תוכנית הרכש תקועה? הזרים ששיחקו בישראל ויכולים לחזור בינואר

ג'ון אוגו , צ'יקו אופואדו | ספורט1

מתקשות להתחזק בשל הסגר המהודק ודחיית החלון? קבוצות ליגת העל, לפניכן שחקנים שיכולים לשדרג אתכן מבחינה מקצועית ולא זקוקים לתקופת התאקלמות

(גודל טקסט)

אחרי קצת יותר מסיבוב, ליגת העל נעצרה בפעם השנייה העונה וזאת חרף מאמציהם של מנהלת הליגות וההתאחדות להחריג את ענף הכדורגל מהסגר המהודק. מעבר לצמצום לוח הזמנים והחשש לקיצור העונה, העיתוי לסגר גרוע ביותר עבור המועדונים, מכיוון שהוא נפל סמוך למועד העברות של החורף, ואם לא די בכך, זרים חדשים לא יכולים לנחות בשלב זה בישראל מתוך חשש מהמוטציה הבריטית.

כעת נותרו לקבוצות בישראל שלוש אופציות: ללכת על פי התוכניות המקוריות ולנסות לצרף את השחקנים שסומנו במהלך העונה ללא קשר למצב. אפשרות נוספת היא המתנה עד לסיום הסגר ולהחתים את מי שנותר על המדף והאחרונה והמעניינת היא להמר על זרים ששיחקו פה בעבר ולתת להם הזדמנות נוספת להוכיח את עצמם בזירה המקומית.

במידה שהאופציה השלישית תהיה ריאלית, אנחנו כאן על מנת לעדכן היכן נמצאים אותם זרים שיכולים מבחינה כספית ומקצועית לשוב לישראל, מה כושר המשחק שלהם ואלו קבוצות יכולות ליהנות מהם. הרשימה לפניכם.

ג'ון אוגו (32) – ללא קבוצה

מועדונים בישראל: הפועל באר שבע
אחד הקשרים הכי דומיננטיים שנחתו בארץ, שוחרר מאל-אדאלה הסעודית בחודש ספטמבר, אך למעשה לא ערך הופעה רשמית מאז התפרצות הקורונה בחודש מארס. אם מסתכלים עוד יותר אחורה הנתונים מדאיגים אפילו יותר – מאז עזב את הפועל באר שבע לפני כעונה וחצי, ערך אוגו שמונה הופעות ליגה בלבד והעובדה שהניגרי יחגוג באפריל 33 – בוודאי לא מוסיפה. קשה להאמין שהעוצמות הפיזיות נשמרו כמו שהן וגם כושר המשחק, אבל עבור קבוצות התחתית – הפועל תל אביב, הפועל כפר סבא, חדרה ואפילו סכנין ובני יהודה – אוגו עשוי להתברר כרכש מוצלח וכזה ששווה הישארות בליגה.

ג'ון אוגו
ג'ון אוגו | דני מרון

צ'יקו אופואדו (28) – ללא קבוצה

מועדונים בישראל: מכבי תל אביב
אופואדו שכמו בן ארצו אוגו לא מצא קבוצה מתחילת העונה, אחראי לאחד הרגעים הביזארים של השנה כאשר ברח למולדתו רגע לפני שחתם במ.ס. אשדוד. ייתכן שאף מועדון בישראל לא ירצה לגעת בחלוץ אחרי אותו מקרה, אבל אסור לשכוח שאופואדו היה החלוץ הבכיר בעונות האליפות של ולדימיר איביץ' במכבי תל אביב. צירופו של אלכנסדר פשיץ' לחוד הצהובים מנע סופית כל אפשרות לקאמבק, אבל הניגרי יכול להשתלב בכל קבוצה בליגה – אם בתור שחקן ספסל אצל הגדולות או שחקן מוביל בקבוצות ממרכז הטבלה, הכל תלוי איך הוא חזר מהפציעה.

צ'יקו אופואדו
צ'יקו אופואדו | דני מרון

סיידו יאיא (31) – ללא קבוצה

מועדונים בישראל: מכבי חיפה
הקשר הגנאי שהיה חלק מאליפות האחרונה של מכבי חיפה לפני כעשור, הספיק לזכות בעוד אחת במולדובה במדי שריף טירספול, הניף גביע עם אסטרה ג'יורג'יו ואף עזר לרומנים להעפיל לשלב הבתים של הליגה האירופית בעקבות ניצחון סנסציוני על ליון בשלב הפלייאוף. את העונות האחרונות העביר אצל דינמו מינסק הבלארוסית ולייפאיה הלטבית (גם שם לקח גביע) וסיים את חוזהו אצל האחרונה בתחילת החודש. לאורך השנים יאיא היה שחקן הרכב בכל מועדון אשר שיחק, או לכל הפחות שחקן רוטציה משמעותי, דבר שאמור להקל על השתלבותו בקבוצה חדשה. מבחינה מקצועית הוא יכול לתרום לכל קבוצה שחפצה בקשר אחורי שיעבה את הסגל – מהפועל חיפה ועד מכבי פתח תקווה.

סיידו יאיא מול יאן קלאס הונטלאר | Dennis Grombkowski/Bongarts/Getty Images

בלסינג אלקה (24) – בירסחוט (בלגיה)

מועדונים בישראל: מ.ס. אשדוד
החלוץ הניגרי בילה בעיר הנמל שנה אחת, לפני שנמכר ללוצרן ב-800 אלף יורו וגם בשוויץ המשיך להתקדם בזכות 22 שערים ושבעה בישולים בכל המסגרות למשך שתי עונות. בקיץ הנוכחי נרכש ב-1.5 מיליון יורו על ידי העולה החדשה לליגת הבכירה בבלגיה, בירסחוט, אך ההשתלבות של אלקה במדים הסגולים לא מספקת כאשר ערך שמונה הופעת בלבד (בעיקר מהספסל) ועדיין לא כבש. לקבוצות ליגת העל אין המשאבים לרכוש אותו, אך השאלה עד סוף העונה נראית כמו תסריט אפשרי בהחלט. מיותר לציין כי אלקה יכול לפתוח בהרכב כמעט בכל מועדון בישראל ולפרוח מחדש, בדיוק כפי שעשה באשדוד.

בלסינג אלקה
בלסינג אלקה | לירון מולדובן

לאנדרו ריביירו (26) – סיאול א-לנד (דרום קוריאה)

מועדונים בישראל: מכבי נתניה
11 הופעות בלבד ערך שחקן הכנף הברזילאי בקבוצה של סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה בשלהי 2017, לכן אל תרגישו רע אם אתם לא מזהים את שמו. לעומת האחרים ברשימה, ריביירו לא נחל הצלחה גדולה כאן, אבל סט היכולות שלו תואם אחד לאחד את צרכיהן של קבוצות הביניים בישראל. מדובר בשחקן מהיר מאוד שנע לשטח, אך גם יודע לייצר את המצבים לעצמו במשחק עומד. את נתניה עזב לדילה גורי הגיאורגית, שם סיפק עונת שיא של 14 שערים ו-12 בישולים ועבר ממנה בהשאלה לשריף טירספול. כיום הברזילאי ממשיך לספק מספרים נאים בליגת המשנה בדרום קוריאה וייתכן שיהיה מוכן לוותר על כסף כדי לחזור לכדורגל האירופי. כאמור, משחק המעבר שלו זו נקודת החזקה שלו, דבר שיכול לשדרג כל קבוצה שמעדיפה להעביר את הכדור קדימה מהר ככל הניתן מאשר לשמור עליו – הליגה שלנו מלאה בקבוצות כאלה.

לאנדרו ריביירו
לאנדרו ריביירו | אודי ציטיאט

ניית'ן אודווה (24) – ללא קבוצה

מועדונים בישראל: הפועל חדרה
הגיע לחדרה לפני כשנתיים בתור מחליפו של פרדי פלומיין והציג יכולת לא רעה בכלל בקבוצה המפתיעה של ניסו אביטן. בדומה למספר שחקנים ברשימה, אודווה החל את העונה הקודמת ללא קבוצה ובשל משבר הקורונה, ערך הופעה ראשונה במדי דאנדלק האירית לאחר שנה ללא כדורגל. יאמר לזכותו של האנגלי שבפרק הזמן הקצר באירלנד כבש שני שערים חשובים בדרך לזכייה בגביע המקומי, ובשלב הבתים של הליגה האירופית בישל פעמיים נגד ראפיד וינה. קבוצה כמו קריית שמונה, שסובלת מחוסר גיוון בחלק הקדמי, יכולה להיעזר בשירותיו של אודווה המסוגל לשמור על הכדור ולאיים מרחוק, כנ"ל לגבי בני יהודה ובני סכנין.

נתן אודווה
נתן אודווה | אודי ציטיאט

ואלון אחמדי (26) – שקנדיה (מקדוניה הצפונית)

מועדונים בישראל: קריית שמונה
הקשר האלבני נראה תחילה כמו עוד בינגו של איזי שרצקי לאחר שרשם לא פחות מתשעה בישולים ב-17 מחזורים, אך סיים את העונה בטעם חמצמץ כאשר נפצע לשלושה חודשים והוסיף רק עוד בישול אחד למאזנו. בקיץ לאחר מכן חתם באינטר זפרשיץ' הקרואטית וכעבור חצי שנה נדד לשקנדיה המקדונית, בה חזר להיות שחקן הרכב קבוע. מעבר לבישוליו בישראל, אחמדי הראה גם כי הוא גם יכול להוסיף אגרסיביות בחוליית הקישור ולשפר את משחק הלחץ. להפועל חיפה, מכבי נתניה והפועל תל אביב זה יכול להתאים, בהנחה שאחמיד יישאר כשיר.

ואלון אחמדי
ואלון אחמדי | דני מרון

ג'ורדן פושה (29) – ואסלנד-בוורן (בלגיה)

מועדונים בישראל: מכבי הרצליה, הפועל רעננה, בני סכנין
בליגה הלאומית נתן מספרים היסטוריים (45 שערים ב-66 הופעות), גם בליגת העל הוכיח שיש לו מקום עם 10 שערים משותפים במדי רעננה וסכנין בעונת 2017/18, אך מעבר לים החלוץ הצרפתי מקשה להסתדר. בליגת המשנה בצרפת וביוון לא הצליח לשחזר את המספרים ובקבוצתו הנוכחית ואסלנד-בוורן קיבל בסך הכל 38 דקות מתחילת העונה. יתרון שמה שנפריד את פושה מיתר השחקנים ברשימה הוא היכולת שלו לתקשר בעברית ולמרות שעל הנייר הצרפתי נחשב לזר, הוא ישראלי לכל דבר. לצערו של פושה התזמון הנוכחי לא ממש מתאים כי בשונה משנים קודמות, כמעט כל הקבוצות מרוצות מהחלוץ שלהן ולצרפתי לא נשארו אופציות רבות. -הפועל תל אביב כמובן זקוקה נואשות לסקורר, הפועל חיפה החבולה מחפשת גם היא חלוץ. אפשרות ריאלית נוספת היא בני יהודה, שמציגה יכולת מאכזבת בחלק הקדמי.

ג'ורדן פושה
ג'ורדן פושה | אודי ציטיאט

חמזה בארי (26) – ללא קבוצה

מועדונים בישראל: מכבי נתניה, הפועל תל אביב
נתחיל מהסוף – שחקן כמו בארי לא צריך למצוא את עצמו היום בליגת העל, אך החתמתו עשויה להשתלם רק בטווח הארוך. לפני שהכרנו את עלי מוחמד ואיסמעילה סורו, חמזה בארי היה הקשר הצעיר הכי מעניין בליגה שלנו והראה את הפוטנציאל הגדול שלו מדי מחזור במכבי נתניה ובהפועל תל אביב. בשנת 2017 היידוק ספליט שמה את ידה על הקשר הגמבי בתמורה ל-250 אלף יורו. בארי הפך לשחקן הרכב קבוע בקבוצה הקרואטית ולמרות שלא זכה בתואר או העפיל לשלב בתים אירופי, הספיק לשחק נגד מועדונים בכירים כמו סטיאווה בוקרשט, ברונדבי ואף רשם בישול נגד אברטון. אז איפה הקאץ'? בארי שוחרר מקבוצתו בתחילת העונה בעקבות קרע ברצועה הצולבת, פציעה ממנה הוא צפוי להחלים רק במארס. לכן החתמתו כרוכה בסיכון לא קטן, שכן גם אם יצליח, זה יקרה כנראה רק בעונה הבאה. עם זאת, כל עוד קבוצה ישראלית תהיה מסוגלת לחשוב קדימה – היא תוכל להרוויח בעלות נמוכה שחקן ששווה מיליונים.

חמזה בארי
חמזה בארי | אודי ציטיאט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי