הזדמנות אמיתית: מכבי חיפה יכולה לקטוע שושלת ביום רביעי

מכבי תל אביב תגיע מוכה וחבולה למשחק העונה, אך ספק אם הירוקים ינצלו את הצ'אנס ולא יסתפקו בתיקו. וגם: קלינגר זקוק לזמן ומדוע גיא לוזון חגג כמו מול אנגליה? עמיקם מסכם את משחקי השבת

(גודל טקסט)

אם ככה נראה מחזור אחרי סגר של שבועיים, אז אולי כדאי לצפות לסגר הרביעי? רק שאנחנו לא בעניין של בדיחות שחורות. הרעב, שהוא המצרך הכי מבוקש בכדורגל הישראלי, הוא שהפך את חמשת משחקי המחזור אתמול (שבת) לכאלה אטרקטיביים, רצופים במהלכי כדורגל נפלאים, כמה שערים שנוגעים בביטוי תענוג, ובעיקר מלאי אמוציות (לחצו כאן וצפו בכל השערים).

ובגלל זה, ולמרות ששתי הנוגעות בדבר הבקיעו שלישיות, אני חושש ממשחק העונה ביום רביעי. עזבו את זה שמכבי חיפה שיחקה – רק כשעומר שאצילי יצא – כמו הקבוצה שברחה לליגה לפני הסגר; היא שיחקה מול קבוצה לא תחרותית עם מקרי קורונה רבים (איזה חוסר אחריות להעלות שחקנים ללא אימונים ואחרי מחלה). ועכשיו, כשמכבי ת"א תחרותית הרבה יותר ומגלה יציבות, החשש מיום רביעי הוא מנטרול הדדי.

מי יחליף את פרץ?

מכבי ת"א תגיע מוכה וחבולה למשחק העונה. הרוטציה הרחבה שמתבצעת שם בדרך כלל ומקטינה את הסיכון, וגם הדרך שמחפה על הכישרון – כמו שמנחיל פטריק ואן לוון – עשויה שלא להספיק בהיעדרם של דור פרץ, וכנראה יונתן כהן ודן גלזר. הכוח של מכבי ת"א זה בלחץ הגבוה של הקישור שלה ובאגרסיביות הרבה שלו. קארצב עוד איכשהוא מחפה על גלזר, אבל מי יחליף את פרץ, בפרט כשגולסה נראה שביר אתמול? יותר מדי פרמטרים חסרים כדי ליצור תמונה מושלמת. מכבי ת"א לא תהיה ביום רביעי מלכתחילה חופשית ומשוחררת כמו אתמול, בוודאי שלא בהרכב מלא.

יונתן כהן פצוע | ברני ארדוב

בלי פשיץ' הקבוצה גם לא נראית מספיק קטלנית, על אף שלושת השערים שכבשה. הגול השני היה מטעות קשה בהגנת נתניה, והשער השלישי היה כשנכנסו שחקני קצה טריים וזריזים והגנת נתניה כבר הייתה עייפה. למשחק שלם מול מכבי חיפה, השמיכה גם קצרה וגם מלאה חורים. השער שספג דניאל טננבאום מפרייטר (שער ראשון אחרי 555 דקות, השוער השני אחרי מיקי מיכאלי שיש לו שלושה רצפים בין 50 הרצפים הגדולים בהיסטוריה), יוריד קצת בטחון וגם העובדה שטל בן חיים לא כבש שער במסגרת רשמית מאז ה-22 באפריל 2017, יוצרת תחושה שזה לעולם לא יקרה. אפילו עלי מוחמד כבר כבש.

ספק אם חיפה תנצל את ההזדמנות

מנגד, מכבי חיפה נראית קצת חלודה. פסטיבל אצילי קצת שיבש לה את תהליך הזרימה. גם שמונה נקודות היתרון שלה על פני מכבי ת"א יקרינו פסיכולוגית על השחקנים. הפער מאפשר לקבוצה לשחק משוחרר, בישראל הפער הזה גורם רק לרצות תיקו. בכדורגל הישראלי – וברק בכר מכיר את זה – קטיעת שושלת באה בדמות ניצחון על היריבה הגדולה, בביתה. בוודאי כשאין קהל ביתי שייצור הרתעה. לחיפה יש הזדמנות ביום רביעי, ספק אם תנצל אותה.   

קלינגר צריך זמן

יש איזו התלהבות כללית מהמהפך בסגל של הפועל ת"א. אפשר להתייחס אליו בצורה אמביוולנטית. בעונת 2007/8 קיבל אלי גוטמן את הפועל ת"א אחרי המחזור ה-11 עם שש נקודות ליגה, חמישה שערי זכות, ובמקום האחרון. הוא התחיל לשנות את סגל הקבוצה רק אחרי שני הפסדים, כשהביא את טופוזקוב, טלקיסקי ועומרי קנדה. המהפך במשחק של הפועל ת"א התרחש כששחקן בית, ביברס נאתכו, קיבל אשראי כדי להניע את העגלה ולהוציא אותה מהבוץ. הרכש טוב אם הוא משתלב בחומר מקומי. הפועל ת"א הגיעה לאן שהגיעה העונה כיוון שהצעירים, שמהם התלהבו בסיום הסיבוב השני של העונה שעברה, לא הראו המשכיות. נהפוך הוא, ההתעקשות עליהם רק סיבכה את הפועל. מבין כל הצעירים האלה היה אתמול על המגרש בדקה ה-78 – דקת השוויון של הפועל חיפה – רק דני גרופר. הוא השאיר את רז שטיין לבד וגם איחר להגיע אליו כשביצע את בעיטת הסיבוב שלו שנעצרה ברשת. צעירים זה נהדר, כשמשלבים אותם לאט לאט, אבל מזכירים להם שהם בתהליך השתלבות. לא שמים מועדון כמו הפועל ת"א על כתפיים של צעירים, כי אין להם את הביטחון להחזיק אותו.

לרכש של הפועל ת"א ייקח זמן להתאקלם, להפוך לקבוצה, להתחבר, ומי יודע איפה תהיה הפועל ת"א עד אז. כרגע היא רחוקה ארבע נקודות ומשחק עודף מחוף מבטחים. יש לה שמונה שערי זכות, רק חמשיה שערי שדה, ומצבים – כמו שיצר אתמול לידור כהן לגיל יצחק – שלא ממומשים. בכדורגל הישראלי מצפים שהשלב הבא יהיה פיטוריו של ניר קלינגר, אבל לא נותנים לאדם לבצע מהפכה בסגל ושולחים אותו אחרי שבוע. הפועל תצטרך להיות עוד קצת סבלנית כדי להישאר בליגה. לגוטמן לקח ארבעה משחקים ושלושה הפסדים כדי להתחיל לייצר רצף של הצלחות. בהפסד ההוא להפועל כפ"ס, גם בבלומפילד, ראו את הניצוצות. גם אתמול ראו ניצוצות. והיי, זה נגמר אפילו בתיקו. 

לידור כהן, רז שטיין | דני מרון

תנו לראות כדורגל

גיא לוזון לא חגג ככה מאז הניצחון עם הנבחרת הצעירה על אנגליה בשלהי שלב הבתים של יורו 2013 לצעירות. הפעם, לפחות, הוא חגג בצדק. אין תענוג גדול יותר למאמן בית, ששני שחקני בית צעירים, מייצרים שער כל כך יפה, בזמן פציעות, שמביא גם ניצחון. המהירות של גולאני, ההגבהה המושלמת שלו, ההסתננות של עבדה, הנגיחה המדויקת, זמן פציעות. מה עוד צריכים כדי להגיע לפורקן? עכשיו, אם אתם מחליטים על עוד סגר, תשאירו לנו רק סדרת משחקים (הטוב משבעה, הולך?) בין מכבי פ"ת ל-מ.ס. אשדוד. תנו לראות כדורגל.

צפו בתגובות מהמושבה

שאף אחד לא ישמע

אם אני פרופסור איתמר גרוטו, אני מרים טלפון הבוקר לארז כלפון, שהתאבד על ליגת העל בשבוע שעבר, ושואל אותו (עד כמה שאפשר בלי ציניות): "תגיד ארז, אם השחקנים מקפידים על קפסולות ובידוד וכל החרטבונה הזו, איך זה שהם מסופרים כל כך יפה, כולל כמה טוויסטים שרק מעצב שיער אמיתי יודע לבצע?"  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי