה כי חוגג ימתין עוד קצת לפני שינקוט בפעולה כזאת, לפחות עד שיבין שאין דרך אחרת להתקדם. "פנייה לבית משפט היא בהחלט אפשרות שנשקלת", אמר גורם בבית"ר אמש. "יש כאן המון כעס על הוועדה". כזכור, בשבוע שעבר טענו בוועדה כי אם חאמד בן ח'ליפה לא יביא מסמך שמעיד על היעדר רישום פלילי, הוא לא יעבור את המבחן. בבית"ר מנסים למצוא אלטרנטיבה משום שהם מאמינים שנושא ההון העצמי בר פתרון.

משה חוגג עם השייח' חמד בן ח'ליפה | בית"ר ירושלים

בענייני רכש, במועדון מבינים כי החלון יידחה ככל הנראה, מה שיוסיף להם עוד מעט זמן למחשבה. מצד שני, עומר אצילי נחת הלילה בישראל עם צמיד ירוק, ייפגש עם מכבי חיפה ורק פיצוץ בלתי צפוי בעסקה יוביל אותו לשיחה בבית וגן. המאמנים רוצים שחקן התקפה ובלם. אתמול נרשמה אכזבה מסוימת לאחר שאופק ביטון, אותו הצוות המקצועי רצה כל כך ונתן אור ירוק לאלי אוחנה כדי לערוך שיחות עם סוכנו בעניין, העדיף את הפועל תל אביב. "לא יכול להיות ששחקן מהלאומית בורח לבית"ר ככה, ועוד להפועל. אבל התרגלנו כבר שהם נכנסים באמצע", עקצו בבית"ר. מצד שני, בצוות המקצועי מבינים שעד שההחתמה הראשונה לא תגיע, ההיצע בשוק ימשיך לרדת. חוגג יודע שיצטרך לפעול מהר אם הוא רוצה להביא בלם כמו עידן נחמיאס ולא להצטייר כמי שמאבד את השחקנים שבית"ר נלחמת עליהם לטובת מועדונים אחרים.

במהלך הסגר צפויות מספר שיחות, חלקן בזום ובטלפון, בין ההנהלה לצוות המקצועי. על הפרק נמצא גם צירוף שחקן התקפה, כשבמועדון פנו לאלון תורג'מן וגם לבן שהר, אבל הפור ייפול רק בקרוב. אנטואן קונטה ימריא לצרפת ילא בטוח שיחזור לקבוצה. במועדון היו מרוצים מהיכולת של שי קונסטנטין, שחזר אתמול לשחק רגע אחרי שכבר שקל לעזוב לקבוצה אחרת. "צריך לחשוב איזה שחקנים לצרף, לא על שחרורים", סיכמו בבית"ר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי