השמיים הם הגבול: על השינוי שעובר ירדן שועה בבית"ר ירושלים

כששועה טוב, הוא שחקן עצום. אין חלוץ בכדורגל הישראלי עם מגוון כזה רחב של תכונות. הוא לא אנוכי, הוא יצירתי, הוא קטלני. עמיקם על השחקן שנולד מחדש בבית"ר ירושלים והחל לפרוע שטרות

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

בית"ר ירושלים כבר במקום השביעי אחרי שבע נקודות מתשע אפשריות, ואלמלא שמיטת היתרון המבטיח מול הפועל חיפה, היו לה שלושה ניצחונות רצופים והיא הייתה בתוך השישייה הראשונה. על השינוי מופקד ירדן שועה. ההבדל בין שועה הטרוד, שמקבל אשראי מוגבל ושפעילותו ההתנהגותית נמצאת בעיקר על סדר היום, לבין שועה שמקבל אשראי בלתי מוגבל, הוא הבדל בין כדורגל חובבים לכדורגל אירופאי.

שועה, כשהוא טוב, הוא שחקן עצום. אין חלוץ בכדורגל הישראלי עם מגוון כזה רחב של תכונות. הוא לא אנוכי, הוא יצירתי, הוא קטלני, ומימדי גופו הגדולים מטעים. הוא מסוגל לפעולות בלתי צפויות (unpredictable), מהסוג שמאמנים מתחננים אליהם בכל אסיפה, אבל בפועל יכולים רק לחלום עליהם. שועה כבש אתמול שער בפעולה זהה לזו שביצע דולב חזיזה כשבישל לסאן מנחם את השער הראשון של חיפה. תחשבו על מימדי הגוף של השניים. זה מסוג הפעולות שתצפו מחזיזה ולא משועה.

צפו בגולאסו של שועה

לשועה יש שלושה שערים בשלושת המשחקים האחרונים, אחד בכל משחק, וזה נובע מהקרדיט הנדיב שקיבל מסלובודאן דראפיץ' ושי ברדה. זה הקרדיט שקיבל אצלם ערן לוי. היכולת של השניים לחיות בשלום עם הסטיגמה ועם הביקורות מסביב כדי לקבל מוצר מושלם, היא מופלאה.

אתה יודע מה תקבל מעטר, אתה יודע מה תקבל אפילו מעדי תמיר ואביאל זרגרי – שזה עוד שיחוק של השניים – אבל משועה אתה יודע שאם תקבל, השמיים הם הגבול. תצחקו עד מחר, עם הילה שנעה בין בן רייכרט לרוני קלדרון, שועה, לו 19 גולים בליגת העל, מאתמול כבר בין 500 הכובשים הגדולים בכדורגל הישראלי, שער כל 221 דקות בממוצע. עד העונג הבא או עד העונש הבא? ימים יגידו.

לחצו כאן לסיכום המחזור המלא של רון עמיקם

ירדן שועה | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי