"נקמה ספורטיבית", לחץ כבד והצעה משודרגת: כך נחת אצילי בחיפה

השיחות עם בכר ואלברמן, ההתעקשות חרף הניסיונות של בית"ר ירושלים והעובדה כי נזרק ממכבי ת"א בקיץ, הן רק חלק מהסיבות לעסקה הגדולה של העונה בליגת העל. על "סאגה ארוכה ומשתלמת", בסופה הקשר לובש ירוק

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

שמו של עומר אצילי נקשר עם מכבי חיפה מזה שבועות ארוכים, אבל הבוקר (רביעי) הבשורה הפכה לרשמית וסופית כאשר הקשר בן ה-27 הגיע למתחם במועדון בכפר גלים, חתם על חוזהו והפך לירוק. זה לא סוד ששאלות מוסריות ריחפו, הייתה גם הצעה מבית"ר ירושלים ואפילו חשש קל כיצד האוהדים הירוקים יגיבו לצירופו של אקס מכבי תל אביב שגם נתפס שר "מכבי חיפה חיזבאללה", אבל בסופו של דבר, לאחר "סאגה ארוכה, אך משתלמת" כפי שהגדיר זאת בכיר במכבי חיפה, אצילי השלים את מעברו לכרמל לפחות לשלוש שנים וחצי.

אז כיצד נסללה דרכו של עומר אצילי למכבי חיפה בחוזה המוערך בכ-300 אלף יורו ולזמן כה ממושך? בראש ובראשונה, בפני ראשי מכבי חיפה עמדה בקשתו של המאמן ברק בכר.

כבר לפני חודש וחצי, באחת משיחות העבודה בין בכר לבין הנהלת מכבי חיפה, העלה המאמן את שמו של עוצר אצילי, אז עוד קשר אפואל ניקוסיה. "יהיה שחקן משמעותי בקבוצה לא רק העונה, אלא בכל השנים הבאות", הבהיר המאמן בפגישה.

עומר אצילי באימון מכבי חיפה | מכבי חיפה, האתר הרשמי

במכבי חיפה מודים שבהתחלה נשמעו לא מעט קולות וחילוקי דעות סביב צירופו של אצילי, "פרשת הקטינות" בה היה מעורב יחד עם דור מיכה בהחלט היוותה משקל כבד, אלא שלאחר התלבטויות והתייעצויות רבות, אישר הנשיא יעקב שחר לפתוח בשיחות מול השחקן ונציגיו.

גורמים המעורים בעסקה סיפרו על מספר סיבות שבעקבותיהן החליט אצילי לעבור לכרמל. הסיבה הראשונה והעיקרית הייתה משפחתו של הקשר ובעיקר אשתו, שמתחילת הדרך סימנה את חיפה כיעד המועדף. "היא חיפשה שקט ורצון לקבל עידוד מחדש וידעה שזה יקרה בחיפה", אמרו בסביבתו של הקשר.

סיבה נוספת הייתה מסע שיחות המוטיבציה של אנשי מכבי חיפה ובראשם המאמן ברק בכר ומנהל מחלקת הסקאוטינג, גל אלברמן. בכר בעיקר הבהיר לאצילי כי הוא מייעד לו תפקיד מרכזי עוד העונה ולבטח בשנים הבאות. גם לאחר השיחה בין אצילי לבעלי בית"ר ירושלים, משה חוגג, עם נחיתתו של הקשר בישראל, הבין בכר כי מסע השכנוע צריך להימשך וערך שיחה נוספת גם בסוף השבוע האחרון. אצילי בשלב מסוים החליט להתנתק וכיבה את מכשיר הטלפון הנייד ובמקביל גם הופעלו עליו לחצים מצד אלי אוחנה ואוהדי בית"ר ירושלים, אולם החליט בסופו של דבר שבמכבי חיפה הוא יזכה לתנאים מקסימליים על המגרש ומחוצה לו.

אצילי
החליט להתנתק בעקבות הלחצים הכבדים | אריאל שלום

ואם כבר תנאים, אז גם לנושא הכספי היה חשיבות מכרעת. עוד בזמן שאצילי היה חלק מאפואל ניקוסיה הבהירו לו במכבי חיפה כי לא יגישו הצעה רשמית כל עוד הוא תחת חוזה, אבל מאחורי הקלעים ידעו בבירור מהן דרשותיו הכספיות. ההצעה הראשונה של מכבי חיפה הייתה לעונה וחצי עם אופציה לעונה נוספת, אך הצעות שהוגשו מבית"ר ירושלים הובילו לכך שגם מכבי חיפה שדרגה את הצעתה: "ההתעקשות עליו מצד ההנהלה הייתה הוכחה לכך שאנחנו באמת רוצים אותו", אמרו במועדון לאחר החתימה.

ולסיום, כמובן שגם הנושא המקצועי נבחן בקפידה על ידי אצילי. כיום בית"ר ירושלים נמצאת בתחתית, ואילו במכבי חיפה ידע אצילי שהוא עשוי לזכות באליפות עוד העונה – ועוד להיות שותף לאליפות ירוקה ראשונה אחרי עשור. מקורבים סיפרו גם כי אצילי רוצה 'לנקום ספורטיבית' במכבי תל אביב שהעזיבה אותו בקיץ ולזכות על ראשה באליפות. "עומר מאמין שהוא יכול לעשות דברים גדולים עם מכבי חיפה וזה היה הדבר העיקרי שהוביל לעסקה", הוסיפו מקורבי השחקן. בעוד שבועיים הוא כבר יפגוש את מכבי תל אביב על הדשא, אולי במשחק שבמידה מסוימת יכריע את גורל האליפות לאור פער שמונה נקודות בין הקבוצות.

אצילי, הבוקר באימון הבכורה במכבי חיפה | מכבי חיפה, האתר הרשמי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי